Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Důchodce vyrazil na výlet s karavanem. Do protisměru na dálnici

  13:58aktualizováno  13:58
Osmdesátiletý australský důchodce vjel v Melbourne špatně na dálnici a dvanáct kilometrů se prodíral v protisměru. V hustém provozu za sebou navíc táhl karavan.

Ronald Jackson měl řidičák 63 let. Teď o něj přišel a musí zaplatit pokutu 1 500 australských dolarů, což je asi 30 tisíc korun.

Záznamy z bezpečnostních kamer z tunelů a na obchvatu druhého největšího australského města totiž odhalily, jak jede v rychlém pruhu po dálničním obchvatu. S velkým karavanem za zády jel ale opačně než ostatní.

U soudu pak jeho obhájce Peter Flynn tvrdil, že měl Ronald Jackson zdravotní problémy. Jackson prý už nebude řídit ve státě Victoria, jehož hlavním městem je právě Melbourne. Jacksonův advokát bránil svého klienta také tím, že poslední pokutu dostal před skoro třiceti lety. Bylo to za rychlost.

Do protisměru jezdí opilci a senioři

Auta v protisměru se často vyskytují i na českých dálnicích. Tyto velmi nebezpečné situace vznikají z mnohdy nejasného značení. Odborníci se ale shodují, že soustředěný řidič se nemůže splést. Jednoznačné a výrazné značení jako v zahraničí ale na českých silnicích chybí.

Značky musí být podle dopravního odborníka Jiřího Landy ze společnosti CityPlan umístěné tak, aby se nedaly přehlédnout. "Komunikace musí být ´blbuvzdorná´, musí být značená nad rámec předpisů," komentuje.

Policisté ze zkušeností uvádějí, že do protisměru vjíždějí častěji opilci a senioři. Psychologové vidí problém v nesoustředěnosti řidičů. V letních měsících se může projevit únava z horka, která otupí vnímání.

Pokud omylem vjedete do protisměru, co nejdřív se dostaňte ke krajnici a zastavte. Pokud není poblíž místo na otočení, zavolejte policii, která vám pomůže. 





Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.