Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když už ani ferrari není dost unikátní...

  14:45aktualizováno  14:45
Stojí před vaším milionářským klubem k uzoufání stejná ferrari? Trable bohatých vyřešili sběratelé maranellských krasavců po svém.

Ferrari 575 GTZ Zagato | foto: Motorbox

Přehlídka elegance Villa d´Este, pořádaná tento víkend v severoitalském Cernobbiu přivítá hned dvě nová ferrari. O letních prázdninách se pak představí unikátní převlečené enzo.

Na romantické časy karosářů, kteří podle přání zákazníka oblékali auta, vzpomínají letos u Ferrari.

Příliš obyčejné se zdálo Ferrari 612 Scaglietti Peteru Kalikowovi, Yosiyuki Hayashi zatoužil po oživení legendárního modelu 250 GTZ a Jamesi Glickenhausovi se moc nepozdávaly řezané tvary enza.

Scaglietti Kalikow
Čtyřmístné kupé Ferrari 612 Scaglietti si nechal prezident newyorského dopravního podniku předesignovat od jeho původního tvůrce - Pininfariny.

Úpravy, podle kterých Peter S. Kalikow své scaglietti na parkovišti bezpečně pozná, se dotkly celého auta. 

Mřížku chladiče nahradila nová, inspirovaná maranellskými modely let padesátých a šedesátých.

Prosklená střecha, naplněná tekutými krystaly měnícími její průhlednost, byla osazena fotovoltaickými články.

Technici divize speciálních projektů Pininfarina, která se mimo jiné zabývá bizarními přestavbami ferrari pro arabské šejky, přidali několik výřezů, zlepšujících chlazení brzd a motoru a zakomponovali do zádi nová světla. Mnoha změn doznal také interiér. Pod kapotou se revoluce nekoná. Dvanáctiválec 5,8 litru dává stejných 540 koní, které nabízí "obyčejné" scaglietti.

Přání amerického sběratele bylo: "Vytvořit auto s kompletně novou karoserií, lišící se od originálu v detailech, které odhalí na první pohled pouze 10% znalců ferrari."


575 GTZ uctí legendu
Právě letos slaví padesáté narozeniny jedno z nejkrásnějších ferrari všech dob. Model 250 GTZ představil Ugo Zagato a Enzo Ferrari v roce 1956.

Unikát s dvoubarevnou šedomodrou karoserií a číslem podvozku 0512 GT si u Zagata objednal automobilový závodník Vladimiro Galluzzi.

Japonský sběratel Yosiyuki Hayashi se rozhodl kulaté výročí oslavit po svém. Koupil Ferrari 575 Maranello a odvezl ho do dílen Zagata ke kompletní přestavbě.

Stejně jako předchůdce, dostalo Ferrari 575 GTZ celohliníkovou ručně dělanou - samozřejmě dvoubarevnou - karoserii.

Originální Ferrari 250 GTZ

Enz je moc
James Glickenhaus má ve své garáži zaparkované vzácné Ferrari 330 P4. Vzniklo v pouhých třech exemplářích v letech 1966 - 67 a koncem šedesátých let prohánělo po okruzích původní legendární Ford GT40. Jeho cena je odhadována na 10 milionů dolarů.

V srpnu letošního roku dorazí americký sběratel na přehlídku elegance Pebble Beach v unikátu, který si nechal postavit na míru u Pininfariny. Vůz označený 612 P4/5 konstrukčně vychází z enza. 660 koňských sil ovšem potáhne méně než 1365 kilogramů, které váží enzo.

Rám a motor převzali Pininfarinovi technici z kapotované formule a nejrychlejšího produkčního  ferrari beze zbytku. Informace o autorovi designu karoserie z uhlíkových vláken se liší. Měl by jím být buď Ken Okuyama, nebo Jason Castriota.

Podle obrázků, které přinesl magazín Autoweek, by auto mělo mít velmi krátkou příď a celoprosklenou "kopuli" interiéru. Oproti enzu bude 216 P4/5 o čtyři centimetry nižší a dostane dvacetipalcová kola.

Celý projekt vyšel na 4 miliony dolarů. Za 1,2 milionu koupil Glickenhaus poslední neregistrované enzo z roku 2003, které nikdy nevyjelo na silnici. Na necelé tři miliony pak vyšla přestavba. Jediný exemplář Ferrari 612 P4/5 by měl také dorazit na podzimní autosalon do Paříže.

Autoři: ,




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.