Elektrická kia je symbolem přerodu značky. Spalovací motory zatím nezavrhla

Automobilka Kia se mění. Podobně jako řada jiných značek sází na elektromobilitu a hledá nové cesty k zákazníkům. Kia proto prochází velkou obměnou: firma představila nové logo, mění filozofii designu i samotnou firemní filozofii. Prvním ztělesněním těchto změn bude zbrusu nový elektromobil Kia EV6, který automobilka postupně odhaluje.
Kia EV6

Kia EV6 | foto: Kia

Korejská automobilka Kia, která je součástí koncernu Hyundai, představila v uplynulých týdnech svou zcela novou identitu, která stojí na začátku zásadních změn. Na první pohled je především vidět nové logo Kia, které se skládá z trojice hodně stylizovaných písmen, vyznává jednoduché a ostré tvary a nahrazuje doposud používaný oválný znak s nápisem Kia.

To je ovšem jen drobný vizuální detail. „Stoupající linky v logu mají symbolizovat nástup kreativity a inspirace,“ říká marketingový šéf značky Kyungmi Lee. Mottem značky, namísto doposud dobře známého sloganu „Power to surprise“ je nově „Movement that inspires“, tedy pohyb, který inspiruje. Automobilka sama se dokonce přejmenovala: už se nejmenuje Kia Motors Corporation, ale jednoduše Kia.

Zatímco jméno, slogan nebo logo jsou pro někoho možná jen marketingové „detaily“, Kia to se změnami myslí vážně. Představitelé automobilky v čele s jejím prezidentem Ho Sung Songem mluví o hledání nového smyslu značky, o novém obchodním směru i nové filozofii designu. Kia tedy už nebude jen automobilkou, zaměří se na mobilitu jako takovou. Důležité je, že tato mobilita by měla samozřejmě být ekologická.

Autosalon

Důraz na elektromobily

To v překladu znamená masivní nástup elektromobilů. Prvním z řady bude nově představená Kia EV6, model postavený na zcela nové platformě E-GMP, kterou vyvinula skupina Hyundai Motor Group speciálně pro čistě elektrická auta. EV6 má být prostorný a praktický vůz, který je připraven podle nové designové filozofie značky nazvané spojené protiklady. „V případě EV6 jsme usilovali o výrazný a působivý design spojením sofistikovaných high-tech prvků na čistých a velkorysých materiálech, kdy bychom současně poskytli jedinečný prostor ve futuristickém elektromobilu,“ říká Karim Habib, viceprezident a šéfdesignér značky.

EV6 je tak elegantní crossover, který kombinuje hi-tech prvky a organické linie. Ukazuje celkový posun designu značky Kia. „Náš charakteristický tygří nos je prvek, který je součástí našeho dědictví a představuje určitou konzistenci. Tu chceme zachovat, tygří nos zůstane i nadále, ale uvidíme ho v různých provedeních,“ popisuje Habib záměr s využitím tradičního designového prvku vozů Kia. Model EV6 tento posun jasně ukazuje.

Ona tygří tvář vozu je totiž podle designérů Kie nově „digitální“. Její součástí jsou světlomety denního svícení, design světlometů s dynamickým „sekvenčním“ vzorem nebo přívody vzduchu pod světly, které opticky rozšiřují příď vozu. Organické tvary v mnohém určují aerodynamické požadavky.

Detaily o modelu EV6 představí Kia ještě v průběhu března. Určitou představu o tom, co platforma E-GMP dokáže a co tedy bude moci EV6 nabídnout, již přinesl model Ioniq 5 sesterské značky Hyundai (prohlédněte si ho zde). Podobně jako ten vsadí Kia EV6 na moderně řešený interiér, který klade důraz na bohatou nabídku prostoru, využití recyklovaných materiálů a moderní ovládání přes všemožné dotykové prvky. Interiér má být zároveň uklidňujícím prostředím.

Spousta sourozenců

Kia EV6 pak dostane v dohledné době celou řadu sourozenců, z nichž všechny ponesou právě označení EV. Do roku 2027 jich automobilka představí nejméně sedm. „Budou to originální, vynalézavá a vzrušující elektrická vozidla. Budou se jmenovat EV1 až EV9,“ slibuje Karim Habib. Podle něj půjde o velmi různorodá auta: o vůz pro každodenní dojíždění, výkonný crossover, silné a mohutné SUV, dynamický model nebo třeba elegantní tradiční sedan.

Kia ovšem nevyvíjí jen auta, která staví na dosavadním tradičním pojetí vozů běžných tříd. „Vyvíjíme i produkty, které vyhoví rozličným potřebám našich zákazníků, ať už třeba při podnikání nebo v osobním využití. Navrhujeme a vyvíjíme flexibilní koncepty, jakási účelová vozidla,“ popisuje Habib. Tato vozidla označuje Kia jako PBV – purpose built vehicles. Může jít o vozy pro logistické služby nebo třeba sdílenou mobilitu ve městech.

Habib zároveň klade důraz na to, že půjde o produkty pro individuální mobilitu. Ta bude podle něj hrát nadále zásadní roli, vliv na to má i aktuální vývoj způsobený pandemií koronaviru. Hromadná doprava nebo takzvaný carpooling se totiž v dané situaci najednou nezdají mnohým cestujícím jako ten nejlepší nápad.

Kia ovšem nevyvíjí jen elektromobily. Zatím se nezařadila k automobilkám, které by zavelely ke kompletnímu přepřažení na elektrickou trakci. „Nadále budeme investovat i do vývoje spalovacích motorů. Každá země má jiný postup v procesu elektrifikace a my budeme obsluhovat všechny zákazníky na našich trzích,“ říká Ho Sung Song. Na druhou stranu se zdá, že v Evropě je cesta směrem k téměř čistému zastoupení elektromobilů nevyhnutelná. I proto například automobilka počítá i se sportovními modely svých elektromobilů.

