Morgan je opravdu velmi tradiční a konzervativní výrobce. Kupříkladu jeho model Plus 4 se vyrábí jen s minimálními změnami již od roku 1950. Jeho design pak má původ ještě o několik desetiletí nazpět. Novinka Eva GT je v nabídce Morganu takovým malým zjevením.
Morgan už sice s moderními auty koketuje delší dobu, ale Eva GT je první opravdový zlom v nabídce. První novodobý Morgan po mnoha desetiletích, model Aero 8 z roku 2001, si totiž ponechal tradiční "historický" design a hliníková karoserie spočívá na rámu z jasanového dřeva. A třeba revoluční LifeCar s vodíkovým pohonem je stále jen studie.
To Eva GT se od tradičních tvarů a hodnot více oprostila a vzniklo tak výkonné, komfortní a přitom lehké cestovní GT. Mohutná maska na špici dlouhé přídě evokuje spíše vzpomínky na vozy Bugatti než na morgany. Pryč je i tradiční dřevěný nosný rám karoserie.
Jednu tradiční hodnotu si ale nové cestovní kupé ponechalo. Ačkoli by se do Evy GT měli pohodlně usadit čtyři cestující a do kufru se prý vejde dostatek zavazadel, je Eva GT velmi lehká. Váha ukáže pohotovostní hmotnost 1 250 kilogramů. Ve spojení s nadvakrát přeplňovaným šestiválcem BMW o výkonu 306 koní to slibuje výborné jízdní zážitky. Čísla tu nebudou tak důležitá, spíše půjde o pocit z jízdy. Ale i tak rozhodně nebude Eva GT žádný šnek.
Na stovku zrychlí za 4,5 sekundy a pojede až 273 km/h. Šestistupňová manuální nebo automatická převodovka pochopitelně pohání zadní kola. Při daných výkonech jistě velmi zajímavě vyzní očekávaná průměrná spotřeba 7 litrů benzínu na 100 kilometrů.
Automobilka nezveřejnila cenu své novinky, tu pravděpodobně sdělí jen vážným zájemcům. Na stvrzení svého zájmu musí zákazník složit zálohu ve výši 5 000 liber (tedy asi 150 000 korun). První auta se začnou vyrábět v polovině roku 2012 a Morgan jich v prvním roce stihne vyrobit maximálně stovku.