Hyundai i10

Hyundai i10 | foto: Hyundai

Když i malé auto může být dobré − první kilometry s Hyundaiem i10

  • 30
Tenhle mrňous se představil Evropě teprve předminulý týden v Ženevě. My ale už víme, jak jezdí. Cena se bude pohybovat okolo dvou set tisíc korun. Hyundai i10 ale jako levné vozítko rozhodně nepůsobí.

Chudý italský jih a auty přeplněné uličky nikterak vábného centra sicilského Palerma. Jedeme po tříproudé silnici, kde ale chybí jakékoliv vyznačení jízdních pruhů. Takže všichni jedou všude.

Zleva se kolem nás míhá Fiat Panda, zprava odřený Renault Twingo. A aby toho nebylo málo, z jakéhokoliv směru se občas vynoří skútr či chodec. Neustále sledovat okolí ve všech zpětných zrcátkách je otázkou života a smrti. Alespoň pokud jde právě o motoristy na skútrech. My se obáváme maximálně o lak nového Hyundaie i10, na jehož představení jsme přijali pozvání korejské automobilky.

Zlepšení mezi malými auty
Co si budeme nalhávat, miniauta v ceně okolo dvou set tisíc nejsou přehlídkou luxusu, prostoru, moderních technologií a výjimečných jízdních vlastností. I tady se ale zvyšují standardy. A Hyundai i10 je toho důkazem.

Posun k lepšímu autu registruji ihned po rozjetí. Pocit z řízení se dá přirovnat ke svezení v autě vyšší třídy. Subjektivně jsem měl lepší pocit z jízdy než například i ve větším getzu od stejné automobilky. Čtyřválcový motor o objemu 1,1 litru je totiž až neuvěřitelně tichý.

Je jasné, že 48,5 kilowattu (66 koní) k žádnému sprintování není, ale i jízda na dálnici sto třicítkou se dá absolvovat na další vzdálenost bez toho, aby vás z hluku v kabině bolela hlava, nebo abyste se rozloučili s poslechem autorádia.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Hyundai můžete koupit na www.automodul.cz

Na jízdu ve městě výkon stačí bohatě. Pokud jde o spotřebu, musím se spoléhat na údaj výrobce, který tvrdí, že hyundai by v průměru mělo stačit 5,2 litru na sto kilometrů. Palubní počítač v testovacím autě chyběl. Pro jistotu se ale vyplatí počítat s dobrým půllitrem benzinu navíc. Dalším milým překvapením jsou kotoučové brzdy na předních i zadních kolech. Například i nová fabia má vzadu brzdy jen bubnové.

V nabídce Hyundaie je i naftový tříválcový motor, který z objemu 1,1 litru dostane výkon 55 kilowattů (75 koní). Opět platí to co o benzinovém agregátu. Při jízdě překvapilo hlavně jeho odhlučnění. Schopnost zrychlovat je díky většímu výkonu prakticky stejná jako u benzinové verze. Autíčko dobře vymetalo městské uličky i klikaté silnice podél Středozemního moře.

Vyberte si barvu interiéru
Huyndai i10 je papírově vozem pro pět cestujících. No, chtěl bych je vidět. Na zadním sedadle by byli namačkáni jako sardinky. Takže spíš pro čtyři. Ti pak ale nedostatkem místa trpět nebudou.

I 180 centimetrů vysoký člověk si může sednout za stejně vysokého řidiče. Sedadla odpovídají průměru třídy. Žádné boční vedení, které by vás při ostrém průjezdu zatáčkou podrželo v sedadle, tady nenajdete.

Na druhou stranu ale sympaticky působilo černo-červené čalounění, které skvěle doplňovalo červené části palubní desky a dveří. Vnitřek auta je tak hned veselejší. Barevný interiér ale bude za příplatek.

Palubní deska vůbec působí kvalitně. Už v základní verzi se počítá s hodnotně vypadajícím vestavěným autorádiem, na němž nechybí ani zdířka pro připojení MP3 přehrávače. Reproduktorů z továrny dostanete šest.

Zajímavý byl rozdíl v řadicích pákách. Za dva dny jsem vystřídal dvě auta. První mělo výbavu chudší, a proto i řadicí páku z tvrdého plastu, která při řazení moc příjemná na dotyk nebyla. Dražší verze s hlavicí řadicí páky z kvalitnějšího plastu byla mnohem lepší.

Výtku si pak zaslouží málo odkládacích míst. Jedno malé je na středovém tunelu a druhé pod ruční brzdou. Kapsy ve dveřích jsou tak úzké, že se tam skoro nic nevejde.

Velikostí kufru vede
Kapitola sama pro sebe u těchto aut je zavazadlový prostor. Ten v Hyundai i10 má objem 225 litrů. Konkurující Chevrolet Spark 170, Kia Picanto 187 a Fiat Panda 200 litrů.

I tak ale do hyundaie dáte maximálně jedno větší zavazadlo nebo dvě plné igelitky s nákupem. Další otázkou, kterou nejde pominout, je bezpečí. Testem Euro NCAP Hyundai i10 v základu se dvěma airbagy zatím neprošel, ale v Indii vyráběný vůz by měl v hodnocení bezpečnosti posádky dosáhnout na čtyři hvězdičky z pěti.

Hyundai i10 zvedlo úroveň miniaut o stupeň výš. Otázkou je zatím cena, za kterou se od května bude prodávat. Na Kiu Picanto, Fiata Pandu a Chevrolet Spark stačí 180 tisíc korun.

Hyundai i10 tak levný alespoň zpočátku zřejmě nebude. Začínat se odhadem bude těsně pod hranicí 200 tisíc korun.

První svezení Hyundaiem i10

zákl. motor

1.1 l/48,5 kW
délka/šířka/výška (mm) 3 656/1 595/1 540
objem kufru 225 l
zákl. cena nebyla stanovena