Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia svolává 56 tisíc cee´dů do servisu, musí překontrolovat brzdy

aktualizováno 
Nejoblíbenější evropský model korejské automobilky, který se vyrábí poblíž slovenské Žiliny, musí ke kontrole hlavního brzdového válce. Cee´dy vyrobené od dubna 2008 do března 2009 stráví v servisu maximálně hodinu. V Česku se svolávací akce týká jedenácti set aut.

Kia Pro-cee´d | foto: KIa

Kia svolává majitele cee´dů vybavených stabilizačním systémem ESP, aby navštívili servis kvůli krátké preventivní prohlídce. "Někteří majitelé zaregistrovali nepatrné snížení účinku brzd u svého vozu. Možná příčina byla vysledována v hlavním brzdovém válci," vysvětluje Kateřina Vokounová, tisková mluvčí českého zastoupení automobilky.

"V souvislosti s tímto jevem nebyly evidovány žádné nehody, škody ani zranění," ujišťuje. Brzdový systém je konstruován tak, aby nemohlo dojít k nenadálému snížení brzdného účinku. "Pokud se projeví snížení účinku v primárním brzdném okruhu, nastupuje okamžitě sekundární brzdný okruh a funkčnost brzd je zajištěna," vysvětluje Vokounová.

Kia vyhlašuje preventivní svolávací akci na všechny vozy cee´d (5dveřové, kombi i 3dveřové modely) vybavené ESP a vyrobené v období mezi 1. dubnem 2008 a 30. březnem 2009.

V České republice se toto týká celkem 1 099 zákazníků, přičemž se očekává, že přibližně 30% z tohoto počtu bude třeba opravit. "Prohlídka bude bezplatná, proběhne na počkání a potrvá asi 15 minut. V případě nutnosti výměny brzdového válce se návštěva prodlouží o dalších asi 35 minut," dodává Kateřina Vokounová.

Do servisu zamíří v Evropě celkem 56 tisíc cee´dů, v Evropě se jich za tři a půl roku prodalo více než 300 000 kusů.

Svolávací akce nejsou u automobilek neobvyklé. V poslední době jimi proslula zejména Toyota; ta letos na začátku roku celosvětově stáhla do opraven okolo osmi milionů různých modelů kvůli opravě plynového pedálu. Stejné opatření provedla i tuzemská TPCA pro vozy Citroen C1 a Peugeot 107. V dubnu pak vyzvala Toyota majitele vozů Land Cruiser k návštěvě spojené s přeprogramováním softwaru pro řízení stability.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.