Původně se s jeho výrobou nepočítalo, ale kladné reakce publika manažery přesvědčily, aby soul dojel až na výrobní linku. A pouze ve velmi lehce pozměněné podobě.
4 105 mm dlouhá, 1 785 mm široká a 1 610 mm vysoká novinka s 255centimetrovým rozvorem je úplným nováčkem v nabídce automobilky, nemá žádného předchůdce jménem Kia.
I přes robustní a lehce terénní vzhled bude soul k mání pouze s pohonem předních kol. Nejlépe mu tedy bude na silnici a díky malým rozměrům se bude cítit dobře ve městě. Z SUVček si ale vypůjčil výše položenou kabinu. Kia říká, že v soulu sedí posádka asi o 12 centimetrů výš než v obyčejném osobáku.
Evropské souly dostanou motory s objemem 1,6 litru, známé z úspěšného cee´du. Shodný je také maximální výkon 93 kW (126 koní), liší se ale krouticí moment. Benziňák nabídne maximálně 156 krouticích newtonmetrů, turbodiesel o 99 víc.
Na mimoevropských trzích bude Kia nabízet ještě benzinový dvoulitr s výkonem 104 kW. Na pařížském stánku parkovala vedle obyčejného soulu ještě hybridní verze, ve které pomáhá benzinové šestnáctistovce 105 newtonmetry krouticího momentu ještě elektromotor s výkonem 15 kW živený z Li-Ion baterií.
Ročně chce Kia v korejském Gwangju vyrobit 136 000 soulů. Produkce by měla odstartovat ještě tento měsíc.