Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia Picanto: Spořivá miniatura do města

aktualizováno 
Minivozy, jako je Kia Picanto, si v přeplněných městech získávají stále více zákazníků. Nechybí jim zajímavý design, představují nejlevnější vozy na trhu a přitom nabízejí více vnitřního prostoru, než se na první pohled může zdát.

Kia Picanto - Minivozy, jako je Kia Picanto, si v přeplněných městech získávají stále více zákazníků. | foto: bučMETRO

Jaká je korejská nákupní taška Kia Picanto s úsporným dieselovým motorem.

Zájemce o malé Picanto 1.1 CRDi si musí připravit 274 tisíc korun. Za tuto sumu dostane pětidveřový automobil se slušnou výbavou zahrnující dva airbagy, ABS nebo elektrický posilovač řízení. Příplatek za klimatizaci činí 20 tisíc korun.

Může se hodit

Nové i ojeté minivozy můžete koupit na www.automodul.cz

Mezi příjemná překvapení patří malý tříválcový motor s objemem 1,1 litru. Jím poháněná Kia Picanto si v testu říkala o čtyři až pět litrů nafty na sto kilometrů. Výrobce udává průměrnou spotřebu 4,2 litru/100 km.

Vedle nízké spotřeby nafty potěší řidiče i chování motoru. Výkon 55 kW a točivý moment 153 Nm jsou zárukou až překvapivě hbitosti tohoto vozu. Malou vadou na kráse je, že se na největší záběr motoru musí počkat do 2 tisíc otáček.

Ale potom rozjeté picanto zaručuje mrštnou jízdu po městě. A mimo něj, třeba i na dálnici, nemá problémy s plynulou rychlostí okolo 130 km/h. Na začátku dálnice se zařadí "pětka“ a pokud nejsou v cestě stojící kolony aut, není důvod podřadit.

Kia Picanto

K tříválcovým motorům patří větší vibrace než je zvykem u čtyřválců. Kia Picanto v tomto ohledu není výjimkou.

Jako správné malé auto s mladickým srdcem měla testovaná kia pestré šaty. Žlutou, spíše až zlatavou metalízu, doplňovala oranžová sedadla. Kdo by však čekal netradiční, nějakým způsobem futuristický interiér, byl by zklamán. Uvnitř je picanto spořádaným malým členem rodiny Kia.

S korejskou značkou se přitom možná bude potkávat stále více zdejších  řidičů. V Žilině se už na podzim naplno rozjedou linky nové továrny Kia s hlavním hrdinou v podobě hatchbacku velikosti Volkswagenu Golf, Citroenu C4 nebo Fordu Focus.

Slovenská Kia má být velice evropská, ale ani malé Picanto se nijak nevymyká vozům vyráběným na starém kontinentu.

Kia Picanto

Kia Picanto

Třeba ve vnitřním prostoru dovede velice příjemně překvapit. Od miniaut nikdo žádné prostorové zázraky neočekává, ale malé picanto jakoby s místem čarovalo.

Na předních sedadlech je dost místa do šířky a velké čelní sklo umocňuje dojem ze slušného prostoru. A když se připravujete na to, že na zadním sedadle budete dřít koleny o přední sedadlo, s radostí zjistíte, že se vaše džíny jen tak neprošoupou.

Kde se už logicky na moc prostoru nedostalo, je místo zvané kufr. Jeho 157 litrů je tak akorát pro dvoje brusle a batůžek, ale cesta na víkend se spacáky a větším zavazadlem už může znamenat problém. Pak přichází ke slovu hledání dalšího místa s pomocí sklápění zadních sedadel.

Milovníci techniky si v Picantu asi rychle všimnou, že řadící páka pracuje docela přesně a lehce, naproti tomu řízení není úplně poslušné. Kia nepatří k zázrakům techniky, ale představuje levné, úsporné a designově docela výrazné auto.

Jaká je Kia Picanto

Levná

S dieselovým motorem úsporná

Design nenudí

Umí být pestrobarevná

Díky třem válcům vibrující

Překvapivě prostorná

Kufr je spíš kufírek 

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.