Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klasika v moderním podání. Nový Morgan Eva GT

aktualizováno 
Tradiční britský výrobce Morgan, který u svých aut nedá často dopustit na dřevěné prostorové rámy, si připravil na rok 2012 nový model. Jmenuje se Eva GT a z tradičních hodnot automobilky přebírá asi jen ty klasické tvary. Už vybírá zálohy.

Morgan Eva GT | foto: Morgan Cars

Morgan je opravdu velmi tradiční a konzervativní výrobce. Kupříkladu jeho model Plus 4 se vyrábí jen s minimálními změnami již od roku 1950. Jeho design pak má původ ještě o několik desetiletí nazpět. Novinka Eva GT je v nabídce Morganu takovým malým zjevením.

Morgan už sice s moderními auty koketuje delší dobu, ale Eva GT je první opravdový zlom v nabídce. První novodobý Morgan po mnoha desetiletích, model Aero 8 z roku 2001, si totiž ponechal tradiční "historický" design a hliníková karoserie spočívá na rámu z jasanového dřeva. A třeba revoluční LifeCar s vodíkovým pohonem je stále jen studie.

To Eva GT se od tradičních tvarů a hodnot více oprostila a vzniklo tak výkonné, komfortní a přitom lehké cestovní GT. Mohutná maska na špici dlouhé přídě evokuje spíše vzpomínky na vozy Bugatti než na morgany. Pryč je i tradiční dřevěný nosný rám karoserie.

Jednu tradiční hodnotu si ale nové cestovní kupé ponechalo. Ačkoli by se do Evy GT měli pohodlně usadit čtyři cestující a do kufru se prý vejde dostatek zavazadel, je Eva GT velmi lehká. Váha ukáže pohotovostní hmotnost 1 250 kilogramů. Ve spojení s nadvakrát přeplňovaným šestiválcem BMW o výkonu 306 koní to slibuje výborné jízdní zážitky. Čísla tu nebudou tak důležitá, spíše půjde o pocit z jízdy. Ale i tak rozhodně nebude Eva GT žádný šnek.

Na stovku zrychlí za 4,5 sekundy a pojede až 273 km/h. Šestistupňová manuální nebo automatická převodovka pochopitelně pohání zadní kola. Při daných výkonech jistě velmi zajímavě vyzní očekávaná průměrná spotřeba 7 litrů benzínu na 100 kilometrů.

Automobilka nezveřejnila cenu své novinky, tu pravděpodobně sdělí jen vážným zájemcům. Na stvrzení svého zájmu musí zákazník složit zálohu ve výši 5 000 liber (tedy asi 150 000 korun). První auta se začnou vyrábět v polovině roku 2012 a Morgan jich v prvním roce stihne vyrobit maximálně stovku.





Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.