Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kapesní velkoprostor pro milánské taxikáře

aktualizováno 
Zelený taxík pro obrovskou čtyřmilionovou aglomeraci druhého největšího italského města představil Volkswagen na Hannoverském veletrhu. Koncept Milano Taxi ukazuje některá technická řešení, která uvidíme na sériových elektrovolkswagenech.

Volkswagen Milano Taxi | foto: Volkswagen

První elektrický volkswagen má vyjet v roce 2013. Čistokrevný taxík podle představ konstruktérů a designérů je vlastně kapesní MPV, tvary lehce vzpomínající na ikonu hippíků Volkswagen Transporter T1. Milano Taxi patří do rodiny malých volkswagenů dříve nazývaných UP!, dnes New Small Family, které se budou vyrábět v Bratislavě i se značkami Škoda a Seat.

Zelenočerné lakování dostal na počest taxíků, které po metropoli Lombardie, od které si koncept vypůjčil jméno, jezdily po před desítkami let (byly to první Fiaty Multipla na základech Fiatů 600). Retrostyl korunují pneumatiky s bílými bočnicemi.

Bohatě prosklené tělo milánského taxíku s německým pasem má míry 373 x 166 x 16 (délka x šířka x výška).Milano Taxi ale není žádné pírko, váží jeden a půl tuny. O pohon se stará 85kilowattový elektromotor (115 koní), který rozdovádí zelený taxík až na stodvacetikilometrovou rychlost. Třísetkilometrový dojezd na plně nabité Li-ion baterie by měl na celodenní službu v ulicích Milána stačit. Baterky uložené pod podlahou se z 80 procent nabijí za jedinou hodinu.

Volkswagen Milano TaxiVolkswagen Milano Taxi

Většinu funkcí na palubě obsluhuje šofér přes velký dotykový displej. Druhý s nabídkou různých funkcí (mimo jiné klimatizace) je připraven i pro cestující. Řidič s ním ovládá taxametr a navigaci, pasažéři se zase dovědí kolik za cestu zaplatí a za jak dlouho budou v cíli. Nechybí také průvodce po pamětihodnostech města a třeba i aktuální zpravodajství o počasí díky přístupu na internet. Samozřejmostí je možnost platby kartou.

Ještě zajímavější je ale architektura interiéru. Vepředu je totiž pouze sedadlo řidiče, na místě spolujezdce je ohrazený prostor pro bagáž a cestující si hoví ve velkém prostoru na zadních sedadlech. Boční velké dveře pro posádku jsou jen u chodníku a jsou posuvné, řidič má klasické otevírací. Zadní dveře do malého kufru jsou křídlové, asymetricky dělené.

"Úplně prvním volkswagenem na elektřinu však nebude připravovaný nejmenší model této značky, ale její bestseller Golf. Volkswagen chce elektromobily vyrábět od roku 2013," uvádí automagazín AutemBezpečně.cz.

Autor:


Nejčtenější

Nejdůležitější citroën se povedl. Nové Berlingo je rodinný ideál

Nový Citröen Berlingo

Berlingo je přesně ten typ auta, nad kterým můžete ohrnovat nos, ale neskonalou praktičnost mu upřít nemůžete. Požitek...

Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...



V Paříži ověřili, že komunismus nefunguje. Automobilky ho stejně chtějí zkusit

Pařížská veřejná půjčovna elektromobilů Autolib po sedmi letech provozu končí.

Ambiciozní projekt sdílení elektromobilů v Paříži končí. Program Autolib nabral za sedm let existence obrovskou ztrátu,...

Golf do zásuvky nadchne dynamikou i úsporností, na chodce má plašičku

Volkswagen eGolf

Když chce automobilka představit vlastní elektrovůz, má v zásadě dvě možnosti. Buď vyvine úplně nové auto, jako to...

Nadýcháte po nealko pivu? Žádejte o odklad testu, radí slovenská policie

Ilustrační snímek

Řidiči nemusejí krátce po použití ústní vody či vypití jedné ze značek nealkoholického piva obstát v dechové zkoušce,...

Další z rubriky

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Vlajková loď Citroënu se představuje Evropě. Je to SUV bez 4x4 s tříválcem

Citroen C5 Aircross

Citroën zcela překopal nabídku svých modelů. Naposled přišla řada na nejvyšší model C5. Tradiční sedan a kombi...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Najdete na iDNES.cz