Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia Optima: fešácký kočár míří proti superbu nebo mondeu

  10:00aktualizováno  10:00
Pro USA optima, pro Evropu magentis. Tak to u Kie již platit nebude, automobilka sjednotila jména u svého modelu střední třídy a na starý kontinent míří s velmi dynamickou novou generací.

Kia Optima | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nová Kia Optima, která se v evropském provedení představila na autosalonu v Paříži, nahradí poněkud nevýrazný model Magentis. Oproti němu je optima radikální změnou - jestli něco opravdu není, tak nevýrazná.

Velmi dynamicky tvarovaný model se snaží zalíbit evropskému vkusu. S rozvorem 2 795 mm a rozměry 4 845 x 1 830 x 1 455 mm je typickým zástupcem střední třídy, i když délkou možná trochu nakukuje o patro výše.

Kia Optima

Ladný profil s dlouhými převisy a záď s vysoce posazenými LED světlomety dává trochu vzpomenout na Jaguar XF. V tomto případě je to spíše dojem pozitivní, než abychom chtěli Kii obviňovat z kopírování.

Zpravodajství z pařížského autosalonu

Přinejmenším z počátku nabídne optima na evropském trhu pouze dva motory. Na výběr bude benzínový čtyřválec o objemu dva litry a výkonu 125 kW (170 koní) nebo turbodiesel 1.6 litru s výkonem 100 kW (136 koní) a točivým momentem 330 Nm s funkcí stop-start. Později přijde i výkonnější varianta turbodieselu se 118 kW (160 koní). Na výběr bude mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.

Optima bude díky svým rozměrům hodně prostorná, ostatně třeba jen zavazadlový prostor pojme velmi slušných 505 litrů nákladu. Bude to každopádně pořádný kus auta a podle zvyků automobilky by mohl být za dobré peníze.

Kia Optima

Základní verze sice dostane šestnáctipalcová kola, ale jen ocelová. Lité disky mohou mít průměr až 18 palců. V základní výbavě bude manuální klimatizace, CD přehrávač se šesti reproduktory nebo bezklíčkový přístup do vozu. V dané třídě dnes vlastně takový slušný standard.

Zatím není známo, kdy začne Kia novou Optimu na Evropských trzích nabízet a za kolik to vlastně bude. Jisté je jen to, že si vůz ponechá pro značku již tradiční sedmiletou záruku.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.