Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kdo vyrábí kvalitnější auta, Evropané,nebo Japonci?

- Jde o těžkou otázku. Neexistuje totiž žádný přesný údaj, který by mohl poradit, zda se bude méně kazit japonský vůz, nebo auto od evropské automobilky. Jistým odrazovým můstkem mohou být například renomované statistiky německých stanic technické kontroly TÜV,kterým vévodí japonské vozy. Německé STK podobně jako české pobočky stanic technické kontroly prověřují, zda auto vyhovuje předpisům, nelze se z nich však dozvědět, jakými servisními peripetiemi auto za dobu své životnosti prochází.
Zda mají lepší kvalitu evropské nebo japonské značky,se snaží poodkrýt odborníci z automobilového průmyslu.

Důvodů, proč auta z japonské továrny dopadají ve statistikách závad v průměru lépe než vozy vyrobené evropskými automobilkami (v žebříčcích TÜV je mezi deseti nejméně závadovými vozy při technických kontrolách pravidelně sedm japonských modelů), může být několik. »Japonci jsou pečlivější a disciplinovanější než evropští dělníci,« říká Karel Stránský,který v minulosti šéfoval zastoupení japonské Hondy a potom několik let vedl pobočku italského Fiatu v České republice. »Taky to souvisí s určitou životní filozofií. V Evropě nemyslí zaměstnanec jen na svou práci, ale i porůznu intrikaří, aby se dostal na vyšší pozici. V Japonsku jsou karty rozdány předem, na místo odcházejícího postupuje ten, kdo je u firmy déle,« odkrývá taje japonského managementu Karel Stránský. »Taky je to v asijském přístupu k řízení práce. Když přijedete do anglické továrny na výrobu japonských nissanů, cítíte se trochu jako v Čechách před deseti lety. Všude jsou nástěnky a volí se nejlepší pracovník. Vedení závodu se snaží motivovat zaměstnance, aby jim záleželo na výsledcích jejich práce,také zlepšovatelské hnutí má v japonských firmách velkou tradici,« popisuje poměry v japonské továrně na britském území šéf Nissanu ČR Lubomír Tvardík. Evropští výrobci aut však tvrdí, že už japonské výrobce v kvalitě dohánějí. »Za zlomový bod považuji začátek devadesátých let, kdy se nejen Evropané, ale i američtí výrobci zaměřili na kvalitu,« tvrdí ředitel pražského zastoupení automobilky Ford Fritz Schmutzhart a dodává: »Ve statistikách kvality aut se to ale projeví až za pár let.« Německý TÜV řadí až na nejnižší příčky mladoboleslavskou Škodu Favorit. »Favority byly opravdu nekvalitní, teď by už neprošly zkouškami, které děláme na konci výrobního pásu,« tvrdí ředitel Škoda Auto Vratislav Kulhánek. »Octavie i Felicie nyní dostávají od firemních auditorů známky okolo 1,5, Favorit měl průměrné hodnocení 4,8. Stupnice je jako ve škole. V tomto hodnocení jsme dnes na úrovni Audi i Volkswagenu,« dodává Vratislav Kulhánek. Slabina statistik TÜV může být v tom, že německé vozovky jsou v mnohem lepším stavu než cesty mezi Aší a Českým Těšínem, kde auta dostávají více zabrat. Nejen podle statistik kvality vozů, ale i podle záruk na auto se proto může zákazník řídit při výběru auta. »Spotřebitelské povědomí začíná narůstat už i v Česku a lidé se čím dál tím více zajímají o to, jaké všechny záruky se na auta vztahují,« říká Petr Svoboda z plzeňské prodejny vozů Nissan.

Viz související článek Už i některé evropské automobilky...

Mladoboleslavská automobilka převzala standard přísnosti výstupní kontoly koncernu Volkswagen, ten tvrdí, že se v něm Japoncům vyrovná.

Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...