Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klady a zápory testovaných aut

aktualizováno 
+
kvalita zpracování
prostorná karoserie
objemný kufr
levnější havarijní pojištění
největší síť servisů v Česku
moderní konstrukce
perspektiva výroby pro řadu příštích let
výborné a úsporné naftové motory
velký komfort řidiče (citlivý posilovač řízení a volant nastavitelný ve dvou směrech)
vysoká míra pasivní i aktivní bezpečnosti
možnost levné úpravy na plynový pohon
zájem a vyšší cena na trhu ojetin

-
základní motor 1.4 (50 kW) je málo pružný a má vysokou spotřebu
testovaný vůz neměl bezchybné jízdní vlastnosti
střední část palubní desky omezuje prostor pro řidičovu nohu
není to typický kombík
ceny součástek se blíží či už dosahují úrovně zahraničních vozů

Seat Cordoba Vario

+
motor 1. 4 má nízkou spotřebu
solidní jízdní vlastnosti
moderní automobil v nízkých rychlostech
značná pružnost motoru

-
menší prostor uvnitř i v kufru
drahé náhradní díly
image laciného západního vozu
vysoká hrana a malý otvor kufru
nepraktické ovladače ventilace
vyšší vnitřní hluk
vysoká cena
chudá základní výbava
slabší brzdy

Opel Astra Classic Caravan

+
jednoduchost, robustnost, nenáročnost
prostorný kufr před i po sklopení sedadel, jeho příkladné tvarování
výborný přístup k nákladovému prostoru
velký vnitřní prostor

-
chudá výbava
posilovač řízení za příplatek
horší výrobní zpracování
zastaralá koncepce
líný a hlučný motor
náchylnost ke korozi
dražší náhradní díly a servis

Škoda Felicia kombi

+
prostorná karoserie
jednoduchost, možnost některých svépomocných oprav
levnější havarijní pojištění
příznivá cena s motory 1.3
největší síť servisů v Česku
levnější součástky
možnost nejlevnější úpravy na plynový pohon
zájem na trhu ojetin
vysoká užitná hodnota

-
malý komfort řidiče
zastaralá koncepce
horší zpracování
vnitřní hluk
nepřesné řazení
nepohodlná sedadla
přídavný prostor v kufru (akční verze Space line) ubírá na praktičnosti
blíží se ke konci výroby
malé pravé vnější zrcátko

Škoda Octavia kombi

+
moderní vůz nižší střední třídy
vysoká míra pasivní i aktivní bezpečnosti
mimořádně prostorný kufr
zbavila se potíží z počátku výroby
místo na předních sedadlech
široká servisní síť
jízdní vlastnosti
ovladatelnost vozu
komfort řidiče
obzvláště zdařilý design
možnost bezproblémové úpravy na plynový pohon
zájem a vyšší cena na trhu ojetin

-
málo prostoru na zadních sedadlech
ceny dílů se blíží či už dosahují západní úrovně
vyšší cena
malé pravé vnější zrcátko
velký zájem zlodějů
Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.