Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ke škodovkám se v Sarajevu připojí VW Golf

  10:35aktualizováno  10:35
Evropská jednička po čase opět přivádí svůj model do sarajevských montážních hal. Vedle škodovek, kterých se v Bosně ročně vyrobí zhruba 3000, plánuje německý koncern na Balkáně smontovat zhruba tisícovku golfů čtvrté generace. První z nich měl premiéru toto úterý.

Zavedení golfu do výroby v Sarajevu předcházela tvrdá jednání s vládními úředníky Bosny a Hercegoviny, která měla za cíl snížit dovozní cla na dovoz potřebných dílů. Vyjednavači dohody dosáhli, čímž se zaměstnanost ve společnosti s 58procentním podílem Volkswagenu zvýší na zhruba na 115 pracovníků.

V porovnání s předválečnou slávou jde však o pouhý zlomek. V roce 1992 působilo v sarajevském Volkswagen TAS (Tvornica Automobila Sarajevo) až 3500 zaměstnanců. Následně krutý válečný konflikt slávu tamního provozu přerušil a obnovení výroby se dočkal až v srpnu 1998. Tehdy začaly na Balkáně vznikat první škodovky, v zemích bývalé Yugoslávie velmi oblíbené.

Historie sarajevského závodu se datuje od roku 1972, kdy jeho brány opuštěl VW Brouk. Následovaly golfy, jetta a dodávka caddy.

Autor:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.