Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

  15:33aktualizováno  15:33
Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to prostě vůz, na který se musí těšit každý, kdo má jen trochu rád auta.

K unyle jezdící a křečovitě tvarované nabídce korejských značek před patnácti lety nemá nic tak daleko. Už jméno je drsňácky lákavé. Designem bude určitě patřit k tomu nejlepšímu z ročníku 2017 a technika je šťavnatá.

„Stinger je ve srovnání s minulými modely Kia skutečným automobilovým snem.“ Tato slova Ortha Hedricka, vrcholového manažera amerického zastoupení Kie potvrzují, že značka chce dávat svým autům více šťávy.

Kia Stinger v číslech

  • délka x šířka x výška x rozvor (mm): 4801 x 1869 x 1400 x 2906
  • podvozek: vpředu Vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení multilink (5 prvků)
  • řadový čtyřválec 1998 ccm s přeplňováním, Theta II: 255 k při 6200 ot/min: 353 Nm při 1400 až 4000 ot/min
  • vidlicový šestiválec 3342 ccm Twin Turbo, Lambda II: 365 k při 6000 ot/min, 510 Nm při 1300 až 4500 ot/min

A tak Stinger ladili mimo jiné na slavném německém okruhu Nürburgring. Na podvozkáře Kie při tom dohlížel Albert Biermann, který kdysi učil jezdit nejslavnější modely BMW divize M. „Myslím, že pro značku Kia představuje Stinger jakousi zvláštní událost,“ poznamenává Biermann. „Protože nikdo takový vůz neočekává, nejen co se týče samotného vzhledu, ale i jízdních vlastností. Je to zcela odlišná bytost.“

V dobách, kdy automobilky fantazírují o elektromobilitě a slibují světu, že řidiče už brzy zastoupí roboti, je novinka Kie o to výraznější. Patří tak k nejzářivějším hvězdám autosalonu konaném v jedné z kolébek aut, v americkém Detroitu.

Může se hodit

Vybírejte z nabídky vozů Kia na Automodul.cz

Cesta k parádnímu stroji začala představením konceptu GT v roce 2011, automobilka tehdy rozhodla, že gran turismo pošle na silnici. „Opravdové gran turismo, tedy vůz pro energickou jízdu, nespočívá prvoplánově ve výkonu, dynamice na hraně nebo surovém ztvárnění. Pokaždé je to na úkor luxusu, pohodlí a půvabu,“ vysvětluje Gregory Guillaume, šéfdesignér Kia Motors Europe. „Cílem Stingeru není dojet do cíle jako první, u tohoto vozu je cílem samotná cesta. Jde o nadšení z jízdy.“

Agresivně střižený frajer dostal parádní „rychlou“ siluetu, tvůrci totiž oživili pozapomenutý typ karoserie jménem fastback. Na designéry při tvarování novinky osobně dohlížel jeden z nejslavnějších autodesignérů dneška Peter Schreyer, který má na povel stylisty celého koncernu Hyundai-Kia.

Délkou 4,8 metru míří Stinger proti zavedeným evropským konkurentům. Asi nejvíce chce zatopit řadě 3 od BMW, Lexusu IS nebo Audi A4.

Kia Stinger
Kia Stinger

Stinger je nejvýkonnější sériově vyráběnou kií v historii. Pod dlouhatánskou kapotu bude na výběr ze dvou přímovstřikových přeplňovaných hliníkových benziňáků. Kia uvádí, že obě pohonné jednotky jsou dosud ve stádiu vývoje, ale parametry už se chlubí. Základní přeplňovaný čtyřválec 2,0 litru Theta II má dosahovat maxima výkonu 255 koní a nejvyšší točivý moment je 353 Nm.

Fotogalerie

Vrcholem bude vidlicový šestiválec 3,3 litru Lambda II s dvojitým přeplňováním, jenž by měl produkovat 365 koní a 510 Nm. S tímto motorem chce Kia dosáhnout akcelerace z 0 na 100 km za 5,1 sekundy a maximální rychlosti jízdy 269 km/h. Stinger používá osmistupňové měničové automatické převodovky v kombinaci s pohonem zadních kol.

Za příplatek bude systém pohonu všech kol, který ovšem s ohledem na optimální kontrolu upřednostňuje na mokru i na suchu kola zadní nápravy a používá dynamické vektorování točivého momentu přibrzďováním kol pro jistější průjezdy zatáčkou. Vozy v provedení s pohonem zadních kol dostanou mechanický samosvorný diferenciál. Modely se čtyřválcem jsou obuty do pneumatik 225/45 R18, šestiválce mají 225/40 R19 vepředu a 255/35 R19 vzadu a pod nimi brzdy od Bremba.




Nejčtenější

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...

Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...



Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...

Filtr pevných částic z druhovýroby: Příliš drahá atrapa

Použitý filtr pevných částic

Problém s drahými filtry pevných částic řeší tisíce řidičů. Často se snaží ušetřit a vybírají mezi lacinými kopiemi....



Další z rubriky

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...

Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Audi A7 Sportback

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky,...

Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Toyota Tj Cruiser

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U...



Najdete na iDNES.cz