Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když je ferrari málo sexy, převlékne ho Pininfarina

aktualizováno 
Obyčejné ferrari? Jen nudná sériovka... Na podobnou otázku si jednoho dne stejně odpověděl i americký sběratel automobilů James Glickenhaus a rozhodl se, že svou kolekci rozšíří o skutečný unikát.

Ferrari P4/5 Pininfarina | foto: Pininfarina

Jak na to? Vezme se nějaká nudná sériovka, například Ferrari Enzo, a nechá se jí vyrobit zcela nová karoserie. A kdo jiný by měl šít pro Ferrari než samotný Pininfarina?

Tak tomu se říká skutečná láska k autům. Láska, kterou lze koupit penězi – pan Glickenhaus jich totiž jistě nemá málo. Sehnat neregistrovaný exemplář již nevyráběného supermodelu Enzo, který si nemohl koupit každý, jistě samo o sobě stálo mnoho úsilí a peněz.

Ovšem panu Glickenhausovi to nestačilo – mít v garáži stejné auto, jako dalších 348 majitelů, mu prostě bylo málo, a tak provedl něco, co si ještě nikdo předtím netroufl a především nezaplatil – odvezl Enzo zpět ke krejčímu většiny vozů se vzpínajícím se koníkem ve znaku a nechal si od něj ušít zcela nový kabát podle svých představ.

***

FOTOGALERIE Z PAŘÍŽE: PININFARINA P4/5

***

Enzo se tak přestalo podobat mírně okarosované formuli a vzalo na sebe silnou retropodobu, plnou oblouků a završenou celoprosklenou bublinovitou kabinou. Přestalo také být Enzem a stalo se jediným existujícím exemplářem modelu P4/5, jehož poněkud krkolomný název odkazuje hned na dva historické modely Ferrari; závodní model P4 z roku 1960 a osm let mladší futuristický prototyp P5. Oběma je také svými tvary velice podobný a nezapře fascinaci pana sběratele nádhernými "youngtimery".

A jak vlastně model P4/5 vznikl. Přes 200 dílů úplně nové karoserie se vyrobilo zcela nových, včetně bi-xenonových světlometů s LED-diodami a unikátních kol, obrobených z jednoho kusu materiálu.

Uhlíková karoserie i skleněná kupole, nahrazující střechu i všechna okna, byly po navržení převedeny do třírozměrného počítačového modelu, z něhož vzešly konstrukční modely přímo pro výrobu jednotlivých dílů a jejich následná realizace.

Zcela nový, představám zákazníka přizpůsobený, je také interiér. Celý návrh i výroba prototypu proběhly kompletně ve firmě Pininfarina a demonstrují možnosti dnešní techniky.

Po případném poškození jistě nebude problém nechat vyrobit příslušnou součástku znovu – stačí sáhnout do elektronického archivu s dokumentací.

Zcela hotovým a plně funkčním prototypem se jeho šťastný novomajitel pochlubil na letošním Pebble Beach Concours d’Elégance, konaném 20. srpna. Pro veřejnost to byla jedna z nemnoha příležitostí spatřit již nyní vysoce cenný unikát na vlastní oči.

Přesnou cenu přestavby, stejně jako výsledné jízdní výkony, veřejnost nezná. Neoficiální zdroje mluví o čtyřech milionech dolarů.

popisek PAŘÍŽ 2006
AUTOSALONOVÁ PŘÍLOHA 

***

Jediný existující prototyp nyní stojí na začátku strmé cesty, na níž bude jeho cena stále stoupat. A opravdu bohatých lidí, ochotných utrácet za podobné nádherné věci, je na naší planetě dost . Stane se stavba podobných špičkových unikátů módou? Diskutujte pod článkem.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

Najdete na iDNES.cz