Každý druhý evropský tunel je nebezpečný

-
Téměř polovina evropských silničních tunelů na hlavních prázdninových trasách má nevyhovující bezpečnostní systémy. Uvedl to francouzský spotřebitelský časopis Que choisir ve svém posledním čísle s odkazem na závěry kontrolní akce, kterou uskutečnil německý automobilový klub ADAC. Podnětem byly požáry, k nimž v loňském roce došlo v tunelu pod Mont Blankem a v Tauernském tunelu a jež si vyžádaly desítky lidských životů. Bezpečnostní technici, kteří podrobili kontrole dvacet tunelů (dvanáct v Rakousku, čtyři ve Švýcarsku a po dvou ve Francii a Německu), považují za hlavní nedostatky chybějící únikové cesty, malý počet úkrytů a nevyhovující protipožární systémy. Pět z dvou desítek testovaných tunelů získalo známku »dobrý«, žádný však nedosáhl hodnocení »výborný«. Dobře dopadl tunel Fréjus, přes nějž vede po uzavření silnice pod Mont Blankem náhradní trasa mezi Francií a Itálií a kde se nyní zdvojnásobila doprava. Patří totiž mezi modernější tunely vybavené dokonalejším bezpečnostním systémem.