Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když je ferrari málo sexy, převlékne ho Pininfarina

aktualizováno 
Obyčejné ferrari? Jen nudná sériovka... Na podobnou otázku si jednoho dne stejně odpověděl i americký sběratel automobilů James Glickenhaus a rozhodl se, že svou kolekci rozšíří o skutečný unikát.

Ferrari P4/5 Pininfarina | foto: Pininfarina

Jak na to? Vezme se nějaká nudná sériovka, například Ferrari Enzo, a nechá se jí vyrobit zcela nová karoserie. A kdo jiný by měl šít pro Ferrari než samotný Pininfarina?

Tak tomu se říká skutečná láska k autům. Láska, kterou lze koupit penězi – pan Glickenhaus jich totiž jistě nemá málo. Sehnat neregistrovaný exemplář již nevyráběného supermodelu Enzo, který si nemohl koupit každý, jistě samo o sobě stálo mnoho úsilí a peněz.

Ovšem panu Glickenhausovi to nestačilo – mít v garáži stejné auto, jako dalších 348 majitelů, mu prostě bylo málo, a tak provedl něco, co si ještě nikdo předtím netroufl a především nezaplatil – odvezl Enzo zpět ke krejčímu většiny vozů se vzpínajícím se koníkem ve znaku a nechal si od něj ušít zcela nový kabát podle svých představ.

***

FOTOGALERIE Z PAŘÍŽE: PININFARINA P4/5

***

Enzo se tak přestalo podobat mírně okarosované formuli a vzalo na sebe silnou retropodobu, plnou oblouků a završenou celoprosklenou bublinovitou kabinou. Přestalo také být Enzem a stalo se jediným existujícím exemplářem modelu P4/5, jehož poněkud krkolomný název odkazuje hned na dva historické modely Ferrari; závodní model P4 z roku 1960 a osm let mladší futuristický prototyp P5. Oběma je také svými tvary velice podobný a nezapře fascinaci pana sběratele nádhernými "youngtimery".

A jak vlastně model P4/5 vznikl. Přes 200 dílů úplně nové karoserie se vyrobilo zcela nových, včetně bi-xenonových světlometů s LED-diodami a unikátních kol, obrobených z jednoho kusu materiálu.

Uhlíková karoserie i skleněná kupole, nahrazující střechu i všechna okna, byly po navržení převedeny do třírozměrného počítačového modelu, z něhož vzešly konstrukční modely přímo pro výrobu jednotlivých dílů a jejich následná realizace.

Zcela nový, představám zákazníka přizpůsobený, je také interiér. Celý návrh i výroba prototypu proběhly kompletně ve firmě Pininfarina a demonstrují možnosti dnešní techniky.

Po případném poškození jistě nebude problém nechat vyrobit příslušnou součástku znovu – stačí sáhnout do elektronického archivu s dokumentací.

Zcela hotovým a plně funkčním prototypem se jeho šťastný novomajitel pochlubil na letošním Pebble Beach Concours d’Elégance, konaném 20. srpna. Pro veřejnost to byla jedna z nemnoha příležitostí spatřit již nyní vysoce cenný unikát na vlastní oči.

Přesnou cenu přestavby, stejně jako výsledné jízdní výkony, veřejnost nezná. Neoficiální zdroje mluví o čtyřech milionech dolarů.

popisek PAŘÍŽ 2006
AUTOSALONOVÁ PŘÍLOHA 

***

Jediný existující prototyp nyní stojí na začátku strmé cesty, na níž bude jeho cena stále stoupat. A opravdu bohatých lidí, ochotných utrácet za podobné nádherné věci, je na naší planetě dost . Stane se stavba podobných špičkových unikátů módou? Diskutujte pod článkem.

Autoři:




Nejčtenější

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Další z rubriky

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet
OBRAZEM: Elektrická jachta na kolech vypadá úchvatně

Designérům Daimleru se podařilo zhmotnění důstojnosti a elegance do podoby automobilové sochy. Skoro šest metrů dlouhý Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet s...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.