Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia Soul: Korejci opisují u škodovky!

  16:54aktualizováno  13. ledna 17:14
Boleslavská automobilka se naprosto nečekaně ocitla v pozici vizionáře, který udává nové směry automobilového designu. Nejnovější studie korejské Kie, představená na právě probíhajícím autosalonu N.A.I.A.S. v Detroitu, jako by z oka vypadla Škodě Roomster, která se oficiálně představí teprve za dva měsíce v Ženevě!

Teprve 3 roky funguje technické a designérské centrum Hyundai + Kia v kalifornském Irvine a již pravidelně zásobuje významné autosalony zajímavými studiemi.

Zatímco před rokem se v Detroitu představil koncept full-size SUV Mesa , letos se tvůrci představili se studií čtyřmetrového víceúčelového vozu, podle dnešní módy a prohlášení tvůrců opět tvořící novou kategorii, tentokrát pojmenovanou C.U.T., tedy Crossover Utility Vehicle.

Na americké poměry nevelký pětidveřový vůz, křížící v sobě hned několik kategorií, kromě nevelké délky (4050 mm) nabízí nadprůměrnou šířku 1850, výšku 1620 i rozvor 2550 mm, což mu dalo možnost  efektivně využít svůj díl zabraného objemu světoprostoru.

Dynamiku takřka čistému hranolu dodává směrem dozadu se sbíhající horní a dolní linie oken a střechy a také vystouplé lemy blatníků. Vnější osvětlení stvořené kompletně z LED-diod zase umožnilo vytvořit vycizelované artefakty i ze světlometů.

Stylové sjednocení se zbytkem karoserie prodělaly i oba obří nárazníky, což umožnilo opticky je značně zmenšit. Dokonce i zadní světlomety jsou součástí nárazníku, ačkoliv spočívají v horní polovině karoserie! Celek dotvářejí zamaskované kliky dveří a originální vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru.

Interiér nabízí nadbytek krychlových decimetrů; půdorys je využitý velmi dobře. Přední anatomické sedačky lze všesměrně nastavovat, zatímco zadní je možné sklopit do rovné podlahy. Přístrojová deska byla postavena přímo „kolem“ kvalitní audiosoustavy a plně se přizpůsobila jejím potřebám.

Přístup zprostředkovávají proti sobě otevíratelné dveře s chybějícím B-sloupkem. Víko kufru se vyklápí elektricky po stisknutí knoflíku na dálkovém ovladači a obsahuje výklopnou schránku na znečištěné či mokré předměty, např. zablácené boty.

Duši Soulu vdechuje dvoulitrový čtyřválec s pětistupňovou samočinnou převodovkou, která řidiči nabízí i manuální sekvenční řazení. Do seznamu komfortních prvků patří adaptivní tempomat, samočinně udržující vzdálenost od vpředu jedoucího auta, nebo otočná konzole, dostupná oběma vpředu sedícím cestujícím, ve které spočívá multimediální notebook, obsahující Wi-Fi, telematický systém, Bluetooth a USB porty. O osvětlení se starají světelné pásy, obklopující oba díly panoramatického střešního okna, z nichž přední je odsuvný.

Jedná se pouze o koncept bez ambicí na sériovou výrobu, ovšem v okamžiku, kdy prodejní statistiky ukážou, že vůz formátu Roomsteru oslaví úspěch, budou Korejci o krok napřed před konkurencí. A o to v dnešní době, kdy nerozhodují roky, ale týdny, jde především.

Chrysler Imperial: Fantom Detroitu


DALŠÍ FOTOGRAFIE

Napodobovat se neostýchá ani automobilka ze země brojící v celosvětovém měřítku proti kopírování.

Nepochybná inspirace evropskou školou je k vidění na stánku Chrysleru, jemuž vévodil olbřímí Imperial; studie superluxusní pětiapůlmetrové limuzíny se sice odkazuje na historické chryslery stejného jména, avšak křivky se pohříchu podobají současnému Phantomu od Rolls-Royce.

Dveře se také otevírají proti sobě, chybí B-sloupek a čtyři samostatná křesla jsou uložena výše než je obvyklé.

Nechybějí nejmodernější finesy a ušlechtilé matriály, podsvětlení detailů LED diodami a zejména jednoduchý, přesto však imponující styl, velebící jednoduchost. Prodloužený podvozek (rozvor 3124 mm) a motor pocházejí se sedanu 300C, pod kapotou zatím nepojízdné studie spočívá osmiválec 5,7 L HEMI.

FOTOGALERIE

Kia Soul

Kia Soul

Kia Soul

Kia Soul

Kia Soul

Autoři:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.