Nabídku značky Kia ve třídě malých automobilů nejspíš do dvou let doplní malé SUV. Stále populárnější třída vozů ji láká, a ve Frankfurtu tak ukazuje koncept auta, které svým netradičním pojetím designu i technických řešení v mnohém překonává i Nissan Juke.
Je jasné, že v sériové podobě se toho bude hodně měnit. Vzhůru vyklápěné dveře s klikou nízko u prahu nezůstanou zcela jistě a vzhledem ke konvencím auto také nejspíš dostane pětidveřové provedení, byť trojice dveří by mu určitě slušela. Ani velká dvacetipalcová kola standardem určitě nebudou. Je ovšem jasné, že Kia chystá malé a velmi svalnaté SUV s dynamickými linkami, za které by se nemusel stydět nejeden sportovní hatchback.
Koncept má přitom zároveň trochu off-roadový nádech. V šedé karoserii významně prosvítají velká oka vpředu a vzadu, za která lze auto vytáhnout z nesnází, a zaujme také dvojice netradičních přídavných světlometů vepředu.
Vnitřek působí až nezvykle strohým dojmem, Kia tu předvádí jakýsi sci-fi armádní design. Středová konzola neexistuje, namísto ní jsou tu jakési trubky s netradičním otočným ovladačem automatické převodovky. Ovládacích prvků je minimum, většinu interakce by měl zvládnout veliký dotykový displej a jedním velkým displejem je i přístrojový štít.
Kabina je opět laděna do šedého tónu s jakoby semišovým čalouněním. Velkou pozornost budí sedadla. Ta přední mají totiž sedáky propojeny přímo se středovým tunelem, což je hodně nezvyklé řešení. Sedačky tak nejsou ukotvené k podlaze. Jejich skořepinová povaha a integrované opěrky hlav opět vyvolávají pocity vysoké dynamiky. Vzadu je pak dvoumístná vyjímatelná lavice a velmi variabilní (a vodě odolný) zavazadlový prostor.
Ačkoliv má design auta nejspíš do sériové podoby hodně daleko, o technice toho víme překvapivě mnoho. Niro měří na délku 4 285 mm, široké je 1 850 mm a vysoké 1 558 mm, na proporcích se toho příliš moc měnit nebude. Rozvor činí 2 560 mm. Použitá platforma by měla být nová a stane se základem dalších vozů B segmentu korejského koncernu Hyundai - Kia.
Pod kapotou najdeme hybridní ústrojí, které by právě v sériovém Niru mohlo zažít prodejní premiéru. Základem je výkonná přeplňovaná šestnáctistovka se 160 koňmi. Ta přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku pohání přední kola. O pohon kol zadních se pak stará elektromotor s výkonem 45 koní.
Podle informací iDNES.cz se má Niro vyrábět v žilinské továrně značky Kia.