Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyzkoušeli jsme střelu s plochou dráhou letu. ZZR 1400 vás ohromí

aktualizováno 
Řada ZZR už je v nabídce Kawasaki několik let. Vždy platila za rychlé, ale i překvapivě pohodlné stroje pro sportovní cestování a ani poslední generace rozhodně není výjimkou. A když navíc japonská značka připravila edici s podvozkem Öhlins a výfuky Akrapovič, hodně motorkářů začalo mít neklidné spaní.

Ke Kawasaki neodmyslitelně patří zelená barva a to pořádně jedovatá. ZZR tak na první ohled vypadá dost rozzlobeně a vyvolává respekt, i když stojí na místě. Povedená je přední čtveřice světel, díky které si motorku rozhodně nespletete.

Může se hodit

Potřebujete skůtr do města nebo čtyřkolku do terénu? Vyberte si ze všech kategorií motocyklů na Automodul.cz.

V hliníkovém rámu je usazen řadový čtyřválec o objemu 1 400 ccm. Ten má díky výfukovému systému výkon zvýšený na 210 koní s náporovým sáním. To ze ZZR dělá nejvýkonnější sériovou motorku současnosti.

Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport rozhodně není žádný prcek, váží 268 kg.

Ale výkon je k ničemu, když ho nedokážete kontrolovat a přenést na asfalt. To se Kawasaki povedlo už v roce 2008, kdy první generace ZZR 1400 přišla na trh. Podvozek je tuhý, ale zároveň relativně pohodlný. Komponenty Öhlins jsou však něčím ještě úžasnějším.

Podvozek od švédské firmy Öhlins je tím nejlepším na trhu, s motorkou dokáže...

Podvozek od švédské firmy Öhlins je tím nejlepším na trhu, s motorkou dokáže divy.

Podvozek je plně nastavitelný, motorku si tak můžete přizpůsobit podle své...

Podvozek je plně nastavitelný, motorku si tak můžete přizpůsobit dle své váhy a jezdeckého stylu.

V každé zatáčce máte pocit naprosté jistoty, neustálé kontroly a stále víte, co se pod motorkou děje. A to je v rychlostech, kterými se tato zelená střela dokáže pohybovat, zatraceně důležité.

V sedle rozhodně nemáte stejný pocit jako na současných supersportech. Motorka je velká a relativně těžká (265 kg), ale o to je pohodlnější. Sedačka je poměrně měkká a dost široká. Řídítka jsou samozřejmě sklopená dolů, ale ne tak extrémně jako na litrových supersportovních motorkách. Husí kůže vám naskočí po stisku startéru. Velký agregát chrčí do dvojice laděných koncovek a každý kolemjdoucí ví, že tady končí všechna legrace.

Motorka je nejen rychlá, ale i velmi pohodlná. Problém není ani dlouhé...

Z nuly na sto dokáže motorka vystřelit v čase pod tři sekundy a stovkou to vlastně jen začíná. Díky silnému motoru s velkým točivým momentem máte v pravé ruce neustále obrovskou energii připravenou vystřelit vás dopředu.

Prakticky v jakékoliv rychlosti má motorka dost síly. Když ve 180 km/h otočíte plynem, motorka bez protestů zrychlí, jako by ji vystřelil nějaký neviditelný prak.

Bez únavy, neustále pod kontrolou

Maximální rychlost je omezena na 300 km/hod. Ale i v takové rychlosti stále máte vše pod kontrolou, motorka se nevlní, je jistá a jede jako po neviditelných kolejích. Jezdec schovaný za velkou a širokou kapotáží je přitom stále v pohodlí a odpor vzduchu se ho téměř netýká. Důležité jsou samozřejmě i brzdy, které vás mohou zachránit před mnohými problémy. Kawasaki je osazena čtyřpístky s radiálním uchycením, na které se můžete vždy spolehnout.

Fotogalerie

Ale vraťme se do legálních rychlostí. Když jsem na ZZR projížděl střední Čechy, překvapilo mě pohodlí, které motorka nabízí. Ani po celém dni v sedle jsem nebyl nijak zásadně unavený, nebolela mě záda, ani ruce. Rozhodně si na této mašině dokážu představit i delší dovolenou.

Špatně se nemá ani spolujezdec. Má dostatek prostoru, široké sedlo a ideálně umístěné stupačky. V katalogu příslušenství najdete samozřejmě i cestovní kufry v barvě a designu motorky.

Pokud hledáte sportovně cestovní stroj, kterému nechybí výjimečnost, image, rychlost a hlavně síla, je tato Kawa to pravé pro vás. Limitovaná edice dokázala už tak vynikající motorku ještě o kousek vyladit a nabídnout nevšední zážitek na každém kilometru v sedle.

Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport

Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec
Objem: 1441 ccm
Výkon: 154,5kW - 210 HP/10500 ot.
Točivý moment: 162,5 Nm/7500 ot.
Pohotovostní hmotnost: 268 kg
Objem nádrže: 22 litrů
Cena: 489 900 Kč

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Triumph Bonneville Bobber Black
Temný rytíř a hot rod: prozkoumali jsme novinky Triumphu na příští rok

Tradiční britský výrobce motocyklů Triumph usoudil, že klasiky není prostě nikdy dost a na silnice posílá další dva přírůstky do rodiny Bonneville. Svou...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Prague Harley Days 2017
VIDEO: Harleyáři obsadili Prahu

Centrem Prahy dnes projela kolona motocyklů značky Harley-Davidson. Jejich majitelé se do metropole sjeli na akce Prague Harley Days, která se letos koná...  celý článek

Arctic Cat M8000 153
Arctic Cat M8000 153

r.v. 2017, naj. 0 km
429 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.