Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia GT4 Stinger: parádní koncept ze staré školy nepotřebuje ani rádio

aktualizováno 
V Detroitu začal první autosalon nového roku. Hvězdou tam je studie puristického dravého kupátka od Kie. Koncept je jednoduchý: malé rozměry, dvoulitrový benziňák, k němu manuální převodovka a pohon zadních kol.

Kia o novém dravci mluví jako o nejagresivnějším autě, které kdy korejská značka představila. Autorem je severoamerické designcentrum Kie pod vedením Toma Kearnse. "Jde tu o čistotu, jednoduchost a nadčasovost. GT4 Stinger je návratem do doby, kdy bylo řízení automobilu niterným zážitkem, jehož intenzitu nepotlačovaly elektronické vynálezy," komentuje Kearns nejnovější kreaci.

Fotogalerie

Přikrčené kupé pro dva dospělé a dvě děti je dlouhé 4,31 metru, široké 1,89 metru a vysoké je metr a čtvrt. Rozvor je 2,62 metru. Hmotnost 1 303 kilogramů rozložili konstruktéři mezi nápravy v poměru 52:48 (předek:zadek).

Zadní kola pohání dvoulitrový přímovstřikový benzinový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem 315 koní, který přenáší šestistupňová manuální převodovka. Kearns připomíná, že okruhové závodní kie mají stejný motor s výkonem přes 400 koní.

Pro podtržení sportovního ducha dostal koncept s nekonvenčním jménem hodně strmý převod řízení. Kola obou náprav jsou zavěšena nezávisle. Dvacetipalcové ráfky z uhlíkového kompozitu obouvají pirellky, vpředu o rozměru 235/35, vzadu 275/35. Sportovního ducha podtrhuje jejich uchycení centrální maticí jako u závodních speciálů.

Kia GT4 Stinger

Minimalistický interiér drží sportovní notu. Parádní jsou průhledné přední sloupky, které nepřekážejí ve výhledu. Všimněte si také chybějícího koberce a čalounění na podlaze. Sporťáku sluší i lakovaný plech.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Kia by pro vás byla tou pravou značkou? Vyberte si ze široké nabídky modelů této značky na Automodul.cz.

GT4 Stinger se obejde bez luxusu audiosystému. "Audiosystém máme pod kapotou a funkci reproduktorů plní výfukové potrubí," říká Kearns.

O výrobě se zatím v Detroitu hlavně fantazíruje. Stinger nemá v nabídce korejského koncernu Hyundai-Kia předobraz, nejbližší je velké svalnaté kupé Hyundai Genesis Coupé. Pro sériovou výrobu by tedy museli vyvinout auto od podlahy znovu. A do toho se dnes automobilkám moc nechce, přeci jen nemají pro klasicky střižená kupátka náladu, zákazníky a ani dost peněz na vývoj. Z toho mála jsou v Evropě nejznámější japonská dvojčata Subaru BRZ a Toyota GT-86.

Autosalon Detroit

Mezinárodní autosalon v Detroitu je považován za jednu z nejdůležitějších výstav v automobilovém průmyslu. V rekonstruovaném areálu Cobo na předměstí Detroitu se představuje přes 700 vozů, z toho více než 50 zde zažije premiéru.

Autosalon se koná v době, kdy město Detroit zažívá vrchol dlouhodobého úpadku. Loni se stalo největším městem v dějinách Spojených států, které požádalo o bankrotovou ochranu před věřiteli.

Kolébka amerického automobilového průmyslu v minulých desetiletích trpěla silným odlivem lidí v důsledku uzavírání automobilových továren, které nebyly konkurenceschopné, a nekompetentní místní správy. Kvůli tomu je nyní Detroit ve Spojených státech symbolem úpadku, chudoby a sociálního rozvratu.





Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.