Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Podívejte se, jak konstruktéři trápí auta v Údolí smrti

  11:00aktualizováno  11:00
Auta se při vývoji doslova pečou v nejrozpálenějších končinách světa. Podívejte se, jak konstruktéři trápí novou Kiu Sportage v Death Valley, které je jedním z nejteplejších míst na Zemi a kde mohou teploty dosáhnout až 56 °C. Technici se zaměřili zejména na vývoj systémů topení, větrání a klimatizace.

V horkých klimatických podmínkách zkušební technici používají celkem tři testy. Prvním z nich je jízda do svahu. Vůz nejdříve stojí hodinu na poledním slunci, aby se interiér zahřál na teplotu přes 50 °C, poté se vydává rychlostí 100 km/h na 27 kilometrů dlouhou trasu, kdy od moře vystoupá až do výšky kolem 1 500 metrů nad mořem. Smyslem zkoušky je prokázat, že mimořádné nároky na motor mají jen minimální dopady na chlazení pohonné jednotky a kabiny vozu.

Fotogalerie

Druhá zkouška pak simuluje typické podmínky v hustém městském provozu. Technici při ní jedou rychlostí 40 km/h po dobu dvou minut, následně zastaví a ponechají motor další dvě minuty běžet na volnoběh. Tento postup se několikrát opakuje, smyslem zkoušky je znovu podrobit motor, převodovku a klimatizační soustavu extrémním podmínkám a vyloučit případné závady.

Závěrečnou zkouškou je pak jízda nízkou rychlostí v nejníže položeném místě Severní Ameriky, kterým je Badwater Basin (zhruba 86 metrů pod mořskou hladinou). Po dalším hodinovém stání v extrémním vedru musí vůz absolvovat půlhodinovou nepřerušovanou jízdu rychlostí 40 km/h, aby konstruktéři mohli prověřit výkon klimatizační soustavy v podmínkách výrazně slabšího proudění vzduchu do jednotky kondenzátoru klimatizace.

Mohavská poušť

Kromě zkoušek v extrémních podmínkách Údolí Smrti provádí Kia celou řadu testů v horkém klimatu také ve vlastních zkušebních prostorách, ve zkušebním terénu Mojave Proving Ground, které se nachází hluboko v Mohavské poušti v Kalifornii.

Kia Sportage při testech v extrémních podmínkách v Údolí Smrti ve Spojených...

Může vás zajímat

Kia Sportage 2.0 CRDi 2015 Exclusive 4x4

Kia Sportage 2.0 CRDi 2015 Exclusive 4x4

Cena 580.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Toto středisko o rozloze 17,4 km2 bylo vybudováno v roce 2004 a nachází se 177 km od Los Angeles. Zkušební terén zahrnuje 120 km zpevněných i nezpevněných cest, včetně rychlostního okruhu o délce 10,3 kilometru, kamenitých cest v terénu, povrchů způsobujících extrémní vibrace, oblastí pro testování brzdové soustavy a svahů o nejrůznějším sklonu. Technici tak mohou u prototypů i produkčních vozidel vyhodnocovat a odlaďovat jízdní vlastnosti, ovladatelnost, brzdnou soustavu i parametry hluku, vibrací a chvění.

Zkušební středisko v Mohavské poušti také provádí testy stárnutí v důsledku povětrnostních vlivů, kdy jsou celá vozidla i nejrůznější samostatné komponenty nepřetržitě po celý rok vystaveny UV záření na palčivém kalifornském slunci. Vliv slunečního záření se ještě umocňuje pomocí nejrůznějších testovacích zařízení s cílem potvrdit, že nejrůznější části vozů vykazují dostatečnou odolnost za extrémního vedra, a zůstávají tak po celou dobu životnosti vozidla bez poškození.

Kia Sportage při testech v extrémních podmínkách v Údolí Smrti ve Spojených...

Kia Sportage údajně prošla nejpřísnějším programem testování v historii značky. Podle automobilky absolvovala flotila zkušebních vozidel testy odolnosti a spolehlivosti odpovídající ujetí celkově více než pěti a půl milionu kilometrů, které zahrnovaly i jízdy v extrémních nadmořských výškách, písečných bouřích nebo monzunech, ale i ucpaných centrech měst. Materiálové zkoušky pak probíhaly za extrémního počasí v teplotách od -35 °C až do 110 °C.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Fiat 124 Spider
Fiat má nápadníka. S Hyundaiem by vytvořil největší automobilku světa

Koncern FCA sdružující Fiat s Chryslerem je na prodej, čínské automobilky zatím s konkrétní nabídkou nepřišly. Nově má být podle korejského tisku ve hře...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.