Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Karel Šíp: bavilo mě procházet bazary

aktualizováno 
Pokud se týká aut, jsem naprostý laik, přiznává populární moderátor Karel Šíp. Známý bavič vystřídal už celou řadu vozů. Většinu z nich si pořídil z druhé ruky, což se mu ovšem taky nevyplatilo. Proto už podobné nákupy opakovat nehodlá.

Na auta z bazaru měl Karel Šíp smůlu. "Skoro pokaždé se krátce poté, co jsem si vůz přivezl domů, někde něco porouchalo. Náhradní díly mi pak z Německa vozili kamarádi," říká Karel Šíp.

Máte poslední model Opelu Vectra. Takže téměř nové auto...
Mám ho zhruba rok. Předchozí vectru jsem měl o dva roky déle. Bylo to moje první nové auto. Ojetin už jsem měl dost, takže jsem zamířil do autosalonu, kde jsem si vybral právě vectru. Sloužila bez problémů. Loni mi pak řekli, že se chystá nový model a jestli si ho nechci na týden vyzkoušet. Zjistil jsem, že mi vyhovuje, a musím říci, že jsem spokojený. 

Předtím jste měl jen ojeté vozy?
Víceméně ano. Preferoval jsem koupi vozu z bazaru. Nevím proč. Snad podle teorie, že je zbytečné kupovat nové auto, protože v okamžiku, kdy opustí brány automobilky, jeho cena o dost klesne. Také mě bavilo po těch bazarech chodit a auta si prohlížet.

Takže máte o vozech dobrý přehled?
Ani bych neřekl. Ohledně automobilů jsem laik, přiznávám, že jim moc nerozumím. Nejspíš proto jsem zažil i naprosto katastrofická auta! Dnes nechápu, že jsem s nimi mohl vůbec jezdit. 

Například?
Nevím, jestli si to někdo bude ještě pamatovat. Tenkrát to auto rychle zaniklo, protože i výrobce asi pochopil, že je nesmysl ho vyrábět. Jmenovalo se to Austin Alegro a bylo velikostně podobné dnešní felicii. Stejnou hloupost jsem udělal, když jsem si koupil Hondu Civic, o které snil doktor Blažej z Nemocnice na kraji města. Tenkrát jsem si ji pořídil bez ohledu na seriál, ale už po pár týdnech mi došlo, že tu na to nejsou náhradní díly ani servis. 

Jak jste to řešil?
Celkem krkolomně. Muzikanti, kteří jezdili hrát do ciziny, mi jednou přivezli výfuk, podruhé ložiska a tak to šlo dál. No prostě jsem s auty zažil strašné věci. 

Jaká byla ta další?
Vyzkoušel jsem žigula i favorita, Audi 80 i Audi 100. Chvíli jsem měl i Škodu Favorit, s ní jsem spokojený také nebyl. Asi to nebylo jednotlivými značkami, ale tím, že ta auta měla něco za sebou. Kdežto teď do vectry jen dolévám naftu a jezdím na pravidelné prohlídky. 

Je vůbec nějaký vůz, na který vzpomínáte rád? Až na opely to tak nevypadá...
Asi to úplně první, což byl Fiat 600 D, který jsem dostal od rodičů ještě předtím, než jsem měl řidičský průkaz. Rozjezdil jsem ho doslova do mrtě. Dostal novou karoserii, prodělal generálku motoru, zkrátka vyježděný až do samého konce. 

Co říkáte na novou Škodu Octavia?
Vozy, které vycházejí z Mladé Boleslavi, popravdě moc nesleduji. Celkem se mi líbí superb, ale novou octavii neznám. 

Jaké auto byste nechtěl, a jaké by se vám naopak líbilo?
Určitě bych nechtěl mercedes. Pro spoustu lidí je tato značka snem. Mě ale neláká. Co bych však zkusit určitě chtěl, to je pořádné terénní auto. Doufám, že si to ještě splním. 

Co říkáte na stále dražší pohonné hmoty?
Ten pohyb nějak výrazně nesleduji. Já to nijak neovlivním a jezdit musím. Že bych reagoval tak, že si řeknu, že teď nebudu týden jezdit? Až takhle nepřemýšlím. 

S fotbalovou Amforou procestujete kus světa. Kde všude jste řídil?
Do cizích zemí létáme a pak už se necháváme vozit. Za zmínku stojí jen cesta do Bulharska, jež vedla přes Rumunsko.

Pokračujte...
Právě v Rumunsku to bylo něco strašného. Neosvětlené koňské povozy na hlavních tazích, kolem nichž jezdily kamiony. Vrcholem byla cesta zpátky. Už v Bulharsku nám říkali, že na rumunské straně budeme mít problém natankovat. Tehdejší prezident Ceaušescu vydal přes noc nařízení, podle kterého se benzin smí prodávat jen za tvrdou valutu i cizincům ze spřátelených zemí. Já měl sice plné kapsy jejich měny, ale benzin mi prostě neprodali. 

Jak jste to vyřešil?
V jednom městečku jsme míjeli hotel, kde stálo pár zaparkovaných aut s rakouskou značkou. Jenže bylo dost pozdě. Dopadlo to tak, že jsme čekali do rána, až se některý z těch cizinců probudí a dojde ke svému autu. V ten okamžik jsem mu vysvětlil, v jaké jsme situaci, a pokusil jsem s ním nějaké peníze vyvekslovat. On to naštěstí pochopil, dal nám šilinky a nic za to ani nechtěl. Proto mě tam už nikdy nikdo nedostane.

AUTU MOC NEROZUMÍM Do svého vozu herec a moderátor doplňuje jen to nezbytné, vše ostatní svěřuje odbornému servisu

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.