Všechny podrobnosti o novém modelu představí automobilka až začátkem března na autosalonu v Ženevě. Zatím uvolnila jen dvě fotografie a pár nejzákladnějších informací. Z obrázků je zřejmé, že Kia tentokrát vzala název svého nejmenšího modelu doslova a doposud fádní městskou kabelku pořádně okořenila.
Současné picanto si kroutí na trhu sedmý rok a je to na něm už vidět. Jeho zaobleným hranám také už odzvonilo, nástupce má mnohem ostřejší rysy. Už obrovský otvor pro chladič v nárazníku svědčí o snaze výrobce postavit malé vozítko, které si na silnici zjedná respekt. Tedy alespoň z dálky. Předek je opravdu agresivní, v kategorii malých aut až nevídaně.
Dynamiku prozrazuje i výrazně stoupající boční linka oken, které sekunduje prolis táhnoucí se od předního podběhu k zadním svítilnám. Jediné, co moc neladí, jsou malá kola ve velké hmotě zadní partie vozu. Celkově design novinky odkazuje na větší model Venga a výrazně odlišuje nové picanto od konzervativnějšího Hyundaie i10, což je vlastně jeho dvojče.
Zadní část auta, které dominují mohutné svítilny a zvláštně tvarovaný nárazník, je decentnější. Celkově má auto velmi neotřelý a svěží design, který by se mohl líbit. Otázkou je, jak rychle bude stárnout a jak rychle se okouká. V porovnání s novým Chevroletem Spark, který designéři taktéž navrhli na ostřejší notu, ale vypadá nové picanto o poznání dospěleji. Nutno však podotknout, že zatím můžeme hodnotit jen fotografie, nikoliv reálné auto.
Autosalon Ženeva 2011Sledujte zpravodajství na iDNES.cz |
Kromě fotografií Kia uvolnila jen několik doplňujících informací. Vedle pětidveřové verze na snímcích bude v Evropě v prodeji i "sportovnější" třídveřové provedení. Současné Picanto je přitom v prodeji jen v pětidveřové verzi. K mání bude čtveřice nových motorů o objemu 1,0 a 1,2 litru.
Oba avizované motory najdeme u spřáteleného Hyundaie i10. Ten po faceliftu z loňského podzimu pohání litrový tříválec o výkonu 51 kW a s maximálním točivým momentem 94 Nm. Očekává se i přeplňovaná verze s výkonem až okolo 80 kW. Čtyřválcový motor 1,2 pak nabídne velmi slušných 62 kW. Je ale možné, že v případě picanta budou motory odlišně naladěné. Na vybraných trzích budou nová picanta k mání ve verzích s úpravou na LPG a také flex fuel spalující biolíh (E85).
Současné provedení kapesní kie si můžete vybrat s litrovým nebo 1,1litrovým benzínovým čtyřválcem se skoro stejným výkonem (46 a 48 kW).