Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když i malé auto může být dobré − první kilometry s Hyundaiem i10

  11:15aktualizováno  11:15
Tenhle mrňous se představil Evropě teprve předminulý týden v Ženevě. My ale už víme, jak jezdí. Cena se bude pohybovat okolo dvou set tisíc korun. Hyundai i10 ale jako levné vozítko rozhodně nepůsobí.

Hyundai i10 | foto: Hyundai

Chudý italský jih a auty přeplněné uličky nikterak vábného centra sicilského Palerma. Jedeme po tříproudé silnici, kde ale chybí jakékoliv vyznačení jízdních pruhů. Takže všichni jedou všude.

Zleva se kolem nás míhá Fiat Panda, zprava odřený Renault Twingo. A aby toho nebylo málo, z jakéhokoliv směru se občas vynoří skútr či chodec. Neustále sledovat okolí ve všech zpětných zrcátkách je otázkou života a smrti. Alespoň pokud jde právě o motoristy na skútrech. My se obáváme maximálně o lak nového Hyundaie i10, na jehož představení jsme přijali pozvání korejské automobilky.

Zlepšení mezi malými auty
Co si budeme nalhávat, miniauta v ceně okolo dvou set tisíc nejsou přehlídkou luxusu, prostoru, moderních technologií a výjimečných jízdních vlastností. I tady se ale zvyšují standardy. A Hyundai i10 je toho důkazem.

Posun k lepšímu autu registruji ihned po rozjetí. Pocit z řízení se dá přirovnat ke svezení v autě vyšší třídy. Subjektivně jsem měl lepší pocit z jízdy než například i ve větším getzu od stejné automobilky. Čtyřválcový motor o objemu 1,1 litru je totiž až neuvěřitelně tichý.

Je jasné, že 48,5 kilowattu (66 koní) k žádnému sprintování není, ale i jízda na dálnici sto třicítkou se dá absolvovat na další vzdálenost bez toho, aby vás z hluku v kabině bolela hlava, nebo abyste se rozloučili s poslechem autorádia.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Hyundai můžete koupit na www.automodul.cz

Na jízdu ve městě výkon stačí bohatě. Pokud jde o spotřebu, musím se spoléhat na údaj výrobce, který tvrdí, že hyundai by v průměru mělo stačit 5,2 litru na sto kilometrů. Palubní počítač v testovacím autě chyběl. Pro jistotu se ale vyplatí počítat s dobrým půllitrem benzinu navíc. Dalším milým překvapením jsou kotoučové brzdy na předních i zadních kolech. Například i nová fabia má vzadu brzdy jen bubnové.

V nabídce Hyundaie je i naftový tříválcový motor, který z objemu 1,1 litru dostane výkon 55 kilowattů (75 koní). Opět platí to co o benzinovém agregátu. Při jízdě překvapilo hlavně jeho odhlučnění. Schopnost zrychlovat je díky většímu výkonu prakticky stejná jako u benzinové verze. Autíčko dobře vymetalo městské uličky i klikaté silnice podél Středozemního moře.

Vyberte si barvu interiéru
Huyndai i10 je papírově vozem pro pět cestujících. No, chtěl bych je vidět. Na zadním sedadle by byli namačkáni jako sardinky. Takže spíš pro čtyři. Ti pak ale nedostatkem místa trpět nebudou.

I 180 centimetrů vysoký člověk si může sednout za stejně vysokého řidiče. Sedadla odpovídají průměru třídy. Žádné boční vedení, které by vás při ostrém průjezdu zatáčkou podrželo v sedadle, tady nenajdete.

Na druhou stranu ale sympaticky působilo černo-červené čalounění, které skvěle doplňovalo červené části palubní desky a dveří. Vnitřek auta je tak hned veselejší. Barevný interiér ale bude za příplatek.

Palubní deska vůbec působí kvalitně. Už v základní verzi se počítá s hodnotně vypadajícím vestavěným autorádiem, na němž nechybí ani zdířka pro připojení MP3 přehrávače. Reproduktorů z továrny dostanete šest.

Zajímavý byl rozdíl v řadicích pákách. Za dva dny jsem vystřídal dvě auta. První mělo výbavu chudší, a proto i řadicí páku z tvrdého plastu, která při řazení moc příjemná na dotyk nebyla. Dražší verze s hlavicí řadicí páky z kvalitnějšího plastu byla mnohem lepší.

Výtku si pak zaslouží málo odkládacích míst. Jedno malé je na středovém tunelu a druhé pod ruční brzdou. Kapsy ve dveřích jsou tak úzké, že se tam skoro nic nevejde.

Velikostí kufru vede
Kapitola sama pro sebe u těchto aut je zavazadlový prostor. Ten v Hyundai i10 má objem 225 litrů. Konkurující Chevrolet Spark 170, Kia Picanto 187 a Fiat Panda 200 litrů.

I tak ale do hyundaie dáte maximálně jedno větší zavazadlo nebo dvě plné igelitky s nákupem. Další otázkou, kterou nejde pominout, je bezpečí. Testem Euro NCAP Hyundai i10 v základu se dvěma airbagy zatím neprošel, ale v Indii vyráběný vůz by měl v hodnocení bezpečnosti posádky dosáhnout na čtyři hvězdičky z pěti.

Hyundai i10 zvedlo úroveň miniaut o stupeň výš. Otázkou je zatím cena, za kterou se od května bude prodávat. Na Kiu Picanto, Fiata Pandu a Chevrolet Spark stačí 180 tisíc korun.

Hyundai i10 tak levný alespoň zpočátku zřejmě nebude. Začínat se odhadem bude těsně pod hranicí 200 tisíc korun.

První svezení Hyundaiem i10

zákl. motor

1.1 l/48,5 kW
délka/šířka/výška (mm) 3 656/1 595/1 540
objem kufru 225 l
zákl. cena nebyla stanovena

Autoři:






Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.