Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kde číhá policie: Kompletní přehled radarů v Praze

aktualizováno 
Kde měří rychlost pražská městská policie? Kde jsou stacionární radary a kde měří rychlost v úseku? Které křižovatky ohlídají průjezdy na červenou? Přinášíme kompletní přehled, kde si v Praze dávat obzvlášť pozor.

Mapa Prahy: Kde jsou radary? | foto: METRO

STÁHNĚTE SI: Mapa měření rychlosti
(PDF / 734 kb) ...ZDE

Centrum Prahy nemá vhodná místa pro měření rychlosti aut. Vyplývá to z mapy, která ukazuje místa, kde hlídky městské policie mohou rychlost měřit.

Co se nedaří v Praze 1, daří se v jiných městských částech. Rychlost řidičů v Evropské ulici kontrolují necelý týden dva nové moderní radary městské policie. Rychlá jízda přes město se tak od listopadu může řidičům v metropoli prodražit.¨

V Praze mají strážníci vytipovaná místa, kde řidiči rychlost často překračují a kde se na kontroly zaměřují a do budoucna chtějí zaměřit.

Město přitom na podzim vyšlo řidičům vstříc. Na 74 úsecích pražských komunikací, které odborníci doporučili v zájmu zachování plynulosti a bezpečnosti dopravy, zvýšili maximální povolenou rychlost. Naproti tomu však magistrát musel přikročit i k větším represím.

"Po čtvrt roce od zavedení nového bodového systému totiž řidičům opět otrnulo. Případů výrazného překročení rychlosti v Praze znovu přibývá," upozornil při zprovoznění nových radarů v Praze 8 ředitel městské policie Vladimír Kotrouš.

Metropolitní Expres získal podrobnou aktuální mapu s více než stovkou stanovišť, na kterých se už kvůli vaší peněžence vyplatí dodržovat předpisy.

"Ano, je to aktuální a platná mapa z Ústavu dopravního inženýrství," potvrdila po jejím prohlédnutí mediální asistentka pražského magistrátu Eva Kubátová. Naznačuje to i datum, který na originálu mapy odkazuje na listopad 2006.

S radary se mohou řidiči setkávat například v Evropské, Poděbradské, Patočkově nebo Vídeňské, které patří mezi hlavní dopravní tahy.

Podle zakreslení v mapě s logy hlavního města, městské policie a Ústavu dopravního inženýrství však hlídky mohou měřit rychlost třeba i v ulici Na Santošce nebo Voskovcově v Praze 5, v blízkosti základních škol. Několik dalších radarů totiž minulý měsíc přibylo i v Praze 8.

Radarová technika v Evropské je umístěna ve směru od letiště do centra a v délce 280 metrů zaznamenává počet projíždějících vozidel a změří jejich rychlost na začátku a na konci úseku.

Znamená to zhruba část Evropské ulice od benzinové stanice ke křižovatce s ulicí Libockou. "Výhodou těchto radarů je, že okamžitě získáme informaci o vozidle, které povolenou rychlost překročilo, a je možné tak jeho řidiče ihned postihnout,“ oceňuje systém náměstek primátora Rudolf Blažek.

Během zkušebního provozu od 15. do 19. listopadu zde byla změřena rychlost 14 998 vozidel. Podle předpisů jelo 6 741 řidičů, 7 485 překročilo maximální povolenou rychlost o méně než deset kilometrů v hodině a 772 o více než deset kilometrů.

Nepřiměřená rychlost je nejčastějším dopravním přestupkem. Vyplynulo to z informací Centra dopravního výzkumu. "Denně je za ni v Česku průměrně pokutováno 430 řidičů, přičemž sto z nich překročí stanovenou rychlost dokonce o více než dvacet kilometrů v hodině," uvedl ředitel centra Josef Mikulík.

Autoři:




Nejčtenější

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Další z rubriky

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.