Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia cee'd nabídla novou tvář a lepší pocit z jízdy

aktualizováno 
Kia cee´d dospěla. Stačilo pár změn a pocit z ovládání "korejského golfu" je mnohem lepší. Nejvýraznější je jeho nová tvář, ale změn se dočkal i podvozek. Ale pozor, chystá se také ubrání koní pod kapotou základní nejprodávanější verze.

Kia cee´d Sporty Wagon s novou tváří | foto: Kia

Cee´d vtrhl na trh v roce 2006, byla to první kia projektovaná v Evropě, pro Evropany a také na starém kontinentu vyráběná a to nedaleko u sousedů: ve slovenské Žilině.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Kia můžete koupit na www.automodul.cz

Když vyhlásili na autosalonu v Paříži při představení, že na cee´d zákazník dostane sedmiletou záruku, byl z toho velký poprask. Reputaci ještě vylepšilo maximální pětihvězdičkové hodnocení, které si kia odvezla z laboratoří EuroNCAP. Nyní je klíčovým modelem korejské automobilky v Evropě, dodnes se jich vyrobilo přes 363 tisíc. Na seznámení s inovovaným cee´dem nás automobilka pozvala do Rakouska.

Podle nosa poznáš cee´da

Nového cee´da poznáte bezpečně podle čumáku. Chromem orámovaná velká maska, která má připomínat tlamu tygra, působí honosněji. K mání je ve dvou provedeních: klasická a sportovní, ve které je chromový rámeček doplněný o černou. Jiná je díky nové čelní masce také kapota a samozřejmě i nárazník. Vzadu se měnila s designem nárazníků i grafika koncových světel. Do zpětných zrcátek se nastěhovaly směrovky. Díky novým nárazníkům je cee´d o pětadvacet milimetrů delší.

Prozatím se facelift týká pouze pětidveřových verzí kombi a hatchback. Třídveřový pro_cee´d, který je na trhu teprve třetím rokem, musí tedy počkat do příštího roku. Designérský tým Petera Schreyera se prý ještě rozhoduje, jestli dá třídveřové verzi stejný nový čumák, nebo ho trochu pozmění. Nový interiér dostanete do třídveřového cee´du ale už teď.

Řidič pozná změnu podle nového volantu, který působí sportovnějším dojmem. Pozměněná je také kaplička budíků, které mají nové červenobílé podsvícení a obměny se dočkal i středový panel, kde je nový audiosystém vybavený bluetooth handsfree. Nově také můžete mít za příplatek dvouzónovou klimatizaci.

Kia cee´d s novou tváří

Tlačítka ovládající palubní počítač a v případě dražších verzí handsfree umístili designéři na spodní dvě tenká ramena volantu. Jsou hezky v dosahu a na očích, ale přeci jen vyžadují dost nezvyklý pohyb.

Křesla sedadel jsou dobře velká i pro velikány, ale mohla by mít výraznější tvarování. Mají hodně ploché prostředky opěráku a střízlíci v nich trochu "plavou".

Kupujte, nebudou

Základní benzinová jedna-čtyřka byla velmi oceňovaná za vysoký výkon, osmdesát kilowattů bylo hodných spíše jedna-šestky. Jenomže s faceliftem se automobilka rozhodla vyjít vstříc kupcům v zemích na západ od našich hranic, kde se povinné ručení a další poplatky často stanovují podle výkonu vozu. Cee´d se tak dostal do levnější hladiny těchto poplatků.

Kia cee´d s novou tváří

Přeprogramováním řídící jednotky tedy naplánovali snížení výkonu ceedí 1,4 na 66 kilowattů. Ani samo zastoupení ale neví, kdy se nová slabší varianta motoru dostane do výroby. V ceníku je sice už psáno 66 kW, ale prozatím ještě cee´d s novou tváří dostanete s původní 80kilowattovou verzí.

S novou tváří se do benzinových verzí 1,4 a 1,6 a do naftové šestnáctistovky dostal také systém ISG (Idle Stop & Go), který vypíná motor při čekání na zelenou nebo při postávání v koloně. Má šetřit pár decilitrů paliva. Jenomže je za příplatek 7 000 korun. A musíte si na něj zvykat. Při pojíždění v koloně a startech z křižovatky nepředvídavého řidiče totiž přeci jen na pár sekund zdrží startováním motoru. Naštěstí se dá ISG vypnout tlačítkem u levého kolena.

Ekologicky vylepšená varianta dostala ještě indikátor přeřazení. Šipky na palubním počítači napovídají řidiči ten správný okamžik, kdy přeřazovat.

Šlechtění

Podvozek je o fous komfortněji naladěný. Už z vás na každé díře nevyklepe duši, rozhodně ale není rozvláčný, působí stejně jistě jako předtím. Konstrukce s McPhersonovskými závěsy vepředu a čtyřprvkovou zadní nápravou zůstala, jen auto dostalo jiné silentbloky, měkčí pružiny a tlumiče s poupravenou charakteristikou.

Kia cee´d Sporty Wagon s novou tváří

Kia cee´d Sporty Wagon s novou tváří

Nový, hezčí, sportovnější volant není jen kosmetická změna, o několik řádů se vylepšilo řízení. Houbovité, nepřesné ovládání, je minulostí, už nemusíte v dlouhém oblouku kormidlovat. Posilovač má tužší charakteristiku a odezva je mnohem jistější.

Znatelně lepší je také řazení, to "cvakavé" s gumovými dorazy známé z dosavadních exemplářů se nekoná. Řadicí páka je kratší, má větší festovnější hlavici a dráhy se taky zdají o něco kratší. Chod páky v drahách je také hladší a jistější.

A ještě dva postřehy z přímého srovnání dvou rozdílných verzí: kombík je oproti hatchbacku o fous klidnější při jízdě v přímém směru. Řízení je o něco lepší, když máte pod kapotou lehkou čtrnáctistovku. Cee´d pak zatáčí pohotověji.

Změn se dočkal ceník

V nabídce jsou nové metalické barvy, z ceníku se naopak odporoučí nejprodávanější barva. Pastelovou červenou nahradí modrá, protože tu mají rádi na velkém německém trhu.

Z ceníku prozatím vypadl nejzákladnější model Base. "Oproti neakčnímu ceníku stávající verze je nový cee´d levnější o deset tisíc díky lepší výbavě." říká Vít Pěkný, ředitel českého zastoupení korejské automobilky. Základní pětidveřová Kia cee´d s benzinovou 1,4 stojí nově 289 tisíc korun. Oproti předfaceliftovému provedení má v základní výbavě kliky a zrcátka v barvě karoserie, USB a AUX vstupy autorádia a elektricky ovládaná zrcátka. V základní výbavě Active nechybí šest airbagů, stabilizační systém, ESP je za dvacetitisícový příplatek. "Ročně chceme na českém trhu prodat 4000 cee´dů," uzavírá Pěkný.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.