V roce 2026 chce podle Songa Kia prodat asi půl milionu elektromobilů, v roce 2030 už by to mělo být přes 800 tisíc elektromobilů. Tehdy také podle šéfa korejské automobilky nadejde i čas pro širší rozšíření vodíkového pohonu.

Hodnotná značka

Jednou ze změn, která se stávající proměnou značky Kia také přijde, by pak mělo být celkově nové vnímání automobilky. Jsme mainstreamovou automobilkou, a to je náš cíl i do budoucna. Chceme tedy nadále dodávat vysokou hodnotu za dané peníze, ale zároveň chceme tuto hodnotu uchovat po celou dobu vlastnictví našich aut,“ říká Artur Martins, viceprezident pro marketing značky Kia. Kia se podle něj namísto značky, která nabízí atraktivní poměr užitné hodnoty a ceny, má posunout k tomu, aby byla hodnotnou značkou.

„Chceme nabídnout služby, které respektují potřeby našich zákazníků, třeba z hlediska efektivního využití času,“ říká Martins s tím, že i když je auto jednou z nejdůležitějších a nejvýznamnějších investic rodin po celém světě, úroveň služeb s pořízením auta související se za poslední desítky let v zásadě nezměnila. Jaký konkrétní posun chce v tomto ohledu Kia přinést, na to si ovšem budeme muset počkat. Jistotou je nabídka různých služeb mobility, ale to by měl být jen jeden střípek skládačky.

Komerční sdělení
Výhry ve Virtuálním autosalonu

V prvním ročníku ankety Jarní autonovinka 2021, která je součástí Virtuálního autosalonu iDNES.cz, mohou čtenáři hlasovat do 31. 3. 2021 do 12:00. Z hlasujících vylosujeme 23 výherců - více se dočtete zde.
Pravidla soutěže najdete zde.

3x voucher na pneumatiky Pirelli v hodnotě 10 000 Kč

Celoroční pneumatiky Cinturato jsou vybaveny nejnovější technologií nejvyšší úrovně. Poprvé využívají takzvaný adaptabilní dezén − systém, kombinující vlastnosti směsi a konstrukce běhounu s cílem maximalizovat bezpečnost a všestrannost pneumatiky. Technologie Seal Inside a Run Flat, řidičům umožňují pokračovat v jízdě i v případě defektu. Dostupná je také varianta Elect určená pro elektrická a plug-in hybridní vozidla. Více informací najdete zde.

Zapůjčení 4 vozů na celý den ZDARMA od HoppyGo a 6 voucherů

Vyhrajte vybraný vůz na celý den zdarma včetně havarijního pojištění, nebo voucher v hodnotě 500 Kč na zapůjčení libovolného vozu.
Platforma pro sdílení aut HoppyGo nabízí více než 2 300 aut nejrůznějších značek. Vedle širokého výběru je velkou výhodou bezpečnost, rychlost a jednoduchost celého procesu výpůjčky. K zapůjčení stačí ověření dokladů.
Více na webu hoppygo.com.

5x nabíječka autobaterií Carface od Auto Kelly

Nabíječka v hodnotě 799 Kč automaticky rozpozná, je-li připojen 6V nebo 12V akumulátor. Ovládání je jednoduché a intuitivní. Cenu do soutěže věnovala značka Auto Kelly, celou nabídku autopříslušenství a náhradních dílů naleznete zde.

5x členství v iDNES Premium na půl roku

Vyhrajte členství v prémiovém klubu na 6 měsíců a získejte přístup ke stovkám exkluzivních článků, digitální předplatné z portfolia MAFRA, filmy a knihy zdarma a spoustu dalších skvělých výhod.
Více informací najdete zde.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Analýza: Výroba elektromobilů bude levnější než aut na benzin, zdraží opravy

Také Toyota plánuje využití technologie giga-casting.

VIDEO Výroba bateriových elektromobilů bude do roku 2027 v průměru levnější než výroba srovnatelných vozů...

Autovideo týdne: Škoda poodhaluje nový elektromobil. Elroq už ladí výrobu

Škoda poodhaluje vzhled nového elektromobilu jménem Elroq.

VIDEO Škoda Auto představí v pátek 15. března na výroční tiskové konferenci hospodářské výsledky a...

Cena niklu klesá, i když je důležitý pro výrobu baterií do elektroaut

Důl na nikl v ruském Norilsku (24. srpna 2021)

Výroba baterií do elektroaut se neobjede bez nejrůznějších kovů, mezi něž se řadí i nikl. Jeho...

Soumrak výroby aut v Evropě. Čína v továrně Fiatu, tu po fordech nikdo nechce

Leapmotor má být v Evropě nízkonákladovou značkou, která se má zaměřit výhradně...

VIDEO Italsko-francouzskou rozmíšku v koncernu Stellantis má vyřešit předhozená kost v podobě výroby...

Francie stopla sociální leasing elektroaut pro chudé. Došly peníze na dotace

Minielektromobil Citroën Ami má hmotnost 485 kg, z čehož přibližně 60 kg...

Francouzská vláda tento týden oznámila, že po zbytek letošního roku pozastavuje program dotací pro...

Škoda neplánuje levný elektromobil pro Indii, její tamní manažer ano

Sochy elektrické nabídky Škody v roce 2026

Škoda Auto, která je v koncernu Volkswagen zodpovědná za indický trh, v současnosti neplánuje...

Finanční šéf Porsche: EU může odložit zákaz aut se spalovacím motorem

Porsche Taycan

VIDEO Plán Evropské unie na postupné ukončení prodeje nových automobilů se spalovacím motorem do roku...

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...