Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když nechcete octavii: Honda Civic Aerodeck

  18:04aktualizováno  18:04
Japonec až nakonec? Možná vás dnešní zkušenosti uživatele přesvědčí, že Honda Civic Aerodeck může konkurovat populární tuzemské Škodě Octavii Combi. Jak je na tom sedm let stará honda se spolehlivostí?

Honda Civic Aerodeck | foto: Honda

ZKUŠENOSTI UŽIVATELE:  Auto jsem koupil v bazaru jako ojeté, tachometr ukazoval sice 121 000 km, ale opotřebení interiéru - prošlapaný gumový kobereček pod plynem, vyleštěná řadicí páka, volant - ukazovalo na cca 200 000, což mi potvrdili i ve značkovém autoservisu.

Auto bylo poprvé koupeno zde, a tak se ze záznamů v servisní knížce dalo vyčíst, že jen v prvním roce mělo již najeto 70 tisíc. Celkově jsem 4. majitel a při koupi jsem si nevšiml hvízdajícího posilovače řízení, naštěstí to bylo jen ložisko.

Při vstupní prohlídce byla jasná koroze střední a zadní části výfuku, což se mi vymstilo na následné dovolené (pravda, tolik pozornosti jsem si dlouho neužil) a aby toho nebylo málo, tak cca po najetých 2 tisících km (většinou krátké trasy) se ukázalo, že termostat je zřejmě půlročním stáním v bazaru líný otevírat a poznal jsem, že chorvatské asistenční služby nejsou z nejlevnějších (vytržení termostatu a údajná výměna - samozřejmě tam nový nedal - 40 euro).

Z výměn - asi běžně očekávané - náplně včetně oleje v převodovce, rozvodový řemen, nová baterka, výměna homokinetického kloubu a manžety, výměna startovací skříňky - vše ve značkovém servisu, část originály, část repliky - celkem 30 tisíc.

Na druhou stranu musím říci, že mám s autem najeto cca 20 tisíc km a vždy jsem dojel, sedí hezky, jízda je opravdu velmi příjemná. Musím ale pohanět klimatizaci - i s novými filtry má velmi malý výkon, taktéž topení je slabší.

Na co jsem narazil v zimě, byla nižší světlá výška vozu, takže uvažuji ještě o jednomu autě na hory. Spotřeba je velmi dobrá, na dlouhé jízdy jsem se dostal i lehce pod 6 litrů, v krátkých přejezdech nejde spotřeba nad 8 litrů.

V současnosti mě čeká přední náprava - silentbloky - a musel jsem promazat lanko plynu - zasekává se.
A ještě jedna důležitá věc - karoserie je po 7 letech zcela bez koroze! Celkový dojem je veskrze příjemný.

Co je zač
značka Honda
model Civic
typ Aerodeck
karoserie kombi
objem motoru 1,4
palivo benzin
rok výroby 2000
typ řazení manuální
najeto km při koupi

121 000

najeto km nyní 140 000
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám 1,5 roku
průměrná spotreba 7,3

KLADY ZÁPORY
spolehlivý vůz drahé náhradní díly
po 7 letech bez koroze
nízká spotřeba

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 1
Provozní náklady 2
Cena náhradních dílů 3
Dostupnost náhradních dílů 2
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano

Hodnocení
brzdy 2
design 2
dílenské zpracování 2
dynamika motoru 3
jízdní komfort 2
ovladatelnost 2
prostornost 1
pružnost motoru 3
řazení 1
řízení 1
sedadla 2
spotřeba 1
výhled z vozu 1
kufr 1
celkové hodnocení - průměr 1,71
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovnatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


 ***

Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.


Článek převzat ze serveru TipCars.com




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.