Diskuze
Dovolená v karavanu: levné to není a chce to trpělivost, cílem je cesta
Děkujeme za pochopení.
V89a91c13l72a74v 36V21a61v43r15a
Zde v usa stovky druhů "karavanů" a za ceny ani ne poloviční nejen k zakoupení ale třeba i pronájmu. Klesly neuvěřitelně jejich ceny stejně jako lodí a jachet, a dnes se to nabízí za "hubičku" a zájem prostě není.
Po Americe jsou sta a sta kampingů vybavený pro karavany s přípojkou vody i elektřiny, prodejna butanových lahvé a všeho dalšího co k životu potřebujete. Satalitní TV má mnohý karavan. Jsou velké, malé a většinou mají sebou buď auto nebo aspoň kola, skůtry,..
Zaparkovat karavan někde u lesa jen tak, nadivoko, se nedoporučuje. Nikdo to nedělá. Snad na dálničním odpočívadle, ulevit si, nakoupit nějaké to pití, odpad junk food, a zmizet.
J10a74n 12Č30e40k78a38l
Karavan je určitě zajímavá alternativa, ale přijde mi zbytečné ho používat ve střední Evropě, kde je možnost bydlení na každém kroku. Taková Skandinávie už je jiná pohádka, při tamějších cenách noclehů to má asi smysl i finančně...
E32v13a 34S78e58m36e73r47á38k17o73v96á
Projeli jsme tím Aljašku (3 týdny). Tím, že veškerou vodu i odpad si vezete s sebou, můžete parkovat kdekoliv v přírodě. Nádrže se dají vyprázdnit a napustit čerstvou vodou většinou u benzínek, možností bylo dost. Není potřeba každý den. Hodně to žere, je to pomalý přesun a na šotolině to hrká a třese vším vybavením, ale je to nezapomenutelný zážitek. Děti byly nadšené. Měli jsme velký a pohodlný obytňák, hygiena byla dostatečná. Lednice na PB. V kempech se pak člověk připojí i na elektřinu, někde i na vodu a odpad. Tam stačí B řidičák i na ty největší typy, jen máte předem půlhodinovou instruktáž, aby to člověk neponičil třeba při najíždění na silnici z volného terénu.
P68a40v15e36l 64S71t46r64a72k30o14š
S obytňákem jsme před několika lety projeli Cote d'Azur a jižní pobřeží Španělska. Nejdelší, nejúnavnější ale současně bezkonkurenčně nejlepší dovolená kterou jsem zažil. Pokud nemáte aspoň měsíc čas - nic pro Vás. V kempech cca 50%, symbolickou pokutu jsme dostali jen 1x. Tolik zajímavých míst, lidí a příhod nepoznáte na leteckých dovolených na profláklé destinace za celý život. S dvěma španělskými rodinami a jednou starší majitelkou vinařství z Francie jsme pořád v kontaktu :)
S32t62a96n23i30s44l57a64v 44N82ý28v43l33t
S ženou jsme bydleli 24 dni v jedničkové octavii lifback na LPG. Zadní sedačky vymontované a místo toho velká dvojpostel , z překližky jsem spráskal desku a na ní nafukovací matrace a deky. Dva kanystry s vodou a čerpadýlkem jako sprcha. Čůrání do křoví, velká v obchoďáku, nebo kdekoliv v restauraci.
Parkování kdekoliv, spaní kdekoliv. Cena 1Kč/km za palivo. 60 litrová nádrž na 600km po dálnici. Doplňování vody do kanystru na koupání petlahvema z obchoďáku (batoh a v něm 10 lahví - několikrát).
Obvykle na dovolené chcete v ubytování trávit co nejméně času, tudíž jsme tam pouze přespávali, nebo na louce poseděli u skládacího stolečku na skládacích židlích - to se vešlo nastrkat pod překližkovou desku v kufru.
