Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Moderní motory chtějí lepší palivo, jsou citlivé na karbonové úsady

Staré motory dokázaly jezdit s trochou nadsázky na cokoliv, co aspoň trochu hořelo. Moderní agregáty jsou ovšem na kvalitu paliva velmi citlivé. U některých motorů je tankování kvalitního paliva jednou z podmínek „přežití“. Nezávislá laboratoř ověřovala čisticí účinky paliv v případě moderních zážehových motorů s přímým vstřikováním.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

Celé je to poněkud blábol, skončil jsem u věty: Stačilo pět nádrží běžného benzinu bez biosložky... Přitom žádný benzín prodávaný běžně na benzinkách v ČR není bez biosložky, která musí v roční bilanci dosahovat minimálně 4,3% - 5%. Pouze benzíny s oktanovým číslem 99 a více mají místo běžného lihu ETBE (ethyl-terc. butyl éter), tedy látku ke zvyšování oktanového čísla, vyráběnou z etanolu (lihu) a isobutenu. Jelikož částečně pochází z lihu, dá se započítat do roční bilance biosložky místo něj. Faktem je, že ETBE není tak hygroskopický (nenatahuje vlhkost) jako běžný líh a je také mnohem stabilnější, takže takový benzín má výrazně delší trvanlivost.

0 0
možnosti
MK

Benzin bez bioslozky se da normalne koupit, prave proto, ze obsah je dany jako nejake celkovy prumer - tj klidne muzete prodavat bezin s vyssim obsahem a vedle cisty, obecne paliva bez bioslozky prodava ve velkem treba eurooil.

0 0
možnosti
JM

Moje VW T5 2,5TDI má na Vervu jednak menší spotřebu,cca o půl litru,ale hlavně motor má klidnější chod na volnoběh a lepší akceleraci.Ten Shell už nás jednou ojebal,když měl V-Power menší cetanové číslo než jejich obyčejná nafta.

1 0
možnosti
MS

tak to mě uklidnilo. Natankoval jsem naftu u Globusu v LB a UL plnou nádrž a auto jsem nemohl nastartovat. Vráti jsem se zpět k Benzině a už u ní raději zůstanu. Od té doby mám zase pokoj.

0 0
možnosti
MB

No je to hezký, ale co se dá dělat. Tyhle motory jsou dělané, aby se ráno natočily a večer vypnuly. Na to, že většina lidí popojede deset kilometrů ráno do práce a pak zpátky jak je vidět nikdo nemyslí. Motory jezdí studené a přes EGR ventil jde všechno nespálené zase hezky zpátky do válce. Copak se tam asi stane...? Přímo vstřiky se potom nevyčistí ani náhodou. Trochu to řeší Ford s jejich půlenou hlavou, kde se motor ohřeje po dvou km, ale i tak je to bída....

0 0
možnosti
JC

J23a27n 43C31h15o22b88o90t

2. 6. 2017 17:03

Úsada? To je opravdu motorářský výraz, nebo jen redakční úlet?

0 0
možnosti
JM

Tenhle článek už tu byl před pár dny. Připadá mi to jako nekompetentní slátanina. Např. palivo z biosložkou méně zanáší motor ?

Důležitá jsou aditiva, která zajistí samočistící schopnost.

0 0
možnosti
VC

Pořád se všude uvádí, že problém zanášení válců motorů karbonem má příčinu v přímém vstřikování paliva....co tedy brání k návratu k nepřímo vstřikovým motorům?

0 0
možnosti
TV

emise. Základní důvod dnešních kurvítek v motoru jsou emise. Respektive jejich snižování na základě direktivních snižování z Bruselu. A dále nevyvíjet drahý motor, jelikož by jej nikdo nekupoval a tudíž by nebyl konkurence schopný. Ono jde vše, ale kdo to zaplatí?

1 0
možnosti
MJ

proto jezdím na OMV

0 0
možnosti
MM

M97a20r45e83k 65M74a15l62ý

2. 6. 2017 11:21

Proto používám aditivum VIF, nezávisle na tom, kde tankuji :-)

1 0
možnosti
OU
VB

milý Libore, pokud nemáš nejmodernější přímovstřikový přeplňovaný motor, tak ti hloupý článek radí, že do toho můžeš lít co chceš, ale jestli máš stejně jako já nejmodernější motor, tak bych do něj benzín s lihem nelil

0 0
možnosti
MJ

Mám novou Astru 1.4T. Ve 22 tis. km mi měnili v podstatě celý motor, protože byl zanesený karbonem a kvůli tomu klepal. Mimo to se začal dávat jiný typ oleje, který to pomáhá eliminovat.

Od nového motoru tankuju jen tu Efektu od benziny a zatím je to OK. Do přímovstřiku prostě nejde tankovat ONO...

1 0
možnosti
RH

Jasně, kupte si plečku, které se rozpadne motor po 22 tisících, a následně začněte obviňovat rafinerie, že vyrábí nekvalitní benzín. Obviňovat ONO, je jaksi mimo. ONO ten benzín nevyrábí.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!