Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia Sorento: drsňák vyměknul

  14:30aktualizováno  14:30
Kia Sorento už není klasický teréňák, jehož nosný rám přežije auto i posádku. Druhá generace už jezdí na mimoevropských silnicích, verze určená pro starý kontinent se představí za měsíc ve Frankfurtu.

Kia Sorento | foto: Kia

Sorento už není ortodoxní rámovka (tedy auto s nosným žebřinovým rámem) ale klasické SUV se samonosnou karoserií, ušetřilo se tak prý přes dva metráky hmotnosti.

Nové sorento už dokonce ani nemá být SUV (tedy sportovně-užitkovým autem), ale podle jazyka automobilky CUV, tedy křížencem čehokoliv co chcete (anglicky Crossover Utility Vehicle). V kabině je o řadu sedadel navíc, odveze tedy až sedm lidí.

Sorento přichystané do evropského prodeje na přelom roku je tedy nové od znaku na čumáku po ventilek rezervního kola. Je o fous větší, přesněji o 10 centimetrů delší (celkových 469) a do šířky má nově 189 cm a je o něco nižší (171 cm). Rozvor má stejných 270 centimetrů jako u stávající generace. Když pojedete v sedmi, odvezete 258 litrů věcí, když vám postačí jen dvě řady sedadel, vejde se do sorenta 1047 litrů a při cestování ve dvou poberete 2053 litrů nákupu.

Vepředu spočívá nové sorento na McPhersonovské nápravě, zadní je tvořená rameny víceprvkového zavěšení. Všechno jinak je pod kapotou. Evropané budou moci volit pouze mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem se stejným počtem převodových stupňů, vždy ale dostanou výhradně nový turbodiesel 2,2 litru s variabilní geometrií turbodmychadla, který má maximální výkon 197 koní a 435 kroutících newtonmetrů.

Na neevropských trzích je k mání ještě 2,4litrový benziňák s výkonem 174 koní a maximem točivého momentu na 225 newtonmetrech a 2,7 litrový šestiválec se 160 koňmi, který umí jezdit i na LPG, se bude prodávat pouze na korejském trhu. Především pro americký trh je pak určený šestiválec, v jehož třech a půl litrech objemu je schováno 277 koní a 335 newtonmetrů.

Na výběr je v závislosti na trhu z manuálních a automatických pěti a šestistupňových převodovek. Vybírat bude možné také z verzí s pohonem pouze předních a nebo všech kol. "Čtyřkolka" vyznává za normálních podmínek pohon předních kol, když je potřeba, elektronika přerozdělí sílu i na zadní kola. Řidič také bude mít možnost zvolit pevné rozdělení sil "fifty-fifty" mezi nápravy, ale pouze do 40kilometrové rychlosti.

A poslední dvě čísla, které o novém sorentu víme: nájezdové úhly jsou 52 stupňů vepředu a 23 na opačném konci.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.