Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia Optima přijíždí jako krásné kombi. Už jsme s ním jeli

aktualizováno 
Ještě před měsícem platilo, že pokud jste si chtěli pořídit kombi značky Kia, museli jste sáhnout po modelu cee’d. Už nemusíte. Korejská automobilka totiž právě spouští prodej novinky Optima Sportswagon, zkráceně SW.

Kia Optima Sportswagon | foto: Lukáš Hron, Mobil

Tři novinky

A nebyl to jen kombík označovaný jako Sportswagon, který jsme mohli otestovat. Kromě praktičtější a prostornější varianty Optimy se Kia chlubí i ostrým provedením GT, a to pro kombík i sedan, a pak plug-in hybridní limuzínou.

Praktičnost především

Světovou premiéru si Optima SW odbyla na jarním autosalonu v Ženevě a svým vzhledem budila nadšení. Marná sláva, korejská automobilka dělá s každým novým modelem obrovský skok, a to nejen po technologické, ale také po designové stránce. Dávno pryč jsou rozevláté tvary, Kia už plynně mluví evropským designovým jazykem.

Kia Optima Sportswagon

Optima SW je až ke střednímu sloupku zcela totožná z limuzínou, ale za ním se je to již úplně jiné auto. Ačkoli zvenku se může zdát, že vnější plynulý přechod do kufru je na úkor vnitřního prostoru, není tomu tak. V základu se Optima SW chlubí objemem kufru 552 litrů a to je o 42 litrů více než u sedanu.

Zásadní je praktičtější přístup do zavazadlového prostoru a lepší orientace v něm. Po sklopení opěradel zadních sedadel (dělených v poměru 40:20:40) dostanete téměř rovnou ložnou plochu. Námi testovaný exemplář měl v kufru také dělící přepážky, které lze libovolně nastavovat díky soustavě kolejniček na jeho dně.

Předpokládaným nejprodávanějším provedením bude podle automobilky Optima SW s motorem 1.7 CRDi. Ten poskytuje výkon 104 kW a točivý moment 340 Nm. Jízda s ním je velmi pohodlná, na nějaké sportovní výkony však nemyslete. Nejlépe vůz funguje při plynulé jízdě po okreskách, zejména pokud poháněcí ústrojí doplňuje dvouspojková sedmistupňová převodovka.

Kia Optima Sportswagon

Sametové řazení prakticky necítíte a podvozek je naladěný na maximální komfort, takže když jsme potkali nějakou nerovnost, ozvalo se jen vzdálené cvaknutí a jelo se dál. A když se dostanete na pravý německý autobahn, ani tam Optima nezklame a dokáže být velmi svižným společníkem. Ale samozřejmě ne tak svižným jako Optima GT.

Opravdu sportovní „vagón”

Slyšeli jsme to od inženýrů Kie mnohokrát: Optima GT je oproti sériové verzi úplně jiným vozem. A musíme souhlasit. Design exteriéru je přepracovaný a dotažený k dokonalosti, z auta doslova prýští adrenalin. Druhý pocit odlišnosti vnímáme ihned po nastartování, kdy se nám zdá, jako by mezi motorem a kabinou chyběla jakákoli přepážka. Samozřejmě, že nechybí, ale Optima GT dostala do výbavy systém ASS (Active Sound System), který znatelně umocňuje právě zvuk motoru. Samozřejmě jen tehdy, pokud chcete.

Motor je samostatnou kapitolou, Optimu GT totiž pohání benzinový čtyřválec 2.0 T-GDI s výkonem 180 kW a točivým momentem 353 Nm a je to setsakramentsky poznat. Na pokyny plynovým pedálem agregát reagoval bez mrknutí a dech mu nedocházel ani při dálničních 260 km/h, kdy do hry musel vstoupit omezovač.

Rychlosti můžete sázet pádly pod volantem za pomoci šestirychlostního automatu s hydrodynamickým měničem (na sedmirychlostní dvouspojku obyčejné verze je už toho točivého momentu přespříliš), a vychutnávat si tak historicky nejsilnější model značky v evropské nabídce.

Fotogalerie

Můžete právem namítnout, že jen dobrý motor dobré auto nedělá, a máte pravdu. Inženýři a testovací jezdci proto najeli tisíce kilometrů po Nürburgringu (údajně přes 10 tisíc) a v okolí Grossglockneru, kde ladili přepracovaný podvozek a brzdy. Oproti klasické verzi tak má GT nejen větší brzdové kotouče s vnitřním chlazením, abyste vůz dokázali včas zabrzdit, ale také tužší tlumiče pro agilnější jízdu a další úpravy.

Kromě testovacích tras po veřejných komunikacích jsme vyzkoušeli i kratší parkur na ranveji starého vojenského letiště, kde jsme mohli vyzkoušet plný potenciál vozu. Testovaná auta byla obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport 3 a dráhou mezi kužely se protahovala úctyhodnou obratností. A spotřeba? Na tabulkových 8,2 l/100 km můžete zapomenout, ale po polovině dne se ukazatel zastavil na 11,5 l/100 km, což je při dálniční stíhací jízdě vynikající výsledek.

Hybridní hra

Může se hodit

kia

Kia Optima

Cena: 729 900 Kč

Další nabídku naleznete na Automodul.cz

Třetí novinkou je Optima Plug-in Hybrid, ekologicky šetrný sedan, který přijede do Česka v posledním čtvrtletí tohoto roku. K pohonu mu slouží lithium-iontový polymerový akumulátor o kapacitě 9,8 kWh v součinnosti s elektromotorem o výkonu 50 kW, dovolujícím vozu jízdu čistě na elektřinu s dojezdem až 54 km (rychlostí do 120 km/h). Hnací řetězec doplňuje zážehový čtyřválec 2.0 GDI, který sám o sobě disponuje výkonem 156 koní a nabízí točivý moment 189 Nm.

I tuto novinku jsme si kromě klasického silničního provozu mohli vyzkoušet na polygonu vojenského letiště, kde jsme zkoušeli, jak nejrychleji a nejagilněji lze projet testovací trať pouze v elektrickém režimu, aniž by se připojil benzinový agregát. Výsledek nás velmi příjemně překvapil, i na elektromotor si toho Optima nechá líbit až až, což z ní dělá velkého kandidáta do městských bezemisních zón.

Kombíková Kia Optima startuje na 670 tisících korun (oproti sedanu příplatek 30 tisíc), vždy má pod kapotou dieselovou 1,7 a příplatek za automat je 55 tisíc korun. Pouze provedení GT za milion má benzinový dvoulitr.

Autoři:




Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.