Kdo kupuje sporťáky a staré ameriky?

Leckterý bazar má pro lepší image vystrčený nějaký parádní bourák hned u brány.
Leckterý bazar má pro lepší image vystrčený nějaký parádní bourák hned u brány. Nejoblíbenějšími jsou pro tento účel auta s výrazně sportovním střihem a přímo ideální je, když jsou navíc červená. Takové stojí například v pražské pobočce bazaru AAA - Lamborghini Diablo z roku 1992 s obsahem motoru 5,7 litru a s nevtíravou cenovkou: 2 299 000Kč. "Já vlastně musím říct, že ani nečekám, že někdo hned dneska přijde a koupí takový automobil. Majitel naší firmy to sem spíš koupil jen proto, aby to dělalo tvář bazaru. Lidi se na to s potěšením podívají, ale potom jdou stejně najít nějakou tu svojí felicii," říká šéf nákupu AAA Auto Praha Aleš Kužel. Podobný úkol tady mají i další nápadné vozy. Podle Aleše Kužela však vůbec není vyloučeno, že i takový vůz může mít v ČR někde svého kupce: "Přišel člověk v teplákách, řekli byste, že doma přehazuje hnůj, a on na místě zaplatil tři miliony za auto. A odjel!" Že i hodně nápadné vozy mají své vážné zájemce, vědí i v dalším velkém bazaru Auto ESA. "Přišel k nám nějaký Čechoameričan a na místě zaplatil 700 tisíc za kabriolet BMW. Měl jedinou podmínku - nesmělo v tom autě být nic japonského. Takže se to i přezouvalo a měnilo se rádio. Byl ochoten za to samozřejmě také zaplatit," vzpomíná ředitel prodeje Ladislav Slepička. Častěji však na ploše prý potkává mladíky kolem dvaceti, kteří mají v kapse 100-120 tisíc a chtějí na léto sporťák. "Chtějí být prostě jenom nápadní," myslí si Ladislav Slepička. Do ESA chodí i zájemci, kteří si kupují vůz třeba jen na dva tři letní měsíce, nebo lidé, kteří si pro potěšení pořizují nějaký výstřední automobil jako druhý nebo třetí v domácnosti.