Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kapesní auto pro 007: Aston Martin Cygnet alias Toyota iQ

  1:00aktualizováno  1:00
Bondovská automobilka Aston Martin v pondělí oznámila, že připravuje výrobu městského minivozu. Jeho základem se stane neotřelá Toyota iQ. Přepracovaný vůz bude britská aristokratická značka prodávat se jménem Cygnet.

Nastávající limity průměrné produkce CO2 výrobních řad automobilových výrobců nutí především věhlasné značky k hledání neobvyklých řešení. Zatímco takové Porsche bude průměrnou spotřebu svých vozů snižovat pomocí hybridního pohonu, u Aston Martinu na to jdou od lesa. Začnou prodávat mikroauto.

Jeho základem se stane obdivovaná Toyota iQ. Koncept zběžně představil v tiskové zprávě Ulrich Bez, šéf britské automobilky. Mnoho detailů o projektu ale zatím neprozradil. "Právě teď je ten správný čas, aby Aston Martin učinil tento smělý krok a vrhl se do tohoto projektu," prohlásil Bez v tiskové zprávě.

Aston Martin Cygnet

Zatím není jasné, kdy se model Cygnet objeví na trhu. "Stále je potřeba odvést hodně práce, ale věřím, že se tento projekt stane realitou v nepříliš vzdálené budoucnosti," řekl šéf automobilky. Je pravděpodobné, že světové premiéry konceptu se dočkáme na autosalonu ve Frankfurtu.

Projekt Cygnet je výhodný pro obě automobilky. Aston Martin, který tradičně plní garáž agenta 007 Jamese Bonda, získá s minimálními vývojovými náklady úsporný vůz, který mu pomůže plnit limity, které předepisuje EU. Toyota zase najde pro své mikroauto nové odbytiště. Fakt, že se obdobný vůz bude prodávat pod značkou Aston Martin, může také zvednout zájem o samotný model iQ.

Objevují se i spekulace o tom, že továrna bude vozy prodávat pouze těm zákazníkům, kteří již v současnosti vůz této značky vlastní.





Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.