Diskuze

Wartburg je Bauhaus na kolech. Jeho tvůrci sedmkrát zamítli nový Trabant

Největší designér východní půlky Německa Karl Clauss Dietel dal tvář wartburgu, roburu a simsonu. Čtyřiaosmdesátiletý štramák vypadá jak hollywoodská hvězda, vypráví o svém díle a představuje vize pro budoucnost. V exkluzivním rozhovoru pro iDNES.cz připomíná, že auto musí být v první řadě praktické.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
Foto

Zajímavé snad je, že dvoutaktní auta se vyráběla téměř všechna po vzoru DKW. Jenom původní Aero 500 a 600 (cililink) byly originály. Poválečný Aero Minor nebo polská Syrena byly technicky tomu DKW Meisterklasse velmi blízko.

Na západě se dvoutakty nerozšířily, snad ještě Goggomobil z Dingolfingu, již zmíněný DKW tříválec, jinak vše čtyřtaktní- 2CV a 4CV byly snad nejpopulárnější. V počtu asi vyhrál VW 1200 a 1300 brouk, vlastně KdF, čili "síla skrz srandu".

1 0
možnosti
Foto

Na výrobu aut pro plebejce byl v N"D"R povolen výhradně odpadový materiál. Lidé, kteří z toho dokázali vyrobit použitelné vozidlo si zaslouží uznání.

Samozřejmě i v Sasku byli technici schopní, postavit perfektní čtyřtakt, ale tlak na náklady jim to nedovolil.

Myslím, že právě 353 byl příkladem klasické nadčasové karoserie. Kdysi se diskutovalo o tom, proč jsou antické sochy tak krásné. Perfektně to definoval jeden příspěvek: "protože na nich bylo odstraněno vše zbytečné".

Mám Yeti a zaujalo mně především svojí funkčností, vnitřním prostorem při minimálních vnějších rozměrech. Navíc jsem viděl Yeti, na který vichřice vyvrátila smrk s asi 35 cm průměrem - posádce by se bylo nic nestalo. Podobně postižený Renault byl už skoro na placku.

Nemám zapotřebí svým autem někomu imponovat, ale samozřejmě estetika je částí jeho hodnoty, stejně jako jeho skutečná užitná hodnota. Yeti nejenom že vypadá velmi solidně, on také solidní a vytrvalý skutečně je, mám najeto 110 tis. km a ještě nic neklape, nevrže, je to pořád stejné auto, jako první den.

5 0
možnosti
RA

Čistíte ty kapsy v předních blatnících, tam kde začíná práh?

1 0
možnosti
MS

Děda vlastnil W 311 Jeho kroserie se mě líbila o hodně víc , než hranáč 353. Ale vnitřní prostor měl na rozdíl od 353 celkem stísněný.

1 0
možnosti
Foto

W 311 byl ještě válečný projekt AutoUnion, v záp. Německu stejný vůz jezdil se značkou DKW. Dvoutaktní tříválec propagoval nápisem na zádi 3=6, což mělo zdůrazňovat přednost tříválcového dvoutaktu, který měl mít stejnou vyváženost, jako čtyřtaktní šestiválec.

0 1
možnosti
PN

P28e96t65r 73N59e27t22í14k

26. 3. 2019 19:55

Nostalgie... S tím autem jsem dospíval, 2x cesta do Bulharska, jednou celá Jugoška s našima, bylo nás v autě 5...jó prázdniny pod stanem, 3 týdny u moře, a všechno s sebou v kufru...

1 0
možnosti
MK

Moc pěkný článek a palec nahoru panu Dietelovi

2 1
možnosti
VK

Dietel je lhář a přivlastňuje si zásluhy jiných, protože ostatní jsou dávno po smrti. Lidé z továrního muzea v Eisenachu s jeho výmysly bojují už mnoho let a mají k tomu shromážděnou řadu archivních dokumentů, které potvrzují opak a zároveň to v nich potvrzuje i sám Dietel. Nyní jen využívá toho, že se ostatní autoři nemohou bránit, protože jsou po smrti a sama továrna už před mnoha lety zanikla. Jinak by už skončil u soudu. Podrobnosti jsou v němčině zde: https://www.79oktan.net/zugaben/urheberstreit-gestaltung-des-wartburg-353/?fbclid=IwAR0pq3nWnkNuSIVyfXkQPwHfOp7cc0iLwKdV13Dq3FcLtlmQ2NYLW1TFSWQ

0 0
možnosti
PM

P35e87t64r 38M81i54c15h81a28l

26. 3. 2019 17:04

Mít to samonosnou kastli, čtyřtakt a kotoučové brzdy vepředu, bylo by to úžasné auto.

3 0
možnosti
KH

K31a85r54e76l 81H79o93r12á80k

26. 3. 2019 18:44

Mít to osmiválec dvoutakt vzadu a kotoučové brzdy vepředu, bylo by to úžasné auto.

+1/0

doporučit

26.3.2019 17:04

reagovat

0 1
možnosti
TT

Co je todlecto za pitomej zlozvyk, psát Saskou Kamenici německy? Kdo todle zavedl, proč se toho všichni yndelygendi chytli? Rv;-€

Musím si kvůli tomu dočtení zajímavýho článku odložit na někdy později, jak mě to vytáčí. :-P:-P:-P

0 10
možnosti
MK

Když se řekne Chemnitz, tak hned vím o které město jde. Když se to přeloží, tak musím chvíli přemýšlet. Takových případů je víc. Prostě proto že i v mapách je město uvedeno v originále

6 0
možnosti
JB

J82a13n 62B93a65l64o44u36n

26. 3. 2019 12:22

Nevím co bylo na Warťasu tak moderního když vycházel,2t motor a rámová konstrukce byla už dávno zastaralá,snad jen ten vnitřní prostor.

1 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
4 0
možnosti
PM

V době vzniku to bylo velmi moderní auto s motorem i pohonem vpředu a prostornou moderní karoserií. Jediným anachronismem toho auta už v době vzniku byl ten dvoutakt.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!