Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia chce letos v Evropě prodat 385 tisíc aut, obnovený cee´d startuje

  1:19aktualizováno  1:19
Jihokorejská značka Kia Motors chce letos v Evropě zvýšit prodej aut o devět procent na 385 tisíc vozů. Celosvětově pak očekává růst z loňských 2,9 milionu na 3,15 milionu prodaných aut. Uvedl to viceprezident marketingu Kia Motors v Evropě Arthur Martins při uvedení modernizovaného modelu cee´d.

Kia pro_cee´d GT | foto: Kia

Významný podíl na evropských prodejích budou mít vozy z továrny ve slovenské Žilině. Ta loni navýšila kapacitu až na 350 tisíc aut ročně. V roce 2014 vyrobila rekordních 323 720 vozů a letos chce výsledek zopakovat.

Může vás zajímat

Kia cee´d 1.4 CVVT 2014

Kia cee´d 1.4 CVVT 2014

Cena 320.000,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

V Žilině se vyrábí tři modelové řady Kia. Model cee´d v třídveřovém, pětidveřovém a kombi provedení doplňují vozy Sportage a malé MPV Venga, z toho je SUV Sportage 55 procent, Venga má devítiprocentní podíl na produkci a cee´d 36procentní. Kia Motors Slovakia vyrábí od května 2013 také sportovní vozy cee’d GT. Modely Kia z evropské výroby se podílejí na celkovém evropském prodeji společnosti 56 procenty.

V září se začne prodávat modernizovaný cee´d a v polovině měsíce by měla firma na autosalonu ve Frankfurtu představit také novou generaci modelu Sportage. Do konce příštího roku plánuje uvedení pěti inovovaných modelů a do roku 2018 pak další čtyři zcela nové vozy.

V Česku je Kia sedmá nejprodávanější značka. Za sedm měsíců letošního roku zvýšila meziročně prodej o 22 procent na 4 651 osobních aut. Nejprodávanější byl cee´d se 2 055 vozy, což je nárůst o 31 procent. Celkem chce Kia letos v Česku prodat 8 000 aut, což znamená meziroční nárůst o pětinu. Prodejní plán řady cee´d pro letošní rok je 3 000 aut proti loňským 2 600 vozům. Z toho více než pětinu bude tvořit modernizovaná verze. Ta vedle pozměněného vzhledu i interiéru nabídne motory o objemu 1,4 a 1,6 litru plnící emisní normy Euro 6 a nově také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DCT.

Nová sportovně laděná verze cee´d GT Line pak přijde se zcela novým agregátem 1,0 T-GDI o výkonu 100, nebo 120 koní, zatím vyráběným v Koreji. Vrcholná sportovní verze cee´d GT disponuje výkonem 204 koní.

Cena modernizovaného vozu bude začínat na 334 980 korunách. Nejprodávanější verze cee´d Comfort Plus s motorem 1,4 CVVT je o devět procent dražší než předchůdce, ale nabídne lepší výbavu, modernější interiér a motor plnící normu Euro 6.

Vozy modelové řady cee’d, navržené a zkonstruované v Evropě, se poprvé představily v prosinci roku 2006 a od začátku se vyrábějí v Žilině. Jsou stále jedním z nejlépe prodávaných modelů značky, přičemž jen v roce 2014 se jich na evropských trzích prodalo přes 75 tisíc. Letos v květnu vyrobila Kia již miliontý vůz s označením cee’d. V Česku jich do poloviny letošního roku prodala 30 tisíc.

Za dva týdny představí Kia na autosalonu ve Frankfurtu sériové provedení nové Kie Optima. Jeho podobu naznačil letos v březnu líbivý koncept:

Autoři: ,




Nejčtenější

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autocentral: Audi A6 v městském provozu (screenshot)
Autocentral: Test Audi A6

Co je zač Audi A6 a co obnáší péče o takové auto? Na to odpoví Míra Hejda a expert Jirka v novém díle pořadu Autocentral.   celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Další z rubriky

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Bentley Continental GT
Bentley zanevřel na fotbalisty a míří na čínského zákazníka

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Čína je pro mnohé automobilky největším odbytištěm a to se projevuje i na nabídce modelů. Zdá se, že se tím teď začala řídit i značka Bentley, která ve...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.