Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kdo rozhoduje o umístění dopravních značek?

  13:57aktualizováno  13:57
Jízda na červenou přes křižovatku nebo překročení rychlostních limitů patří k obvyklým hříchům řidičů. Na druhé straně se však mnohdy na jejich spěchu spolupodílí i prachšpatný stav komunikací a dopravní značení, které se zdá úzkostlivě omezující na nepříliš nebezpečných místech.

Příkladem mohou být výrazná omezení rychlosti v místech, kde lze jet bezpečně i běžně povolenými limity, či bílé souvislé čáry bránící předjíždění pomalu se vlekoucích kamionů tam, kde je docela dobře vidět.

Na našich silnicích prostě existuje řada míst, kde dopravní značení odporuje zdravému rozumu. Většina z nás při projíždění takového přehledného úseku, kde je rychlost snížena například na šedesát kilometrů v hodině, pouze nadává a přizpůsobí svoji rychlost.

I tady však existuje šance na změnu. "Dopravní značení není umisťováno na věky," tvrdí šéf dopravní policie České republiky Zdeněk Bambas.

Kdo tedy rozhoduje o umístění dopravních značek?

Dříve to byli pracovníci okresního odboru dopravy. Dnes tato oblast přešla na krajské úřady a pověřené obce. Pokud má někdo pocit, že ví o značení, které nesplňuje svůj účel, nebo řidiče zbytečně omezuje, může na krajském nebo městském úřadu iniciovat jeho změnu.

Vychází taková iniciativa také od dopravní policie?

Policie dopravní značení pochopitelně sleduje, a pokud objevíme nějaké nedostatky, tak se snažíme o jejich odstranění. Je ale potřeba říci, že my dáváme pouze podnět, případně vyjádření k dané lokalitě.

Kdo kontroluje funkčnost a smysluplnost dopravního značení?

To je pouze ten, kdo ho zřídil, tedy kraj, obec a v případě dálnic ministerstvo dopravy ve spolupráci s ministerstvem vnitra. Ale i zde samozřejmě může fungovat iniciativa občanů.

Na koho se obrátit?

* u komunikací II. a III. třídy a obecních - odbor dopravy pověřené obce

* u komunikací I. třídy - odbor dopravy krajského úřadu

* u rychlostních komunikací a dálnic - ministerstvo vnitra, ministerstvo dopravy

Internetové adresy krajských úřadů najdete ZDE

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.