Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když se pohodová jízda změní v horor

  13:00aktualizováno  13:00
Chvilka nepozornosti… a náraz. Pohodová jízda se v setině vteřiny mění v horor. Auto už se kutálí za stráně.

Simulátor dopravní nehody | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Křečovitě se držím volantu. Svět za okénkem se točí a já se na sedačce řidiče zmítám ze strany na stranu. Když jsem hlavou dolů, nohy ani neudržím na pedálech. Dokonce se občas odlepím ze sedačky řidiče.

Ale nevypadnu z ní. Mám zapnutý a utažený bezpečností pás. "Ty vás spolehlivě udrží. Dokážete si představit, že byste pás neměl zapnutý nebo jen přes sebe volně přehozený?" ptá se mě technik Zbyšek Holý, když se vysoukám z auta.

Naštěstí jsem se nikde ze stráně nekoulel. Jen jsem vyzkoušel nejnovější simulátor dopravních nehod. Holý ho společně s pojišťovnou Generali včera přivezl do Humpolce. Na náměstí před kinem si ho mohl vyzkoušet kdokoliv.

Na velkém přívěsu za dodávkou je do speciálních kleští zachycena fabie. Mechanik může s kleštěmi libovolně otáčet kolem podélné osy.

"Zařízení simuluje náraz a následné kutálení po stráni. Auto se otáčí přes střechu. V naprostém bezpečí si vyzkoušíte, jaké by to bylo ve skutečnosti," vysvětluje Zbyšek Holý funkci jediného takového simulátoru v České republice.

Pojišťovna Generali má v podobných atrakcích zálibu. Po několik let putoval republikou starší simulátor nárazu. Mnozí si možná šikmou plošinu s pohyblivým vozíkem podobným důlnímu vláčku dobře vybaví.

Nový simulátor je něco zcela jiného. Už kvůli tomu, že jeho základem je normální vozidlo. "Je k posádce milejší. V původním simulátoru dostal člověk ránu do hrudi, tady nic takového nehrozí," dodala zástupkyně pojišťovny Daniela Chaloupková.

Jeho dodání trvalo skoro rok, cena se blíží ke dvěma milionům korun. Velikou atrakcí se včera v Humpolci stal zejména pro děti, které se na náměstí přišly podívat v rámci výuky. Protočit se v autě bylo pro mnohé lákavější než se projet na pouťových kolotočích a centrifugách.

Simulátor dopravní nehody

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.