Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejsportovnější kie konečně na startu. Z Žiliny vyrazí ostré cee'dy

  14:00aktualizováno  14:00
Kia cee'd a jeho třídveřová varianta pro_cee'd už popohánějí svých 204 koní na premiéru na březnový autosalon do Ženevy. Přiostřená kia, která je nejdůležitějším modelem na evropských trzích, se měla představit už loni. Vývojáře vrátilo k počítačům a do dílen vedení značky.

Kia pro_cee´d GT | foto: Kia

Podle informací iDNES.cz ze zákulisí vedení značky vrátilo projekt k přepracování poté, co při homologaci modelu naměřili vozu jen 196 koní. Dnes mají srovnatelné verze konkurenčních modelů přes 200 koní. Trojciferná číslovka výkonu v koňských silách musí začínat dvojkou, zní dnes nepsané pravidlo. Lépe to i táhne zákazníky. A tak se ladilo, upravovalo a výkon GTček už má správnou první cifru.

Kia pro_cee´d GT

Z přeplňovaného 1,6litru vyrazili nakonec 204 k (150 kW) a 265 krouticích newtonmetrů. Sílu čtyřválce bude na přední kola přenášet šestistupňový manuál. Pro_cee'd GT a pětidveřový cee'd GT s ním dosprintuje z nuly na stovku za 7,9 sekundy.

Kia pro_cee´d GT

Fotogalerie

Kia uvádí, že půjde o dosud nejsportovněji laděné sériově vyráběné modely značky. GTčka budou k poznání podle červené lišty na spodku předního nárazníku, dvojitých koncovek výfuku, 18'' kol s pneumatikami šířky 225 mm a pod nimi červeně zářících brzdových třmenů.

Sportovně laděné verze dostanou také snížený a přitvrzený podvozek. Do interiéru se nově dostala sportovně tvarovaná sedadla Recaro s prošíváním červenou nití.

Premiérově se GTčka značky Kia představí 5. března na autosalonu v Ženevě. "Výroba nejnovějších členů rodiny cee'd bude zahájena v žilinském závodě Kia na Slovensku v polovině května a od poloviny roku se začnou prodávat na evropských trzích. Ceny a výbava budou zveřejněny před uvedením na trh," dodává Kateřina Vokounová, tisková mluvčí českého zastoupení značky.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.