Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kdo nejezdí na elektřinu, nemá v Detroitu co pohledávat

Zelené závody začínají. Japonci, Američané i Číňané soutěží, kdo dřív přiveze na trh vůz, který bude umět jezdit částečně nebo úplně na elektřinu, a hlavně kdo jej dřív začne ve velkém prodávat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Hansus

26. 1. 2009 9:21
Nové zdroje elektrické energie.

Věřím, že hlavní zdroj výroby elektrické energie bude spočívat v jaderných blocích s moderními reaktory, které nám dodají daleko větší množství této energie, která bude potřebná pro elektrifikaci většiny železničních tratí (postupně), větší elektrifikaci pekáren, vývařoven a domácností, kde se zemní plyn nahradí elektřinou (postupně), vyšší podíl elektřiny v meziměstské dopravě, kde se postupně nahradí autobusová doprava za trolejbusovou, nebo tramvajovou. Pak budeme muset počítat s množstvím této čisté energie pro pohon automobilů. Věřím, že se urychlí výstavba dvou bloků JE, které byly mylným rozhodnutím jednoho politického subjektu společnosti zrušené......

0 0
možnosti

BR75

23. 1. 2009 21:14
...

Proč hybridy? Stačí vyrábět auta pouze s omezovačem rychlosti(max 90)a omezením hmotnosti a hned se sníží spotřeba...navíc ubyde smrtelných havárií.A ještě ubyde hromada ob.zástupců:-P

0 0
možnosti

u.boat

23. 1. 2009 22:09
Mimo...

Omezení hmotnosti - to je prima, už se o to leckde snaží (např. mazda2) ale radikální omezení hmotnosti které by řešilo situaci (a ne na úkor bezpečnosti) by znamenalo masivní použití např.  karbonu - a kdo by takové auto zaplatil? A rychlost - víš přeci že tohle hybrid neřeší - po dlouké jízdě vysokou rychlostí se v něm vybijí baterie a máš jen pomalou šunku s poddimenzovaným spal. motorem a mrtvou vahou baterií navíc. Hybrid je na jízdu v městských kolonách brzda - plyn, kdy se jeho baterie dobíjí a neplýtvá energií při brždění.

0 0
možnosti

panasonic

23. 1. 2009 15:10
kde je ten slavný VW

kdepak mame ty slavne VW s passaty....i po dalsim autosalonu je jasne ,ze Toyota bude vyhravat celkove prodeje vozu vubec...R^

0 0
možnosti

Pet

23. 1. 2009 10:51
Snad se dočkám

Rád by se dočkal nakonec nějakých výsledků. Ideálně by mi stačilo jako druhý auto 2místný přibližovadlo, stačí plug-in, dojezd 100 km, cena tak do 250 tisíc, nižší provozní náklady než benzín. Tím bych pokryl 90 % svých potřeb, na ten zbytek by bylo to 1. auto zatím s normální technologií, výhledově hybrid.

Bydlím totiž mimo město, do jednoho většího to mám cca 20 km, do druhýho 12, občas k nějakým zákazníkům nebo na nákupy - všechno do 40 km. Párkrát do roka nějaká cesta 150-800 km po ČR nebo do blízkýho zahraničí, dál lítám. 

0 0
možnosti
TK

Little Boy

23. 1. 2009 13:37
Re: Snad se dočkám

Si upad na hlavu, za 250k do toho auta neporidis ani baterie, natoz cely auto.... vitej v realnym svete.

0 0
možnosti

Dalibor

23. 1. 2009 9:45
Elektroauto,

vypada to jako dobry napad, jen se problem "prehodi" na nekoho jineho.

Kdyz budu auto dobijet ze zasuvky, tak bude vetsi spotreba el. energie. Takze bude treba postavit "par" novych elektraren. V celosvetovem meritku jich budou stovky. Ale cim pohanet genratory v elektrarnach? Uhlim, plynem, atomem?

0 0
možnosti

Coraxus

23. 1. 2009 9:53
Re: Elektroauto

Ano, to je pravda. Zajímalo by mě, jestli už někoho napadlo vzít kalkulačku a spočítat spotřebu elektřiny, kdyby se všecna současná auta změnila na plug-in hybridy...

Na druhou stranu - dobíjení aut by nejspíš probíhalo v noci, kdy je elektřiny třeba i nadbytek...

0 0
možnosti
RS

rudastraka

23. 1. 2009 9:32
eestor

nikde ani zminka o eestor

bud jde o utajovany projekt pro vojenske pouziti, nebo nafouknutou bublinu

tahle technologie by toho hodne vyresila a nejen v autech

0 0
možnosti

Kocek

23. 1. 2009 9:26
auta na elektriku nechci

Já budu věrnej mé  Š. Felicia. R^[>-]

0 0
možnosti
J

jns

23. 1. 2009 9:25
Elektromobily?

Abych citoval Kenta Brockmana: "Já nevím jak vy, ale já si svůj Pontiac nechám"... a já si svůj čtyřapůllitrový osmiválec taky nechám :)))

0 0
možnosti

Tesla

23. 1. 2009 8:49
Budoucnost

Vidím že je tu samý odborník v oblasti elektro. Podle vás je 100 let stará technologie spalování fosílií v neúčiných motorech ta správná cesta? Navrhněte tedy něco jiného, lepšího a účinějšího než je elektromotor. Vodík je velice prchavý, a nedá se skladovat na delší dobu. Elektromotor je jediná správná cetsta do budoucna, jde jen o vývoj baterií, superkondenzátorů či vodíkových článků.

Detonace v předpotopních motorech, co nám tu otravují vzduch si nechte jako památku pro vnoučata, myslím že se budou dobře bavit

:-)

0 0
možnosti

Alg

23. 1. 2009 8:58
Re: Budoucnost

A jakým způsobem umíme tu elektrickou energii získávat, přemisťovat, uchovávat?

V jednu chvíli jsem dost přemýšlel o Toyotě Prius. Pak jsem se ale podíval na svůj telefon, jehož výdrž je přímo žalostná, když jsem si k tomu navíc uvědomil, že jeho baterie odejde do věčných lovišť dřív, než si na ten telefon zvyknu, tak jsem to okamžitě zavrhnul.

0 0
možnosti

Alg

23. 1. 2009 8:32
eko

Kdysy dávno bylo auto na elektrický pohon z pohledu tehdejších vědců skvělé východisko. A tak se investovalo a investovalo do výzkumu a vývoje. Nyní se dostali na do fáze, kdy zjistili, že do praxe je to nepoužitelné. Pár kousků ano, ale nahradit tím kompletně spalovací motory nelze. Marketing automobilek využil současného eko-lobingu a začali vyrábět eko-auta. Možná se jim tak vrátí alespoň část proinvestovaných peněz.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...