Nabíjení elektroniky v autě, topení nebylo potřeba, klimatizace v noci taky ne. Bylo nutné izolepou přidělat síťku na střešní okno zevnitř, abysme se v noci neudusili a komáři nás nerozebrali.
Projeli jsme takto itálii odshora dolů a zpět. Naprosto bez problému. Výhodou je, že jste osobní automobil, za tajné kempování neplatíte, tváříte se jako zapakované auto. Po vykonání sprchy a hygieny někde na samotě stačilo zajet k obchoďáku a vypnout motor. Dalo se přelézt z předních sedaček do postele, aniž byste otevřel dveře. Vůbec nevadilo, že to není kombi, ale liftback.
Foliema zatmavená zadní okna byla smutné tuzérské memento minulého majitele - bývalé taxi, a teď se nám to hodilo, nebyli jsme vidět. Auto přijelo a zhaslo.
S dětma už nic takového nezažijeme, bylo nám 25 a škodovce 5 let. Pokud přimhouříte oči nad sprchováním se vlažnou vodou, která se v autě přes den krásně ohřála, tak jsme žádné nepohodlí nezažívali. Jako čerstvě pracujíci po škole jsme projeli itálii za 10tisíc za palivo a 10 tisíc za jídlo a ostatní.
Š53t46ě10p87á82n 53V68o17l38f
Pěkné. Já bych to podnikl i dnes (je mi 43) a někam dál na východ, žena už ne. V 25 jsem raději jezdil stopem.
I94v48o 46M57r93á24z65e12k
Nebo pak jít levnější cestou minibydlíku. Výhoda je že ho zaparkujete v kempu nebo někde mimo a jedete svým autem na výlet. Hmotnost do 750Kg takže stačí obyčejné Béčko řidičák. Nemluvě o lehké manipulaci atd... Hlavně ceny jsou na třetině nebo polovině za velký obytňák, což už je pro aktivní rodinu výrazně dostupnější. Samozřejmě vše má své pro i proti ale alespoň víte o další možnosti :) Držím palce při výběru :)
P51a38v24e50l 95S80o70b52o27t98k64a
Hlavně děti budou z cesty nadšené
M83a46r59t62i54n 67K12r35č94e20k
Hammond, May a Clarkson mají na karavany zajímavý názor..
V16a50c68l62a40v 34D62l95o91u33h56y
Mě to také láká si to vyzkoušet, ale vzhledem k ceně jsem pořád na vážkách, kde je ta výhoda/svoboda oproti autu a přespávání v penzionech.
Auto má poloviční spotřebu, můžu si to svištět mnohem rychleji, zajedu si klidně do centra města. Najdu si na 1-2 noci nějaký pěkný rodinný pensionek a zase přejedu o kousek dál.
Takhle jsme to udělali v Itálii a byla to nejhezčí dovolená. Možná v době, kdy neexistovalo booking.com apod. , ale takhle jsme si v klidu ještě na cestě našli ubytování na večer podle toho kam jsme chtěli vyrazit.
Tak nevím no.
M83a12r11t39i92n 87K24a23r77á93s40e93k
Vidim to podobne no, v dobe bookingu, kdy staci sednout vecer pred ojezdem, naplanovat si jendotlive zastavky rovnou i s ubytkem, tak mel dovca s karavanem laka o dost min nez kdysi
L58i80b65o48r 48M70o92u20č27k18a
kdybych mohl po evropě zastavit kdekoliv na parkovišti , odpočívadle a přespat, tak to chapu. Ale pokud jsem nucen použít jen camp,kde většinou bývá i vybavení, tak na to mi vlastně stačí menší dodávka typu Partner/Berlingo
V69á44c87l54a86v 65P56o17u55s35t75k17a
Tak to samozřejmě můžete, proč byste nemohl. Zastavit a přespat vám nikdo nezakáže, nesmíte většinou "kempovat" .
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Prodej bytu v os. vlast. 3+1 v Jaroměři, okr. Náchod
Hradecká, Jaroměř, okres Náchod
2 850 000 Kč