Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když jsou čtyři kola málo: unikátní šestikolový supersport Covini C6W

aktualizováno 
Šest kol by mělo zajistit lepší jízdní vlastnosti než kola čtyři, řekl si italský konstruktér Ferruccio Covini a již více než 30 let se snaží uvést tuto koncepci do života.

Covini C6W | foto: Covini

Šestikolové monstrum Tyrell P34, které v roce 1976 jezdilo formuli 1, muselo na italského konstruktéra Ferruccia Covinoho zanechat velký dojem. Již od poloviny sedmdesátých let se totiž tento Ital snažil uvést do reálného světa projekt šestikolového supersportu.

Covini C6W

Ferruccio Covini se snažil projekt dokončit i v dalších letech, ale až v roce 2004 na autosalonu v Ženevě se ukázal prototyp šestikolového supersportu C6W (typové označení C6W je lakonickou zkratkou Covini Six Wheeler). Letos se měla konečně rozjet malosériová výroba, čítající šest až osm vyrobených vozů za rok.

Covini C6W

Předností šestikolové koncepce by podle Ferruccia Coviniho měla být zejména lepší přilnavost vozu na silnici a lepší směrová stabilita. Výhodou by mělo být také lepší brzdění, vylepšený komfort, menší riziko aquaplaningu a v neposlední řadě také větší deformační zóna v přední části automobilu.

Covini C6W

Covini C6W má konstrukci s motorem uloženým vzadu a poháněnými zadními koly. Zadní, dvacetipalcová kola mají rozměry známé z tradičních sportovních vozů. Čtveřice předních natáčecích kol má rozměry, které ale vídáme spíš u malých aut - pouze 15 palců.

Netradiční vůz s rozměry 4 180 x 1 990 x 1 080 milimetrů má rám vytvořený z ocelových trubek s vyztuženými díly z uhlíkových vláken. Z uhlíkových vláken jsou vyrobeny i některé části karoserie. Zbytek je sklolaminátový, včetně odnímatelné střechy. Použité materiály mají za následek nízkou hmotnost 1 150 kilogramů.

K pohonu dvoumístného sporťáku slouží známý vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru od Audi. Motor podává maximální výkon 325 kW při 6 400 otáčkách za minutu. Točivý moment dosahuje maxima 470 Nm při 2 700 otáčkách za minutu. Maximální rychlost netradičního sporťáku činí 300 km/h. Zrychlení výrobce neuvádí.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...
Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
8 750 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.