Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia Rio: Velké auto za malé peníze

  13:29aktualizováno  13:29
Kráska z Ria sice nese jméno korejské automobilky Kia, je ale postavena podle gusta evropského zákazníka. Předchůdkyně, nosící na dveřích kufru stejné jméno, hrála na strunu kombíkové prostornosti. Nová mladá krev v modelové řadě na to jde z jiného konce. Rio je nové od volantu ke klikám dveří.

Pětidveřový hatchback budeme na silnicích potkávat od konce jara. Dá se předpokládat, že atraktivitu auta znásobí zajímavá cena a stejně jako u předchůdce dostane zákazník velké auto (golf třídy) za cenu auta malého (třídy fabie).

Hatchback ortodoxních proporcí ale netradičních tvarů osvěžuje řešení některých detailů. Na auto, které má uspět na více kontinentech, působí nečekaně málo usedlým dojmem.

V Americe už se projíždějí první sedany, Evropa asi raději sáhne po praktičtějším hatchbacku. Právě ten si odbyl v Ženevě svou premiéru.

Auto působí veselým a neagresivním dojmem, je samá oblina, samý úsměv. Při pohledu na předek je každému jasné, že se dívá na auto z  Korejského poloostrova: velké oči světel a mezi nimi výrazný oblouk objímající mřížku chladiče. O poznání zajímavější je pohled na bok ria.

Designérům se zalíbily oblouky. Ty malé vykrajují výrazné lemy kol (ráfky by ale mohly být větší než čtrnáctipalcové, které dostanete "v  základu"). Velký oblouk, který tvaruje střechu a horní hranu oken se rozeběhne u paty prvního (A) sloupku a skončí křivkou tvarující mandlové zadní svítilny.

Na jedničku stylisté vyřešili také prolínání ploch za druhým párem dveří. Procházka kolem ria končí u zadních dveří, ty opakují motiv výrazného oblouku, který jsme viděli na jejím začátku.

Předchůdce s kombíkovým vzhledem nové rio kupodivu nepřerostlo. Narozdíl od zažitého trendu, kdy děti rodiče přerůstají, je druhá generace  kratší o 250 milimetrů. Co do ostatních rozměrů je už vše jak má být. Kromě šířky a výšky narostl také rozvor. Konečných 2,5 metru od jedné nápravy k druhé slibuje hodně prostoru pro posádku.

Do 3,99 metru dlouhého, 1,7 metru širokého a 1,47 metru vysokého auta automobilka nabídne tři motory. Common-railový turbodiesel o  objemu 1,5 litru poskytne 110 koní výkonu (81 kW), přední kola s rozměrem 175/70 si budou muset poradit se 216 newtonmetry maximálního  kroutícího momentu. Turbodiesel CRDi rozjede rio na maximálních 176 kilometrů v hodině, z nuly na stovku to trvá 11,5 sekundy.

Řidičům, kterým nafta nevoní, nabídne Kia dva zážehové čtyřválce. Slabší "jedna-čtyřka" s 97 koňmi výkonu (71 kW) a 125 Nm maximálního  kroutícího momentu bude jezdit se spotřebou 6,3 litru na 100 kilometrů. Po 12,3 sekundách od startu dosáhne stokilometrové rychlosti, ručička tachometru se zastaví na 177 kilometrech v hodině. 

Kdo zatouží po sportovnější jízdě, sáhne po šestnáctistovce s proměnným časováním ventilů. 112 koňový motor (81 kW) se 146 newtonmetry umí auto rozdovádět až na 190 km/h. Z nuly na stovku se rozjede za 10,2 sekundy. Motor by  měl vystačit s 6,5 litry paliva na 100 kilometrů kombinované jízdy.

Všechny motory budou spolupracovat s pětistupňovou manuální převodovkou. V případě benzinových motorů ji bude, za příslušný příplatek, možné nahradit čtyřstupňovým automatem.

Autoři: ,


Témata: Ženeva, Kia, Kia Rio




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.