Diskuze

Jak si Volkswagen namlouval Škodovku

Spojením automobilky Škoda s německým koncernem Volkswagen začal 16. dubna 1991 zřejmě nejúspěšnější příběh české polistopadové ekonomiky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jirkach72

16. 4. 2011 21:26
nepřesnost a doplnění?

BMW nebylo zájemcem, byla to jedna z firem, která byla z Boleslavi oslovená a jednou tam proběhlo jednání. Ze strany BMW nikdy zájem nepotvrzen... Podobné to bylo u dalších firem vyjma VW a Renaultu.

Co se týče VW a Renaultu - nikoliv nepodstatným faktem bylo, že VW ze strany Škodovky dostal technologii na výrobu hliníkových bloků motorů, kterou škodovka (asi jako jednu z mála věcí uměla) a naproti tomu pokusy na toto téma ve VW měli na kontě 25% zmetkovosti. Oproti Renault, který to uměl, značku Škoda chtěl utlumit a nechat zde pouze výrobu svých vozů pod značkou Renault ...

Takže ve finále, kdyby Škodu nekoupil VW, dnes Škoda ve všech dalších variantách vývoje neexistuje.

0 0
možnosti

f0rr35t

16. 4. 2011 23:30
Re: nepřesnost a doplnění?

R^ Zajímavé. Každopádně jsem moc rád, že to tu nepřevzali frantíci.

0 0
možnosti

kandaharista

16. 4. 2011 20:54
za tu posledni vetu

novinare chvalim. Byla odvazna, ale pravdiva, bohuzel.:-/

0 0
možnosti

Chytry.Levicak

16. 4. 2011 18:03
nakonec to dobře dopadlo...

jedniným odpůrcem byl klaus, který to chtěl zprivatizovat.

0 0
možnosti

aluminiový alobal

19. 4. 2011 0:06
Re: nakonec to dobře dopadlo...

a prodej automobilky to nebyla privatizace?;-D;-D;-D

0 0
možnosti

sombreri

16. 4. 2011 16:30
S posledni vetou naprosto souhlasim...

Kde jsou ty casy...Ach ach...

0 0
možnosti

toriola

16. 4. 2011 14:08
xxxxx

Pěkná vzpomínka na auto za 80 tisíc

0 0
možnosti

MiroTR

16. 4. 2011 16:11
Re: xxxxx

Nojo, bylo to dost předražené. :-/

0 0
možnosti

Fungy

16. 4. 2011 13:35
škoda že to nevyšlo

jí pořádně vytunelit, a já jsem Vaškovi Šášovi tak věřil;-(

0 0
možnosti

entony13

16. 4. 2011 14:44
Re: škoda že to nevyšlo

Mohli jsme mít místo koncernu VW v Mladé Boleslavi další Poldi Kladno, copak naši tuneláři, utřeli papulku a našemu Vénovi to udělali tenkrát naschvál, křičel " Rozprodávají naše rodinné stříbro", to si pamatuji. Všechna čest tehdejší české vládě s Pithartem a Vávrou

0 0
možnosti

cenzore_zdar

16. 4. 2011 12:53
Stalo by za zminku ze VW pohrbil

Karburatorovou 1.6 75kW do skoda forman a posleze felicie. To by to auto mozna i normalne jelo!

0 0
možnosti

Martin_Happy

16. 4. 2011 13:51
Re: Stalo by za zminku ze VW pohrbil

1,6 s Favoritem strašně házela a vůz byl nestabilní. Proto všechny prototypy přemontovaly do Formanů. Felicie už by byla lepší (MÍŇ BY SE KROUTILA), ale zase přechod na vícebodové vstřikování MPI se osvědčil, motor je držák a na ježdění město okrsky to stačí

0 0
možnosti

dracekvo

16. 4. 2011 11:55
fávo

Mám fávo a je mu 20 let. Až na drobné mouchy a trochu koroze má pořád chuť do života. Jsem zvědav jestli se nějaký superb dožije tohoto věku.

0 0
možnosti

roba21

16. 4. 2011 12:35
Re: fávo

Hm, ten můj jsem prodával před 10 lety a už tehdy byl totálně zrezlej. Ne že by to bylo vyloženě špatné auto, ale žádný zázrak to také nebyl.

0 0
možnosti

Mirco1

16. 4. 2011 11:44
Nejlepší je jak notorický bolševický lhář kaktusák...

.... pod jiným článkem píše v reakci na mou informaci, že ministr hospodářství Adamcovy vlády v červu 1989 uvedl ve Federálním shromáždění, že AZ NP je v platební neschopnosti téměř miliardu tehdejších korun, že bodejť by ne, když právě vyvinula nový vůz :D Vzhledem k tomu, že výroba začala už o rok a půl dříve, a k poptávce, kterou ta zkostnatělá bolševická mašinérie nebyla schopna uspokojit, takže byly půlroční a delší pořadníky, tak právě to by měla být ta NEJZISKOVĚJŠÍ doba, vážený prolhaný kaktusáku :D Mě by zajímalo, jestli těm svým nesmyslům věříte aspoň částečně i vy sám, nebo to je vždy jen hodně zoufalé "zachování si tváře před ostatními" :D

0 0
možnosti

Chosé nepřijel...

16. 4. 2011 7:53
.

Článek na lidovkách je o dost lepší R^

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace

27. března 2024

Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...