Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jarní servis svépomocí: zkontrolujte si stěrače

aktualizováno 
V zimě dostaly stěrače pořádně zabrat. Gumičkám lišt škodí sůl, zima a nejvíce jim ublížil led namrzlý na čelním okně.

Řidiče čeká snad posledních pár rán, kdy budou oškrabávat čelní sklo od námrazy. Rozhodně na to i zítra použijte škrabku (dobře funguje taky plastová "kreditka"). Určitě nepouštějte stěrače. Jejich gumičky se o tvrdé, přimrzlé krystalky ledu potrhají a pořádně nestírají.

Výměnu zvládnete sami

Péči o stěrače zvládnete v rámci příprav na letošní autosezonu sami, klidně na ulici před panelákem. Zkontrolujte, jestli gumičky stěračů nejsou roztrhané. Když špatně stírají, mohou být také ztvrdlé. 

(ilustrační snímek)

V autopotřebách, u benzinek i v hobbymarketech seženete správný rozměr stěračů pasujících na vaše auto. Kupují se podle délky. Nemusíte je měřit, prodejci mívají velké tlusté katalogy, kde váš model nalistují a zjistí, jaké potřebujete. Součástí balení bývají různé plastové nástavce, s jejichž pomocí se stěrače nasazují na ráménka. Zvládne to opravdu každý, jen se nesmí bát použít trochu síly. Patice musí do protidílu na raménku pořádně zapadnout.

Pár nejlacinějších stíracích lišt se dá pořídit už kolem stovky, jsou vždy určitě lepší než ty staré, ztvrdlé či otrhané, kterými si mažete špínu po okně teď.

Jaké stěrače vybrat

Test gumových lišt čtěte zde

Za kvalitní stěrače se vyplatí připlatit, doporučují německé autokluby ADAC a ÖAMTC. Zjistily také, že moderní bezraménkové (říká se jim také "aero") porážejí klasiku.

Autokluby ADAC a ÖAMTC také odhalily, že stejné výrobky mohou mít různou kvalitu. Vysvětlují to tím, že některé stěrače mohly ležet dlouho na skladě a gumičky ztratily postupem času svou pružnost.

Kdy jsou stěrače zralé na výměnu

Autor:


Témata: ADAC, zima, Autoklub


Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.