Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia Soul: městský hejsek vyjíždí

aktualizováno 
Velkou odvahu projevila korejská automobilka Kia. Nový soul vypadá téměř stejně jako koncept představený před dvěma lety v Detroitu.

Kia Soul | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Původně se s jeho výrobou nepočítalo, ale kladné reakce publika manažery přesvědčily, aby soul dojel až na výrobní linku. A pouze ve velmi lehce pozměněné podobě.

4 105 mm dlouhá, 1 785 mm široká a 1 610 mm vysoká novinka s 255centimetrovým rozvorem je úplným nováčkem v nabídce automobilky, nemá žádného předchůdce jménem Kia.

I přes robustní a lehce terénní vzhled bude soul k mání pouze s pohonem předních kol. Nejlépe mu tedy bude na silnici a díky malým rozměrům se bude cítit dobře ve městě. Z SUVček si ale vypůjčil výše položenou kabinu. Kia říká, že v soulu sedí posádka asi o 12 centimetrů výš než v obyčejném osobáku.

Evropské souly dostanou motory s objemem 1,6 litru, známé z úspěšného cee´du. Shodný je také maximální výkon 93 kW (126 koní), liší se ale krouticí moment. Benziňák nabídne maximálně 156 krouticích newtonmetrů, turbodiesel o 99 víc.

Na mimoevropských trzích bude Kia nabízet ještě benzinový dvoulitr s výkonem 104 kW. Na pařížském stánku parkovala vedle obyčejného soulu ještě hybridní verze, ve které pomáhá benzinové šestnáctistovce 105 newtonmetry krouticího momentu ještě elektromotor s výkonem 15 kW živený z Li-Ion baterií.

Ročně chce Kia v korejském Gwangju vyrobit 136 000 soulů. Produkce by měla odstartovat ještě tento měsíc.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2008

Autor:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.