Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když jsou čtyři kola málo: unikátní šestikolový supersport Covini C6W

aktualizováno 
Šest kol by mělo zajistit lepší jízdní vlastnosti než kola čtyři, řekl si italský konstruktér Ferruccio Covini a již více než 30 let se snaží uvést tuto koncepci do života.

Covini C6W | foto: Covini

Šestikolové monstrum Tyrell P34, které v roce 1976 jezdilo formuli 1, muselo na italského konstruktéra Ferruccia Covinoho zanechat velký dojem. Již od poloviny sedmdesátých let se totiž tento Ital snažil uvést do reálného světa projekt šestikolového supersportu.

Covini C6W

Ferruccio Covini se snažil projekt dokončit i v dalších letech, ale až v roce 2004 na autosalonu v Ženevě se ukázal prototyp šestikolového supersportu C6W (typové označení C6W je lakonickou zkratkou Covini Six Wheeler). Letos se měla konečně rozjet malosériová výroba, čítající šest až osm vyrobených vozů za rok.

Covini C6W

Předností šestikolové koncepce by podle Ferruccia Coviniho měla být zejména lepší přilnavost vozu na silnici a lepší směrová stabilita. Výhodou by mělo být také lepší brzdění, vylepšený komfort, menší riziko aquaplaningu a v neposlední řadě také větší deformační zóna v přední části automobilu.

Covini C6W

Covini C6W má konstrukci s motorem uloženým vzadu a poháněnými zadními koly. Zadní, dvacetipalcová kola mají rozměry známé z tradičních sportovních vozů. Čtveřice předních natáčecích kol má rozměry, které ale vídáme spíš u malých aut - pouze 15 palců.

Netradiční vůz s rozměry 4 180 x 1 990 x 1 080 milimetrů má rám vytvořený z ocelových trubek s vyztuženými díly z uhlíkových vláken. Z uhlíkových vláken jsou vyrobeny i některé části karoserie. Zbytek je sklolaminátový, včetně odnímatelné střechy. Použité materiály mají za následek nízkou hmotnost 1 150 kilogramů.

K pohonu dvoumístného sporťáku slouží známý vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru od Audi. Motor podává maximální výkon 325 kW při 6 400 otáčkách za minutu. Točivý moment dosahuje maxima 470 Nm při 2 700 otáčkách za minutu. Maximální rychlost netradičního sporťáku činí 300 km/h. Zrychlení výrobce neuvádí.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Najdete na iDNES.cz