Diskuze
Jarní servis svépomocí: zkontrolujte si stěrače
Děkujeme za pochopení.
mikaz
Tak kolik ti zaplatili chlapče?
Dosti ubohý článek a dosti ubohý pokus oskrytou reklamu, solidní bezramínkové stěrače se dají sehnat za 90-100,-Kč. A ten graf je taky k h.... Kdyby měl autor článku aspoň nějaké zkušenosti,tak by věděl, že obrázek číslo 8 homůže potkat i s novými stěrači.Chvějící se stěrače nezpůsobuje ani tak vadná gumička, jako spíš neudržované přítlačná pružina, hnaného ramene. No je vidět, že úroveň IDnes padá pod hranici bulváru a pomalu už tady nevíte o čem psát.
bitkar
Re: Tak kolik ti zaplatili chlapče?
levny bezraminkovy sterace jsem uz mel. Ta cena je diky tomu, ze zjevne nikdo neinvestoval do vyvoje (materialu hlavne). Proto taky stiraly naprd uz kdyz byly novy, natoz po par mesicich.
Lotus I.
To je síla
Příště očekávám článek o výměně žárovky v lustru...
habr
Re: To je síla
Já bych takovou informaci bral - jak mám sám vyměnit žárovku. Dosud jsme museli být alespoň tři. jeden stál na stole a držel žárovku a dva se stolem točili.
Rambo-x
Výměna snad je individuální ne
Já většinou měním stěrače před zimou,většinou ten rok vydrží(na škodu 120 za 190 korun)někdy ale vydrží i méně nebo více,prostě je měním když začínají hůře stírat,na nějaký předepsaný intervaly se....ru,prostě až jsou horší je vyměním a nic neřeším
feese
Re: Výměna snad je individuální ne
No jo, ale s takovým přístupem Vám to nedá na jeden vědecký článek na idnes...
S-Tony
Zima
Já kupuju vždy nejlevnější sťerače co vyjde sada na celé auto cca 200 kč. Zima stejně všechny stěrače zničí, tak je můžu na jaře s klidem vyhodit a koupit za dvě kila nové.
habr
Re: Zima
Vyndám čelní sklo a ať si trhnou se stěrači,
radaumacher
Proč nemyslíme?
To je opravdu zajímavá skupina zkušeností, ale nelze se než pousmát nad názory, které si stěžují nad výdrží stěračů s tím, že nevydrží "ani dva roky". To skutečně většina českého národa nepoužívá ani elementární znalosti ze základní školy? V jakémkoliv prostředí jakýkoliv materiál degraduje. Tím spíše dosti jemná guma (na stěračích musí být jemná, aby nepoškodila sklo, není to žádný kus silentbloku) v našem značně proměnlivém a vlhkém počasí s prudkými nestálými zimami a horkými léty plných relativně náhlých a silných deštˇů. Nemluvě o tom, že neexistuje mnoho náročnějších způsobů namáhání než je otěr, který je vlastně účelem stěračů. Doporučení o výměně stěračů každého půl roku (jako zubař) skutečně nejsou výmysly. I kdyby se stěrače za půl roku nehnuly (nebo i právě proto), tak je třeba je vyměnit. Jediný případ by byl, pokud bychom je měli stabilně v téměř ideálním prostředí.
Omlouvám se těm, kdo své elementární vzdělání používají, za takto nudný a samozřejmý výčet.
bitkar
Re: Proč nemyslíme?
jako jo, materialy degradujou. A imho materialy jsou ta nejvetsi veda u steracu. Neni guma jako guma a fakt se budes divit, ale kvalitni sterac vydrzi dyl nez pul roku. Hlavne NELZE pausalizovat nejakou vymenu, ze si reknes, ze proste pul roku a jde do kose. To snad vidis jestli ti stira dobre nebo ne! Pokud stira dobre, tak proc ho vyhodit a nenechat dyl??
imho guma muze bejt s prisadou siliky a dalsich plastu, ktery jsou trvalejsi a ne jak cista guma, ktera rozpraskava a zpuchri.
Dopln si vzdelani z oblasti metalurgie, pak prijdes na to, ze pises nesmysly.
Falewick
ted jsem menil
Dal jsem tam BOSCH Aerotwin na inzerat za 600,- a naprosta spokojenost. Jsou tak tenke ze nejsou ani videt pod okrajem kapoty. Driv jsem mel ty s kloubky, ktery jednak zakryvaly vyhled a taky na nich zustavala spousta barevny vody z ostrikovacu a po ceste ji bral vitr a slintala mi na okno.
.
Jeste si zkontrolujte, jestli nove sterace nepresahuji pri praci pres kraj okna, tim se hrozne nici gumicky.
karelvesely
-
Článek pro tupce. Jak jinak nazvat řidiče, kterým je třeba radit, kdy mají vyměnit stěrače?
f0rr35t
Re: -
A ještě ta vědecká ilustrovaná metoda "kdy vyměnit stěrače" A já hlupák si doteď myslel, že si jednou prostě řeknu "no *****, ňáko mi to nestírá" a je rozhodnuto.
tommy008
kaufland
Mel jsem Bosch, ale po te, co po roce odesly, kupuji celkokovove v kauflandu za 49,- Kc/kus. Nove funguji dobre (oproti Bosch nepoznam rozdil) a kazdy rok je klidne vymenim.
Martin667
1200,- originál BMW a mám na několik let vystaráno
bitkar
Re: 1200,- originál BMW a mám na několik let vystaráno
ja mam vyborny zkusenosti se Championama... cca pres 100kc (nevi presne jestli 120) a drzej uz dlouho a stiraj super.
Podrazza
Utěrka na provázku to jistí :)
Mám 2 roky Valeo Silencio XTRM a pořád bez problémů. Párkrát lítaly i po ledě na skle a uškodilo to jen do té míry, že už nejsou tak silencio jako když byly nové a při teplotě pod -10°C současně při rychlosti vyšší než 100km/h ten na straně řidiče udělá menší proužek. Kupoval jsem je tehdy na benzince v Itálii a co jsem koukal byly levnější než v některých českých eshopech... Hlavně nekupujte laciné např. od Filson, ty jsou k ničemu.
fixfokus
Re: Utěrka na provázku to jistí :)
Hmmm, tak já mám na Focusu II u řidiče zrovna toho filsona (placatej za cca 240 Kč na benzínce) a stírá bezvadně. Akorát je trochu kratší, ale nějak se mi nechce dávat 1000+ za nový origo Bosch.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...