Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové sorento obléklo americký obleček, chce být ještě mohutnější

aktualizováno 
Třetí generace velkého SUV Kia Sorento zcela nepokrytě míří na americké zákazníky. Bude se samozřejmě prodávat i Evropě, ale je otázkou, zda se zde bude líbit jeho konzervativní design. Auto je větší a prostornější než dosluhující druhá generace.

Kia Sorento | foto: Kia

První Sorento představila Kia v roce 2002 a byl to klasický off-road s rámovým podvozkem. Druhá generace, která přišla na trh v roce 2009, už podle aktuální módy přešla na samostatnou karoserii a zařadila se do kategorie univerzálních SUV (více zde). Stejný styl si zachovává i nejnovější třetí generace, kterou Kia představila v předpremiéře. Evropské veřejnosti se auto ukáže v říjnu na autosalonu v Paříži.

Fotogalerie

První dvě generace sorenta patřily k tomu lepšímu, co po stránce designu v době jejich premiéry Kia vytvořila. Byly to poměrně úspěšné modely na mnoha trzích, kde je automobilka nabízela. Třetí na ně chce navázat a jde na to konzervativní cestou s přidáním luxusu.

Současné sorento má docela sportovní rysy, na druhou stranu právě tato vlastnost nedělá z auta žádnou prémiovku ale normální univerzální SUV. Novinka na sportovní ambice rezignuje, zato vypadá jako mnohem větší a dražší auto. Karoserie je oblejší a vyjma mohutné masky chladiče a celkově přední části na ní nenajdeme žádné výstřelky.

Může se hodit

Líbí se vám Kia Sorento a rádi byste si ji pořídili? Vyberte si z nabídky více než 60 těchto vozů na Automodul.cz.

Všechno je hezky uhlazené a vytvořené tak, aby působilo co nejmohutnějším dojmem. Ponton se opticky zvýšil, oproti současné generaci designéři ubrali prolis ve spodní části dveří a vypouklé oblouky blatníků přetáhli více do celé karoserie. Vzadu zůstal mohutný zadní sloupek a celkově zadní partie se současnému modelu podobá nejvíce.

Díky mnoha prolisům v zadním nárazníku a zlomům v pátých dveřích ale novinka opět dokazuje, že tentokrát jde především o velikost a luxus. Když se nazpět podíváme dopředu, tak dříve šikmá přední partie bude u novinky téměř kolmá a místo do oblouku zalomené masce chladiče navazující na světla, jak je tomu u druhé generace, má novinka masku výrazněji vyprofilovanou a světla na ní navazující jsou užší a rozšiřující se spíš směrem ven.

Pocit luxusu doplňuje množství chromovaných lišt a také zajímavá šedá metalíza, s kterou se výrobce na prvních fotografiích pochlubil. Celkově auto drží spíš americký styl velkých SUV, ostatně Kia v USA vyrábí a je to pro ni velmi důležitý trh. Což pro kategorii velkých SUV platí dvojnásob. Trochu sportovních genů si novinka zachovala díky mohutnému zadnímu spoileru a dynamiku přidávají zajímavá přední světla. Ty zadní mají poněkud přeplácanou optiku.

Kia slibuje luxusnější interiér s prémiovými materiály, moderní palubní elektronikou a také mnohem větším prostorem pro cestující ve druhé a třetí řadě. Na detaily si ale budeme muset ještě počkat.

Nové Sorento je větší než současný model. Na délku povyrostlo téměř o deset centimetrů na 4,78 metru, podobně výrazně se zvětšil rozvor. Ten narostl o osm centimetrů na 2,78 metru. Fakticky se sorento přikrčilo k zemi (1,685 metru) o pět centimetrů, na první pohled bez poměření s druhou generací auta to ale patrné není. Opticky totiž klame vyšší ponton a nižší zasklení.

Automobilka zatím neuvedla, jaké motory budou nové sorento pohánět. Zcela jistě se v Evropě objeví pod kapotou diesel či více naftu konzumujících motorů. Nabídka v USA bude naopak zcela jasně orientována na zážehové motory. V případě dieselů by to téměř s jistotou měl být čtyřválec o objemu 2,2 litru (v současné generaci poskytuje výkon 145 kW) a pravděpodobně přibude i dvoulitrový motor, který u současného sorenta má výkon 110 kW. Pro nový model bude Kia potřebovat motory s ekologickou normou Euro 6, což zatím splňuje jen dvoulitrový diesel.

Ze zážehových jednotek můžeme téměř s jistotou počítat se čtyřválcem 2,4 litru, který se jistě objeví i na americkém trhu. Motor v současném sorentu splňuje normu Euro 5 a maximální výkon je 141 kW. Pro USA bude nezbytný i šestiválec 3,3 litru s výkonem 213 kW. U současné generace je ve všech stupních výbavy mimo té základní, pro kterou je vyhrazený uvedený čtyřválec 2,4 litru. V Evropě se zážehový šestiválec s největší pravděpodobností nabízet nebude. Ve všech případech bude novinka v prodeji jako čtyřkolka i jen jako model s pohonem jen přední nápravy.

Ceny novinky zatím automobilka neprozradila, což není žádné překvapení, když zatím ani nespecifikovala pohon a výbavu. Současná generace startuje na částce 630 000 korun za benzinový motor a pohon přední nápravy. Diesel je minimálně o 60 000 korun dražší. Za pohon všech kol se připlácí zhruba dalších 50 000 korun bez ohledu na motor. Nejdražší sorento druhé generace ve verzi Premium se silnějším dieselem a pohonem všech kol atakuje milionovou hranici.

Autor:




Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.