Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kde číhá policie: Kompletní přehled radarů v Praze

aktualizováno 
Kde měří rychlost pražská městská policie? Kde jsou stacionární radary a kde měří rychlost v úseku? Které křižovatky ohlídají průjezdy na červenou? Přinášíme kompletní přehled, kde si v Praze dávat obzvlášť pozor.

Mapa Prahy: Kde jsou radary? | foto: METRO

STÁHNĚTE SI: Mapa měření rychlosti
(PDF / 734 kb) ...ZDE

Centrum Prahy nemá vhodná místa pro měření rychlosti aut. Vyplývá to z mapy, která ukazuje místa, kde hlídky městské policie mohou rychlost měřit.

Co se nedaří v Praze 1, daří se v jiných městských částech. Rychlost řidičů v Evropské ulici kontrolují necelý týden dva nové moderní radary městské policie. Rychlá jízda přes město se tak od listopadu může řidičům v metropoli prodražit.¨

V Praze mají strážníci vytipovaná místa, kde řidiči rychlost často překračují a kde se na kontroly zaměřují a do budoucna chtějí zaměřit.

Město přitom na podzim vyšlo řidičům vstříc. Na 74 úsecích pražských komunikací, které odborníci doporučili v zájmu zachování plynulosti a bezpečnosti dopravy, zvýšili maximální povolenou rychlost. Naproti tomu však magistrát musel přikročit i k větším represím.

"Po čtvrt roce od zavedení nového bodového systému totiž řidičům opět otrnulo. Případů výrazného překročení rychlosti v Praze znovu přibývá," upozornil při zprovoznění nových radarů v Praze 8 ředitel městské policie Vladimír Kotrouš.

Metropolitní Expres získal podrobnou aktuální mapu s více než stovkou stanovišť, na kterých se už kvůli vaší peněžence vyplatí dodržovat předpisy.

"Ano, je to aktuální a platná mapa z Ústavu dopravního inženýrství," potvrdila po jejím prohlédnutí mediální asistentka pražského magistrátu Eva Kubátová. Naznačuje to i datum, který na originálu mapy odkazuje na listopad 2006.

S radary se mohou řidiči setkávat například v Evropské, Poděbradské, Patočkově nebo Vídeňské, které patří mezi hlavní dopravní tahy.

Podle zakreslení v mapě s logy hlavního města, městské policie a Ústavu dopravního inženýrství však hlídky mohou měřit rychlost třeba i v ulici Na Santošce nebo Voskovcově v Praze 5, v blízkosti základních škol. Několik dalších radarů totiž minulý měsíc přibylo i v Praze 8.

Radarová technika v Evropské je umístěna ve směru od letiště do centra a v délce 280 metrů zaznamenává počet projíždějících vozidel a změří jejich rychlost na začátku a na konci úseku.

Znamená to zhruba část Evropské ulice od benzinové stanice ke křižovatce s ulicí Libockou. "Výhodou těchto radarů je, že okamžitě získáme informaci o vozidle, které povolenou rychlost překročilo, a je možné tak jeho řidiče ihned postihnout,“ oceňuje systém náměstek primátora Rudolf Blažek.

Během zkušebního provozu od 15. do 19. listopadu zde byla změřena rychlost 14 998 vozidel. Podle předpisů jelo 6 741 řidičů, 7 485 překročilo maximální povolenou rychlost o méně než deset kilometrů v hodině a 772 o více než deset kilometrů.

Nepřiměřená rychlost je nejčastějším dopravním přestupkem. Vyplynulo to z informací Centra dopravního výzkumu. "Denně je za ni v Česku průměrně pokutováno 430 řidičů, přičemž sto z nich překročí stanovenou rychlost dokonce o více než dvacet kilometrů v hodině," uvedl ředitel centra Josef Mikulík.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.