Mini kempování v Mini obytňácích. Slavná auta se převlékla do trampského

aktualizováno 
Je léto a tak neuškodí trocha inspirace, jak se vydat na dovolenou. Alespoň tak to mysleli u Mini, když připravovali tři koncepty pro aktivní dovolenou z autem. Z mini se tak stal luxusní obytňák pro jednoho, expediční vůz pro dva a stylová souprava opět pro dva cestující.

Mini Countryman ALL4 Camp | foto: BMW Group

Výletničit s vozy značky Mini vyžaduje jistou dávku spartánství. Aby ne, auta od Mini dělají čest svému jménu. Ale jde to. Tři představené letní koncepty to dobře dokazují. Majitelé luxusních velkých obytných aut, speciálně pak Američané s obytnými autobusy se při pohledu na ně sice ušklíbnou, notnou dávku dobrých nápadů jim však upřít nemohou.

Fotogalerie

Mini Clubman Camper je pro cestovatelské vlky samotáře. Svým konceptem je auto určené jen pro jednoho kempaře. Vpředu je sice ještě jedno místo, ale jen při přesunech, při spaní ho zabere postel. Takže stopařku cestovatel vzít může, ale na noc ji pozve leda tak na čaj. Tedy, pokud si nepadnou do oka...

Uvařit si může ve stylové kuchyňce, která se vyklápí ze zadních dveří. Když prší, částečně ji uchrání před deštěm přidaný slunečník, ale žádná sláva to zjevně nebude. Víc než postel s kuchyňkou se do auta nevešlo, ostatní lze připojit na střešní nosiče. Auto má plná zadní skla, aby měl cestovatel samotář svůj klid.

Přes skromné rozměry se do auta podařilo vměstnat plynový vařič, zásobník vody s ruční sprchou, televizi a větrání obstará výklopné střešní okno. Cestovatel spí s hlavou u volantu, lůžko má dostatečnou délku.

Druhý koncept Mini Countryman ALL4 Camp už poslouží dvojici cestovatelů. Klasický countryman je dokonce jediným modelem značky s plnohodnotným párem zadních dveří. Jenže přídavný stan na střeše pojme jen dva cestovatele. Ti další by museli spát jedině v autě, což moc pohodlné nebude.

Mini Clubman Camper

Mini Clubman Camper

Samotný stan ve složeném stavu moc místa nezabere. Jeho pouzdro vypadá jako velmi tenký a široký box upevněný na střešním nosiči. Po rozložení poskytne solidně velký příbytek pro dva dobrodruhy. Ti se na střechu vyšplhají po skládacích schůdcích, které jsou příslušenstvím vozu.

Countryman ALL4 Camp odkazuje na expediční terénní vozy, které spací prostor řeší úplně stejným způsobem. V případě jen lehce terénního countrymanu však ani výrobce nepočítá, že by se s ním někdo vydal třeba na africké safari. Sám výrobce vidí využití při cestě na pláž nebo na hudební festival. A pro tyto účely by podobný docela jednoduchý koncept mohl velmi dobře posloužit. A hlavně by nemusel být příliš drahý.

Cowley Caravan

Cowley Caravan

Poslední kempovacím konceptem Mini je přívěs Cowley Caravan, jasně nejstylovější ze všech tří novinek. Přívěs retro tvarů a kapesní velikosti má aerodynamický tvar a pojme dva výletníky. Pro ně je uvnitř připraveno lůžko a v zadní části pod výklopnou stěnou pak kompletně vybavená kuchyňka včetně lednice, dřezu a plynového dvojvařiče.

Palubní přístroje, tedy ledničku, audio a video přehrávač včetně displeje pohání integrovaná baterie. Tu pak dobíjí solární panely. Boční okna jsou posuvná a celý přívěs váží jen 300 kilogramů. Přívěs se jmenuje podle města Cowley nedaleko Oxfordu, kde automobily Mini vznikají. Přívěs může doplnit i oba předchozí koncepty, a pak se na výlet může vydat už celá rodina nebo partička přátel.

Pokud vás některý z kempovacích konceptů Mini zaujal, tak se zatím do prodejen značky nevydávejte. Automobilka dosud nepočítá s výrobou ani jednoho z nich, i když přídavný stan na střechu by se jako příslušenství objevit mohl. Navíc nepasuje jen na countrymana, ale podle výrobce i na model Clubman.

Autor:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Rudá vlajka nad Mnichovem: značka Maových limuzín má designéra rollsů

Rudá vlajka

Hongqi, čínská luxusní značka koncernu FAW, otevírá v Mnichově designérské centrum. Místo pro slavnostní otevření...

Tak si žijí milovníci aut v USA. Vyladí si veterána na tisíc koní

Dodge Super Charger Hellephant SEMA

Tradiční veletrh SEMA v Las Vegas ukazuje, jak si Američané prostřednictvím nejrůznějších doplňků vylepšují svá auta....

Soud nařídil zákazy starších dieselů v Essenu, nemohou ani na dálnici

Ilustrační snímek

Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého...

Najdete na iDNES.cz