Kia Shuma II: pohodlná a prostorná

  • 50
Shumu druhé generace na našich silnicích potkáváme už dva roky. Svou zajímavou cenou a především bohatou základní výbavou může být alternativou kupříkladu k tuzemské octavii. Dalším nezanetbatelným faktorem, kvůli kterému by ji tuzemský motorista neměl při nákupu auta přehlédnout, je téměř nulový zájem nenechavců.

hodnocení iDNES 3,8/5

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Kia můžete koupit na www.automodul.cz

Kia Shuma II se při testu osvědčila jako pohodlné auto střední třídy, které nabídne dostatek prostoru čtyřem dospělým cestujícím, lhostejno zda na pojíždění v pražské zácpě, či na svižnou jízdu po dálnici. Prostorem, zejména na zadních sedadlech, jednoznačně předčí tuzemskou Škodu Octavia.  

Pohlednému vnějšku naopak neodpovídá zastaralý interiér, "libující si" v lacině působících materiálech.

Velmi měkce naladěnému podvozku víceméně odpovídal "osmnáctistovkový" agregát pod kapotou, kterému ovšem kazila reputaci příliš dlouhá a nepřesná převodovka.

Na průměrných jízdních vlastnostech se pravděpodobně podepsaly pneumatiky, které po zahřátí pískaly nejen při razantnějším průjezdu zatáčkou, ale též při jízdě po rovině! 

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFRBEZPEČNOSTMOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Druhá (půl)generace shumy se představila motoristům přede dvěma lety. Po své předechůdkyni zdědila nevýrazný interiér, naopak přestylizování exteriéru bylo více než prospěšné.

Shumu II lze pořídít ve dvou karosářských verzích, buď jako sedan, nebo jako liftback (hatchback se "sedanovitou"  zádí).   Za zmínku stojí, že obě karosářské verze mají odlišnou čelní masku.

VNĚJŠÍ VZHLED
 Oproti předchozí generaci, kde na kolemjdoucí "pomrkávaly dva páry očí", má  shuma konvenčnější předek. Vůbec, celá přední část působí jako vypůjčená od Hyundaie, kterému značka Kia patří.