Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nové sorento obléklo americký obleček, chce být ještě mohutnější

Třetí generace velkého SUV Kia Sorento zcela nepokrytě míří na americké zákazníky. Bude se samozřejmě prodávat i Evropě, ale je otázkou, zda se zde bude líbit jeho konzervativní design. Auto je větší a prostornější než dosluhující druhá generace.

Kia Sorento | foto: Kia

První Sorento představila Kia v roce 2002 a byl to klasický off-road s rámovým podvozkem. Druhá generace, která přišla na trh v roce 2009, už podle aktuální módy přešla na samostatnou karoserii a zařadila se do kategorie univerzálních SUV (více zde). Stejný styl si zachovává i nejnovější třetí generace, kterou Kia představila v předpremiéře. Evropské veřejnosti se auto ukáže v říjnu na autosalonu v Paříži.

První dvě generace sorenta patřily k tomu lepšímu, co po stránce designu v době jejich premiéry Kia vytvořila. Byly to poměrně úspěšné modely na mnoha trzích, kde je automobilka nabízela. Třetí na ně chce navázat a jde na to konzervativní cestou s přidáním luxusu.

Současné sorento má docela sportovní rysy, na druhou stranu právě tato vlastnost nedělá z auta žádnou prémiovku ale normální univerzální SUV. Novinka na sportovní ambice rezignuje, zato vypadá jako mnohem větší a dražší auto. Karoserie je oblejší a vyjma mohutné masky chladiče a celkově přední části na ní nenajdeme žádné výstřelky.

Všechno je hezky uhlazené a vytvořené tak, aby působilo co nejmohutnějším dojmem. Ponton se opticky zvýšil, oproti současné generaci designéři ubrali prolis ve spodní části dveří a vypouklé oblouky blatníků přetáhli více do celé karoserie. Vzadu zůstal mohutný zadní sloupek a celkově zadní partie se současnému modelu podobá nejvíce.

Díky mnoha prolisům v zadním nárazníku a zlomům v pátých dveřích ale novinka opět dokazuje, že tentokrát jde především o velikost a luxus. Když se nazpět podíváme dopředu, tak dříve šikmá přední partie bude u novinky téměř kolmá a místo do oblouku zalomené masce chladiče navazující na světla, jak je tomu u druhé generace, má novinka masku výrazněji vyprofilovanou a světla na ní navazující jsou užší a rozšiřující se spíš směrem ven.

Pocit luxusu doplňuje množství chromovaných lišt a také zajímavá šedá metalíza, s kterou se výrobce na prvních fotografiích pochlubil. Celkově auto drží spíš americký styl velkých SUV, ostatně Kia v USA vyrábí a je to pro ni velmi důležitý trh. Což pro kategorii velkých SUV platí dvojnásob. Trochu sportovních genů si novinka zachovala díky mohutnému zadnímu spoileru a dynamiku přidávají zajímavá přední světla. Ty zadní mají poněkud přeplácanou optiku.

Kia slibuje luxusnější interiér s prémiovými materiály, moderní palubní elektronikou a také mnohem větším prostorem pro cestující ve druhé a třetí řadě. Na detaily si ale budeme muset ještě počkat.

Nové Sorento je větší než současný model. Na délku povyrostlo téměř o deset centimetrů na 4,78 metru, podobně výrazně se zvětšil rozvor. Ten narostl o osm centimetrů na 2,78 metru. Fakticky se sorento přikrčilo k zemi (1,685 metru) o pět centimetrů, na první pohled bez poměření s druhou generací auta to ale patrné není. Opticky totiž klame vyšší ponton a nižší zasklení.

Automobilka zatím neuvedla, jaké motory budou nové sorento pohánět. Zcela jistě se v Evropě objeví pod kapotou diesel či více naftu konzumujících motorů. Nabídka v USA bude naopak zcela jasně orientována na zážehové motory. V případě dieselů by to téměř s jistotou měl být čtyřválec o objemu 2,2 litru (v současné generaci poskytuje výkon 145 kW) a pravděpodobně přibude i dvoulitrový motor, který u současného sorenta má výkon 110 kW. Pro nový model bude Kia potřebovat motory s ekologickou normou Euro 6, což zatím splňuje jen dvoulitrový diesel.

Ze zážehových jednotek můžeme téměř s jistotou počítat se čtyřválcem 2,4 litru, který se jistě objeví i na americkém trhu. Motor v současném sorentu splňuje normu Euro 5 a maximální výkon je 141 kW. Pro USA bude nezbytný i šestiválec 3,3 litru s výkonem 213 kW. U současné generace je ve všech stupních výbavy mimo té základní, pro kterou je vyhrazený uvedený čtyřválec 2,4 litru. V Evropě se zážehový šestiválec s největší pravděpodobností nabízet nebude. Ve všech případech bude novinka v prodeji jako čtyřkolka i jen jako model s pohonem jen přední nápravy.

Ceny novinky zatím automobilka neprozradila, což není žádné překvapení, když zatím ani nespecifikovala pohon a výbavu. Současná generace startuje na částce 630 000 korun za benzinový motor a pohon přední nápravy. Diesel je minimálně o 60 000 korun dražší. Za pohon všech kol se připlácí zhruba dalších 50 000 korun bez ohledu na motor. Nejdražší sorento druhé generace ve verzi Premium se silnějším dieselem a pohonem všech kol atakuje milionovou hranici.

Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...